וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי ביורוליג: הדרבי הנצחי של יוון חוזר

פנאתינייקוס ואולימפיאקוס נפגשות ביורוליג לראשונה מזה 5 שנים, ויוון כמרקחה. כל הציטוטים והמספרים לקראת הקרב

ואסיליס ספאנוליס, אולימפיאקוס. GettyImages
אולי הפעם הוא יתעלה באואקה. ספאנוליס/GettyImages

12. זה מספר השנים שחלפו מאז הפעם האחרונה בה נפגשו שתי היריבות המושבעות, פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, למשחק יורוליג על אדמת יוון. הערב (חמישי, 21:45) זה יקרה. בשנים שחלפו, ביוון כבר התרגלו לנוהל המיוחד שטומן בחובו המפגש הטעון: מאסה עצומה של מאבטחים, חציצה מוחלטת בין אוהדי הקבוצה הביתית לבין שחקני היריבה, ועוד שימוש בשלל אמצעים ומשאבים כדי למנוע אלימות. אולם גם כל אלה לא נטרלו לחלוטין את החוליגנים, ולקראת המשחק מחר נערכו במשטרה אתונה בצורה מיוחדת. אף שלאוהדי אולימפיאקוס כלל לא הוצעו כרטיסים למכירה, מאות שוטרים יוצבו באולם אואקה ומחוצה לו בשעות שלפני המשחק כדי למנוע חיכוכים.

על המגרש, צפוי קרב עיקש ואגרסיבי. פנאתינייקוס תקבל רוח גבית לא רק מ-16,000 הצופים שאמורים למלא את אואקה עד אפס מקום, אלא גם מהניצחון האחרון במפגש בין שתיהן, בו הירוקים הדיחו את אלופת אירופה מהגביע היווני וקטעו עבורה רצף של 23 ניצחונות. למרות זאת, למשחק הזה הם מגיעים בכושר לא טוב, אחרי שלושה הפסדים רצופים ביורוליג, שמעמידים אותם עם מאזן בינוני של 3:3, במקום הרביעי בבית. גם אולימפיאקוס לא מלקקת דבש בטופ 16, אך אחרי שני הפסדים רצופים, חזרה לעצמה בשבועות האחרונים ואספה ארבעה ניצחונות רצופים שהחזירו לה את הביטחון.

אוהדי פנאתינייקוס בכדורסל. Nikos Paraschos, GettyImages
מקווים שהכל יעבור בשלום. אוהדי פנאתינייקוס/GettyImages, Nikos Paraschos

מה אומרים לקראת המשחק

* מאמן פנאתינייקוס, ארגיריס פדולאקיס: "כולם יודעים שמדובר במשחק מיוחד במדינה שלנו. יש עלינו לחץ גדול, ויש אנרגיות גבוהות. אולימפיאקוס השתנתה בתקופה האחרונה, אבל אנחנו עדיין מכירים אותה היטב. אני מאמין שהקבוצה שתצליח להשליט את הקצב שלה היא זו שתנצח. ג'יימס גיסט החסיר כמה אימונים השבוע, אבל אנחנו מצפים מכולם לשחק".

* קפטן פנאתינייקוס, דימיטריס דיאמנטידיס: "זה משחק חשוב מאוד עבורנו. צפויים עוד הרבה משחרים בטופ 16, אבל כמו שדברים התפתחו, אנחנו חייבים לנצח בבית ולהשיג תוצאות טובות. מולנו תתייצב קבוצה טובה מאוד, אבל הקהל שלנו יגיע כדי לתמוך בנו. אנחנו רוצים לשמוע אותם לאורך כל המשחק, ומצד שני לארוצים שהם יעשו שום דבר שאנחנו עלולים לשלם עליו".

* שחקן אולימפיאקוס, גיורגוס פרינטזיס: "על המגרש, הולך להיות דרבי אמיתי, עם כל המשמעויות שלו. תמיד כשאולימפיאקוס ופנאתינייקוס נפגשות יש עניין גדול. אבל מחוץ למגרש הרבה פעמים אוהדים עושים מעשים טפשיים והורסים הכל. יש מעט מאוד אוהדים כאלה, אבל צריך לקחת הכל בחשבון".

סנטר אולימפיאקוס, בריאנט דאנסטון: "במשחקים האחרונים אצל פנאתינייקוס שמרנו טוב, אבל לא הצלחנו להוציא דברים לפועל בהתקפה. אנחנו חייבים לרוץ יותר ולגרום להגנה שלהם להיפתח. ננצח רק אם נרוץ".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כך נראה המפגש הקודם בין השתיים ביורוליג, בפיינל פור 2009

נתונים ומספרים לקראת המשחק

* מי שמחפש כדורסל התקפי ומשוחרר, בטח לא ימצא אותו פה: בשלושת המפגשים בין שתי הקבוצות העונה, רק פעם אחת נחצה רף 60 הנקודות. בשניים מתוך שלושת המשחקים אחת הקבוצות כלל לא עברה 50 נקודות. ובקיצור, צפו לבושידו.

* פאו, כך נראה, מצאה את הנוסחה לעצור את ספאנוליס וחבריו. אולימפיאקוס לא קלעה מעל 60 נקודות באף משחק מבין מפגשים בין הקבוצות העונה.

*ואסיליס ספאנוליס, סוג של פרסונה נון-גרטה באואקה מאז ערק מפאו ליריבה השנואה, חוטף רגליים קרות בכל פעם מחדש מול האקסית, במיוחד במשחקי חוץ. בשלושת המפגשים העונה הוא נעצר על מספר נקודות חד ספרתי, ובשני משחקי הליגה חיבר 2 מ-17 עלוב מהשדה. בשלושת המשחקים האחרונה שלו באואקה הוא קלע 8 מ-31 מהשדה ומסר 9 אסיסטים.

* בסך הכל, אולימפיאקוס מובילה 2:5 על פנאתינייקוס במפגשי העבר ביורוליג. למרות זאת, את שני המשחקים האחרונים במפעל הבכיר ביבשת היא דווקא הפסידה.

* שלושה שחקנים שיעלו לפרקט מחר לבשו לאורך הקריירה את מדי שתי הקבוצות: לוקאס מברוקפאלידיס מפנאתינייקוס, סטראטוס פרפרוגלו מאולימפיאקוס וכמובן, ואסיליס ספאנוליס.

* מלבד המצ' אפ האישי המרתק של דימיטריס דיאמנטידיס מול חברו הטוב ואסיליס ספאנוליס, במשחק הזה נכון לו אתגר נוסף: אם יקלע 10 נקודות ומעלה, הוא יחצה את רף 2,000 הנקודות ביורוליג, ויצטרף למועדון אקסקלוסיבי שכולל 13 שחקנים נוספים שעשו זאת בעבר.

שחקן פנאתינייקוס דימיטריס דיאמנטידיס מול שחקן מילאנו גאני לוואל. Nikos Paraschos, GettyImages
בדרך לעוד נקודת ציון בקריירה. דיאמנטידיס/GettyImages, Nikos Paraschos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully