וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י: קנדה ושבדיה עלו לגמר ההוקי קרח

הקנדים גברו 0:1 על ארה"ב משער של ג'יימי בן, השבדים ניצחו את פינלנד 1:2 ושתי האלופות האחרונות ייפגשו בקרב על התואר

שחקני נבחרת שבדיה בהוקי קרח. AP
הזהב השלישי בדרך? שבדיה חוגגת/AP

אחד משיאי אולימפיאדת החורף בסוצ'י הוא כמובן טורניר ההוקי קרח, שם משתתפים כמה מטובי השחקנים בעולם. הערב (שישי), נערכו שני משחקי חצי הגמר, כאשר בראשון מביניהם הייתה ידה של שבדיה על העליונה בדרבי של סקנדינביה, כאשר היא גברה 1:2 על פינלנד. במשחק השני, שחזור הגמר מאולימפיאדת וונקובר, שוב גברה קנדה על ארצות הברית, הפעם 0:1 קטן-ענק, משער של ג'יימי בן עם פתיחת השליש השני.

כאמור, שבדיה הייתה הראשונה שהבטיחה את מקומה בגמר, שייערך ביום ראשון. השוער הפיני טוקה ראסק סבל משפעת והחמיץ את המשחק, בעוד השוער שמנגד, הנריק לנדקויסט מניו יורק ריינג'רס, כיכב עם 25 עצירות והוביל את קבוצתו לניצחון במה שהיה שחזור הגמר מאולימפיאדת 2006. כל השערים נכבשו בשליש השני של המשחק, כאשר דווקא הפינים עלו ראשונים על הלוח, בזכות אולי יוקינן, אולם השבדים ביצעו מהפך תוך עשר דקות בלבד משערים של לוי אריקסון ואריק קרלסון. זה יהיה הגמר החמישי בתולדות שבדיה, שהפסידה ב-1928 ו-1964 וניצחה ב-1994 ו-2006.

ג'יימי בן נבחרת קנדה הוקי קרח. AP
ג'יימי בן והחברים עם ניצחון ענק/AP

המשחק השני של הערב היה שחזור הגמר האחרון מ-2010, בין קנדה לארצות הברית וכמו אז, בוונקובר, שוב היו אלה הקנדים שחגגו בסיום, עם 0:1 קטן משער של ג'יימי בן מדאלאס סטארס, 1:41 מפתיחת השליש השני. האמריקאים התקשו לייצר איומים על השער ודווקא קנדה הייתה קרובה יותר להשיג את השני, אבל היא בוודאי תסתפק גם בתוצאה הזו מול היריבה הגדולה. קנדה עלתה לגמר האולימפי ה-13 בתולדותיה ותנסה להשיג זהב תשיעי, ושלישי מתוך ארבע האולימפיאדות האחרונות. עבור האמריקאים, זו הייתה הפעם הראשונה בה הם לא כובשים במשחק אולימפי מאז 1976.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

* נבחרת קנדה זכתה בזהב בטורניר הקרלינג אחרי 3:9 על בריטניה בגמר. הקנדים, בהנהגתו של בראד ג'ייקובס, הפכו למדינה הראשונה בתולדות האולימפיאדה שמשלימה דאבל, אחרי שגם נבחרת הנשים שלהם זכתה בזהב.

  • עוד באותו נושא:
  • סוצ'י 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully