וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: אלכס טיוס לא ישחק מול צסק"א

21.2.2014 / 7:18

מצבת סנטרים דלילה לצהובים לקראת צסק"א (18:00, ישיר באתר) אכזבה מג'ו מאינגלס, הרוסים עוקבים אחרי דיוויד בלאט

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אפשר להפסיד גם ב-50 הפרש". וויצ'יץ'/ברני ארדוב

1. מכבי תל אביב תתמודד הערב (שישי, 18:00, שידור ישיר בוואלה! ספורט) לא רק מול צסק"א מוסקבה, אלא גם מול מכת פציעות – מכה שהצהובים סובלים ממנה העונה ביתר שאת. במכבי ניסו לקזז את הבעיות באמצעות הכשרתו, אך שעות לפני המשחק הודיעו כי הוא לא ישחק. טיוס ערך אמש אימון, אך הפסיק אותו באמצע לאחר שחש בכאבים.

הפעם, המאמן וההנהלה לא הסתפקו בסיסמאות הייעול הרגילות. לקראת העימות עם הרוסים, הנגוע תמיד באיזו הילת-דרמה מיוחדת, שוחחו בקבוצה עם השחקנים על הפיקנטיות והיוקרה שבמשחק מול צסק"א מוסקבה. ניקולה וויציץ' אמר לוואלה! ספורט לקראת המשחק: "מדובר בקבוצה מאוד מסוכנת, שיכולה לנצח אפילו ב-50 הפרש אם נותנים להם לשחק. צסק"א מאוד מנוסה ועמוקה, שמשחקת מצוין בבית ונצטרך להיות זהירים ולשחק את המשחק הכי טוב שאנחנו יכולים מולם. הם הודחו מהגביע הרוסי, זה הכניס אותם לסיטואציה לא נעימה והם רוצים לצאת מזה. הנקודה היא לא לתת להם לשחק את המשחק שלהם, כי אם ניתן להם לעשות זאת - הם יכולים להיות מאוד מסוכנים, לכן אסור לנו לתת להם לרוץ ולמנוע מהם את המתפרצות. צסק"א קבוצה שיוצאת להמון מתפרצות ועושה זאת בצורה מצוינת".

על הפצועים ונחיתות הגובה מול הרוסים הוסיף הקרואטי: "מה שעושה את המשימה אפילו קשה יותר הוא שיש להם בהרכב שבעה שחקנים מעל שני מטר. צסק"א קבוצה מאוד גבוהה. זה יהיה קשה, אנחנו מתמודדים מול קבוצה גדולה, המצב שלנו לא מזהיר מבחינת פציעות, אבל יש לנו מחליפים. אני עדיין לא יודע כמה טיוס יוכל לשחק, אבל אנחנו לא הולכים לסכן אותו. צריך לראות אם הוא ישותף במשחק. נצטרך לתת משחק טוב כדי לנצח ולמרות שאנחנו סובלים מלא מעט פציעות יש לנו הרבה שחקנים שהרימו את הרמה שלהם. אנחנו חייבים לתת משחק טוב עבור האוהדים שלנו ועבור עצמנו".

וויצ'יץ' התייחס למצבו של דווין סמית', שנותר בארץ: "דווין לא התאמן עד יום שלישי, הוא התחיל השבוע באימוני אופניים ונקווה שהוא יהיה כשיר למשחק ביום שני נגד הפועל ירושלים. כשנחזור ממוסקבה הוא כבר יוכל להתאמן באופן סדיר".

סילבן לנדסברג הוסיף: "זה משחק חשוב ונגיע דרוכים. אנחנו משחקים עם הלב העונה, ובצורה קשוחה. אפשר שיהיה כישרון ושחקנים טובים בקבוצה אבל חשוב יותר לשחק מהלב. איך נגיע מול צסק"א? אנחנו עדיין אותה קבוצה, מגיעים לעבוד כל משחק. החיסרון של השחקנים הפצועים יורגש, אבל זה הזמן בו שחקנים אחרים יצטרכו להתעלות, יש לנו שחקנים מוכשרים בקבוצה".

גיא גודס סיכם: "אנחנו מגיעים בהרכב מאוד חסר. זה לא אידיאלי, אבל זה מה שיש ועם זה נתמודד. משחקים עם מי שבריא. דווין הוא שחקן מפתח אבל נצטרך להתמודד בלעדיו. זה חלק מהעונה ששחקנים פצועים וצריך לדעת להתמודד בלעדיהם".

18:00, ישיר באתר: צסק"א - מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. ברני ארדוב
האם צסק"א כבר עוקבת אחריו? בלאט/ברני ארדוב

2. המצ'-אפ הערב ישפיע לא רק על הקבוצות עצמן, אלא עשוי במידה מסוימת לעצב את הגורלות של שני המאמנים – דיוויד בלאט ואטורה מסינה. אמנם מסינה מוערך מאוד בקבוצת הדגל הרוסית ומעמדו בה כמאמן איתן, אך במקרה שצסק"א תנחל עונה מאכזבת במיוחד והאיטלקי יעזוב, אחד המועמדים המובילים אחריו עוקבים ראשי צסק"א הוא לא אחר מאשר דייויד בלאט. כך על פי גורמים המקורבים לצסק"א, ששוחחו עם וואלה! ספורט.

אותם גורמים הבהירו כי בצסק"א סימנו את בלאט כמועמד מוביל, אם אכן תהיה סיטואציה שאטורה מסינה יעזוב. על פי הגורמים המקורבים לצסק"א, "השחקנים הרוסים של הנבחרת והשחקנים הבכירים בקבוצה מעריכים מאוד את בלאט". כפי שפורסם בשבוע שעבר, למכבי יש אופציה לשחרר את בלאט תמורת סכום פיצוי של 150 אלף דולר – אך גם לבלאט יש אופציה לצאת מהחוזה, אם יבחר. התממשותו של תרחיש משולש כזה – עזיבה של מסינה, יציאה של בלאט מנוקיה וכניסתו לקודש-הקודשים של הכדורסל הרוסי – תלויה רבות בהישגים של מסינה ביורוליג ובליגה המזרח אירופית ובהחלטת המועדון לגבי עתידו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'ו אינגלס, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתקשה לשמור על יציבות. אינגלס/ברני ארדוב

3. ג'ו אינגלס האוסטרלי סומן בתחילת העונה כאחד השחקנים הבולטים, אולם שוב נמצא בתקופה מגומגמת. בתחילת העונה מכבי אף שינתה את בנייתה כדי להביא את אינגלס, אך הוא גרם לקבוצה למפח נפש: לאחר פתיחת עונה טובה, הוא מציג כרגע יכולת רעועה."הציפיות מאינגלס היו גבוהות יותר, חשבנו שיבלוט יותר", מודה גורם במכבי.

בקבוצה קיימו ומקיימים שיחות עם השחקן בתקווה כי ישוב ליכולת הגבוהה מפתיחת העונה. אך גורם שעבד בעונה שעברה עם האוסטרלי בברצלונה סבור שאין לתלות תקוות רבות ברכש: "ג'ו אינגלס בחור נחמד מאוד, הוא יודע כדורסל ויכול להראות יכולת טובה ומרשימה", אומר הגורם לוואלה! ספורט. "אבל יש הבעיה שלו היא חוסר יציבות. הוא יכול להראות דקות טובות, ומיד אחרי כך לעשות דברים לא נכונים במשחק. הוא יכול להיות טוב, ואחר כך להיעלם. זו הבעיה העיקרית שלו. אני מניח שבקבוצה כמו מכבי, שאין לה סגל רחב כמו ברצלונה, זה אפילו יותר בולט", מסביר הגורם.

בשבוע שעבר אף נצפה האוסטרלי במשחק מול אילת כשהוא יורד לספסל פגוע וממורמר ושואל את בלאט מדוע הוא מוחלף. זוהי איננה הפעם הראשונה שאינגלס מתקשה להסתיר את תסכולו ולוקח לו זמן להירגע. במכבי מוחלים לו על הדם החם, ובלבד שינתב אותו גם למגרש עצמו.

"יש משחקים פחות טובים ופחות טובים, ג'ו יהיה בסדר גמור", משוכנע גודס. "ג'ו שחקן עם ניסיון. כמו שסילבן פחות שיחק ועכשיו נכנס לרוטציה חזק, כך יהיה גם עם ג'ו. לעיתים קרובות זה תלוי בכושר של שחקן. הדרך עוד ארוכה בעונה הזאת".

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. קובי אליהו
ד"ש מהחברים. שון ג'יימס/קובי אליהו

4. שון ג'יימס עבר ביום ראשון ניתוח בגבו. לא מעט ברכות ואיחולי החלמה קיבל השחקן השבוע, והוא נכנס עתה לתקופת התאוששות שאמורה להימשך כארבעה חודשים. לסובבים אותו אומר ג'יימס כי הוא "פייטר שיילחם ויעבוד חזק ומאמין שימשיך לחשק ב-140 אחוזי יכולת".

שחקני מכבי באו לעודד את עמיתם אחרי הניתוח, ובמכבי הקפידו לשמור על קשר רציף איתו השבוע. "השבוע הזה היה קשה, אבל אני מאמין שזה מאחורי, כי השבוע היה השבוע שהיה הניתוח", אמר ג'יימס בשיחה עם וואלה! ספורט. "אני מאמין שאצטרך לנוח עוד שבוע ואז להתחיל את הטיפולים ותהליך ההתאוששות. החברים שלי לקבוצה הגיעו לבקר אותי ותמכו בי, הרגשתי את האהבה והתמיכה מהם. זה היה שבוע רגשי עם הניתוח, אבל התמיכה של אשתי שהייתה איתי עזרה לי מאוד". גיא גודס הוסיף: "דיברתי עם שון. הוא משתקם בבית, ולאט לאט יחזור לעניינים. ייקח לו קצת זמן".

אנדריאה ז'יז'יץ', שהצטרף למכבי בתחילת השבוע, צריך למהר. אמנם ז'יזי'ץ' לא ישחק הערב מול הרוסים, אבל הוא הצטרף לנסיעה למוסקבה. לפי עדויות של מקורבים לקבוצה, ז'יז'יץ' משתלב עד כה חברתית, והצטרפותו אל המסע לרוסיה נועדה כדי לזרז את גיבושו עם הקבוצה, הן מקצועית והן מהבחינה הבין-אישית.

"הוא הצטרף לנסיעה כי הוא חלק מהקבוצה", אמר גודס. "אי אפשר לראות יותר מדי כי הוא רק הגיע לקבוצה. הוא בחור עם הרבה ניסיון ולאט לאט ייכנס לקצב". ניקולה וויצ'יץ' הוסיף: "אנדריאה שיחק בלא מעט מועדונים גדולים, הוא יודע איך להתנהל ולהרים את הרמה שלו. הוא יוכל לעזור לנו המון עם הניסיון שלו ויודע שהוא ימלא כל תפקיד שהמאמן יבקש ממנו. בגלל זה הבאנו שחקן מנוסה, שנקווה שיישאר בריא. ז'יז'יץ'יכול לעזור לנו, בין אםהוא משחק 5 דקות או 25".

(עדכון ראשון: 10:18)

אנדריאה ז'יז'יץ' מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
נסיעת התאקלמות. ז'יז'יץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully