וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפפות שלבש מוחמד עלי נמכרו תמורת 836 אלף דולר

במלאת 50 שנה לקרב ההיסטורי בו עלי ניצח את ליסטון, הוצע הפריט הנדיר למכירה. הזוכה המאושר העדיף לשמור על אנונימיות

המתאגרף מוחמד עלי בקרב מול סוני ליסטון, בו זכה לראשונה באליפות העולם. Hulton Archive, GettyImages
פיסת היסטוריה. עלי אחרי שניצח את הקרב המפורסם מול ליסטון/GettyImages, Hulton Archive

כמה הייתם מוכנים לשלם בעבור פריט שלבש ספורטאי נערץ עליכם באחד מהרגעים המכוננים שלו? מסתבר שיש אנשים שמוכנים לשלם הרבה, הרבה מאוד. הכפפות ששימשו את מוחמד עלי בקרב המפורסם מול סוני ליסטון ב-1964, בו הדהים את עולם האגרוף וזכה לראשונה באליפות העולם, נמכרו השבוע במכירה פומבית תמורת סכום עתק של 836,500 אלף דולר.

מדובר באחד הקרבות היותר מפורסמים בקריירה הענפה והאדירה של מוחמד עלי, שבזמן הקרב עוד נקרא קסיוס קליי. עלי ניצח בנוקאאוט אחרי שבעה סיבובים והדהים את הצופים במיאמי ביץ', שם נערך הקרב. אחרי הקרב צוטט עלי בעוד אחד מהציטוטים הידועים שלו, כשהצהיר כי "אני הטוב מכולם" וכי "הדהמתי את העולם".

עד היום, אוחסנו הכפפות במוזיאון למורשת הספורט והוצא למכירה רק לאחרונה, במלאת 50 שנה לקרב ההיסטורי. המחיר, כפי שאפשר לראות, הרקיע שחקים. הרוכש המאושר העדיף לשמור על אנונימיות וביקש שלא לחשוף את שמו.

"אלו הן הכפפות המקוריות שעלי לבש במשחק האליפות לפני 50 שנה. בהתחשב בסיקור התקשורתי שהקרב קיבל ומקבל בכל העולם, ולאור המחיר המטורף שבו הפריט נמכר, ברור שעלי אהוב ומוערך כיום בדיוק כפי שהוא היה בעבר", אמר כריס אייבי, שניהל את המכירה הפומבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully