וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבל לוטו: על ההחלטה להשאיר את ראדה פריצה במכבי תל אביב

20.2.2014 / 13:30

ג'ורדי קרויף היה צריך לעבור ינואר מסויט ולשמוע תשובות שליליות כדי להבין שלא יוכל למצוא חלוץ טוב מראדה פריצה. השבדי קיבל הצעות מגוחכות מהמולדת והסכים להיפרד לשנה מהמשפחה. הצצה אל מאחורי הקלעים של ההחלטה הכי טובה שקיבלה מכבי תל אביב

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

התגובה הראשונה של שחקן במכבי תל אביב לאחר ההודעה הרשמית על הסיכום עם ראדה פריצה לעונה נוספת הייתה: "באמת? גדול! חשבתי שהוא חוזר לשבדיה. ככה זה היה נראה". לא רק השחקנים הופתעו. גם במכבי תל אביב היה מי שחשב שאפשר להביא משהו יותר טוב, לחשוב בגדול יותר, בצעיר יותר ובכלל, לא היו בטוחים שם שפריצה יסכים להישאר. ואז הגיע חודש ינואר.

המשא ומתן בין הצדדים נמשך למעלה מחודש במהלכו שדרגה מכבי תל אביב את ההצעה מספר פעמים ואפשר להגיד שיש מי שהגיע שם למסקנה שפריצה הוא הדבר הכי טוב שהקבוצה תוכל למצוא בחוד ההתקפה. הטיימינג, תום מועד ההעברות, לא מקרי. החיפושים של ג'ורדי קרויף אחר חלוץ (וגם מגן) והידיעה הברורה שבקנה המידה הכלכלי של המועדון והכדורגל הישראלי פשוט לא ניתן להביא לכאן סופרסטארים גרמו לו לשמור על הקיים ולהשאיר את הזר הכי משפיע שהגיע בקדנציה שלו. פריצה התלבט. אשתו וילדיו יחזרו לשבדיה ולא יהיו איתו כאן בעונה הבאה שכן הילדים מתחילים ללמוד בבית ספר. נציגיו בדקו הצעות מבית, אך בסופו של דבר החלוץ קיבל החלטה שהיא שילוב של ניסיון אחרון להגשמת החלום לשחק בליגת האלופות ושכר שלא יכול היה להשיג בשבדיה (קרוב ל-300 אלף יורו, לא כולל הישגים באירופה ועלייה אפשרית לצ'מפיונס).

ואם בתחילת העונה עוד היו סימני שאלה לגבי היכולת של השבדי שיחגוג בקרוב 34 לסחוב את התקפת האלופה במפעלים האירופיים, הרי שחצי העונה הנוכחית השתיקה את המבקרים והרגיעה את הספקות. קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים של ההחלטה להשאיר את השבדי במכבי תל אביב.

מכבי ת"א - באזל (22:05, ערוץ 9 וספורט 1HD)

מכבי ת"א? תזכירו להם? על השאננות של באזל

גולדהאר יצפה מהיציע, סוזה התעכב על מצבים נייחים

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החלטה שהיא שילוב של ניסיון אחרון להגשמת החלום לשחק בליגת האלופות ושכר שלא יכול היה להשיג בשבדיה. פריצה/ברני ארדוב

קרויף חרש את אירופה בניסיון למצוא שחקני חיזוק בינואר האחרון. אנשיו פעלו בכל פינה והוא ניסה לשים יד על כל מגן שמאלי איכותי או שחקן התקפה. התשובות שקיבל היו סירוב להגיע לישראל או סכומים שמכבי תל אביב לא משלמת. למעשה, אפשר להגיד שבינואר האחרון התברר סופית שהאלופה הישראלית היא לא מציאה עבור הסוכנים באירופה והסכומים שהיא מציעה די דומים לאלו של מכבי חיפה והפועל באר שבע.

סוכן שחקנים אירופי סיפר השבוע: "כשקרויף הגיע למכבי תל אביב דיברו על בעלים מיליארדר ושמחפשים שם שחקנים במיליונים. הרבה סוכנים רצו לשים את היד על קרויף ומכבי וניסו ליצור עם המועדון. היום כבר לא רודפים להגיע אליהם כי הסכומים שמכבי תל אביב מציעה לא גבוהים יותר מקבוצות אחרות בישראל כמו מכבי חיפה, באר שבע ובית"ר ירושלים. חיים רביבו חיפש בקיץ שחקנים לבית"ר בסכומים של מכבי תל אביב. היו שחקנים שקרויף רצה, אבל מכבי תל אביב מדברת על שכר שנתי של 200-250 אלף יורו ושחקנים כאלה הלכו לסין וקוריאה לשחק בחצי מיליון יורו. במספרים שהיא מציעה, מכבי תל אביב לא תוכל לשדרג את עצמה".

אגב, במכבי תל אביב אישרו שזוהי מדיניות המועדון והם אינם מתכוונים לשלם סכומים מופרזים או להציע לשחקן פי שניים או שלושה ממה שהוא מרוויח רק בכדי שיגיע לארץ. יתרה מכך, גורם בצהובים הוסיף: "להביא לישראל שחקן ששילמת לו פי כמה ממה שהרוויח זה יפה בשלב ראשון, אך לטווח הארוך זה הרסני. שחקן צריך לבוא לכאן עם שאיפה מקצועית אמיתית".

למעשה, אם אחרי המשחקים באירופה בתחילת העונה ובמיוחד נגד באזל היו ביקורות על פריצה ועל כך שהוא לא האיש שצריך להוביל את התקפת הצהובים באירופה, נראה שהיום כולם התפכחו. התחושה היא שבמידה ומיטש גולדהאר לא יחליט לשלם שכר שמתקרב למיליון דולר לעונה, קשה יהיה להביא לכאן שחקני התקפה בקנה מידה טוב יותר מפריצה.

אגב, דבר דומה קרה השנה עם גליינור פלט בהפועל באר שבע שחתם תמורת 250 אלף יורו לעונה והציפיות היו בשמיים. מאמנו אלישע לוי אומר היום: "אחרי משחק אחד או שניים רצו לשלוח אותו הביתה וזו תוצאה של רף ציפיות וחוסר סבלנות. בישראל שומעים 200 אלף יורו וחושבים שיגיע לכאן סופרסטאר וצריכים להבין שבמדינות כמו בלגיה בסכומים כאלה מחזיקים שחקני סגל. אפילו ישראלים בינוניים יוצאים לשם בסכומים דומים. אנחנו מנסים בסכומים הללו להביא שחקן שיתאים לנו למשבצת ויהיה יותר טוב ממה שיש לנו, לא מעבר לזה. קח לדוגמא את ג'ונתן וילה בבית"ר ירושלים. שחקן שפשוט עושה עבודה מצוינת וממש שיפר את הקבוצה וישר בישראל שואלים למה הוא לא עושה מספיק בהתקפה, מאיים על השער ומייצר גולים? אם הוא היה עושה את זה, הוא לא היה בא לכאן. בסכומים האלה, זה הכי טוב שניתן להביא. לא יגיעו לכאן הזרים של שנות ה-90, מדובר במספרים שאנחנו לא משלמים כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד מאימוני מכבי תל אביב לאחרונה, שיחקו הילדים של פריצה על כר הדשא עם שחקני הסגל. השבדי, שעמד מהצד, אמר לסובבים: "טוב להם מאוד כאן. הם תמיד יתגעגעו לישראל". שחקנים הבינו את הדברים כתחילת הפרידה של פריצה, אך השחקן דווקא החליט להישאר. בתוך כל ההתלבטות של פריצה, הייתה מחשבה רצינית לחזור הביתה עם האשה והילדים. החלוץ קשור מאוד למשפחתו והמחשבה על הפרדה של שנה נראתה לו בשלב ראשון לא מציאותית. נציגיו של פריצה כבר החלו לבדוק אופציות במולדת, אך ההצעות לא היו אטרקטיביות מקצועית ולא כלכלית.

סוכן השחקנים השבדי פטריק מורק סיפר השבוע: "אין בשבדיה כסף גדול. אם אחת משתי הגדולות לא לוקחות אותך כשחקן מרכזי הסכומים יחסית מאוד נמוכים ולא מתקרבים למספרים של 250-300 אלף יורו לעונה כמו שקבוצות בכירות בישראל או בבלגיה משלמות. במידה ופריצה היה חוזר הביתה הוא גם היה מפסיד כסף וחבל כי הוא נמצא עדיין בשיאו ויכול להצליח עם מכבי תל אביב וגם לעשות עוד כמה שנים יפות בכדורגל ברמות הגבוהות".

במכבי תל אביב ידעו על הלבטים של פריצה. במהלך המגעים הכול היה פתוח בין הצדדים. אם בתחילה המגעים התנהלו בהילוך ראשון, נראה שינואר והתובנות המחודשות לגבי הזרים שניתן להביא לכאן זירזו את ההחלטה לשדרג את ההצעה לחלוץ ולסגור עימו לעונה נוספת. אגב, סוכן השחקנים האירופי מסביר: "אנשים חושבים שהשם של ג'ורדי מביא שחקנים. אבל מבחינת השחקן, ג'ורדי יכול מחר לא להיות במכבי תל אביב. השחקן מקבל החלטה מקצועית וכלכלית לטווח ארוך. כמות החלוצים שמשחקים בספרד וסירבו לג'ורדי בשנה האחרונה היא גדולה מאוד. שלא תטעו לחשוב שהשם של ג'ורדי גורם לשחקן לבוא, שחקן – במיוחד איכותי ומבוקש - עושה שיקולים הרבה יותר מורכבים".

שחקני מכבי תל אביב מניפים באוויר את בנו של ראדה פריצה. קובי אליהו
לילדים טוב פה. ליאם פריצה מונף אל על/קובי אליהו

בסיום המשחק נגד הפועל באר שבע, עם הירידה לחדר ההלבשה מספר שחקנים שרו לפריצה את שיר העידוד שלו מהיציע, כהוקרה לשחקן שהכריע את משחק העונה בדקות הראשונות. האירוע אינו מקרי. כשמדברים עם שחקנים בקבוצה, פריצה עבורם הוא כוכב לא פחות מגדול ערן זהבי וברק יצחקי. ועבורם הוא המוציא לפועל במשחקים גדולים. "אין לו את פרצוף של כוכב כמו זהבי עם העקיצות להפועל או יצחקי שנולד עם זה. הוא איש של עבודה קשה וכוח, אבל הוא השחקן שנותן הכי הרבה ביטחון לשחקנים כשהוא על המגרש. לא במקרה הוא הביא שינוי כל כך גדול בעונה שעברה בזמן שזהבי עוד לא התאקלם", טוען שחקן בקבוצה.

"הוא מגיע לכל המשחקים הגדולים ומכריע אותם", ממשיך אותו שחקן. "הוא מכריע משחקים בנגיעה בדקות הראשונות ובדקות האחרונות וכשיש לחץ הכדורים הולכים אליו יותר מאשר זהבי ויצחקי כי יודעים שהוא יתפקד. יכול להיות שהוא לא כמו שהיה בגיל 27, אבל מה שהוא נותן למכבי תל אביב היום זה הרבה מאוד. היינו נראים אחרת בלעדיו וקשה להאמין שהיה מישהו שיכול לעשות את זה יותר טוב ממנו. היו שמועות ששכטר יגיע, חמד, עדן בן בסט, בן שהר. אף אחד מהם לא יכול לתת למכבי את מה שפריצה נותן. הכול תיאוריה ופנטזיות".

המספרים של פריצה העונה מדברים בעד עצמם. הוא כבש תשעה שערי ליגה והוסיף ארבעה בישולים, אבל אחד הדברים המדהימים אצל השבדי הוא שאת מרבית השערים הוא מבקיע בנגיעה אחת בכדור, בעיטה או נגיחה, ואין לו כמעט שערים של מהלך מורכב שלו. אלי אוחנה מסביר: "יעילות. הוא יודע איפה לעמוד, איך לתמרן ולברוח להגנה ולהיות חלוץ מצוין. הוא יודע לשחק עם הגב לשער, למסור ולעשות דברים יפים. את השערים שלו הוא עושה ביעילות ובפשטות של שחקן חכם עם ניסיון".

אוחנה לא ממש מבין את מקור סימני השאלה: "תמיד כשלא הולך, חושבים שאולי יש משהו יותר טוב וחלוץ זר שישדרג יותר וזה לגיטימי. אגב, גם אם הוא חתם זה לא אומר שמכבי תל אביב לא תמשיך לבדוק ולחפש חלוץ ברמה גבוהה, לידו ואפילו במקרה הצורך במקומו. היום הגיעו שם למסקנה שזה הדבר הכי טוב שיכול להיות עבורם ולטעמי זו החלטה נכונה. הוא חלוץ עם כוח ועוצמה, הוא מוסיף להם הרבה גם ברמה המנטאלית, הוא ערך מוסך על המגרש ולא עוד שחקן התקפה שנותן מספרים. לפיכך אני חושב שמיהרו להשאיר אותו. הוא יודע להתמודד ברמות הגבוהות וזה לפעמים שווה יותר מעוד קצת כישרון או יכולת שאפשר למצוא במישהו אחר".

אז ראדה פריצה חזר לנקודת ההערכה הגבוהה איתה סיים במכבי תל אביב את העונה שעברה. המשחקים באירופה בתחילת העונה העלו סימני שאלה לגביו, סימני שאלה שיחזרו להבהב במידה ולא יהיה דומיננטי בצמד המשחקים נגד פ.צ באזל.

ברק יצחקי ערן זהבי מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
"הוא מכריע משחקים בנגיעה בדקות הראשונות ובדקות האחרונות וכשיש לחץ הכדורים הולכים אליו יותר מאשר זהבי ויצחקי כי יודעים שהוא יתפקד"/קובי אליהו
שחקן מכבי תל אביב, ראדה פריצה. יוסי ציפקיס
"ערך מוסך על המגרש ולא עוד שחקן התקפה שנותן מספרים". פריצה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully