וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: אולה איינאר ביורנדאלן נכנס לספרי ההיסטוריה

19.2.2014 / 22:12

הביאתלט הנורבגי הפך רשמית לספורטאי החורף הגדול בכל הזמנים, עם מדליה מספר 13 בקריירה. ואן דה פוט לא התחרה

וירג'יל ואן דה פוט גולש סקי אלפיני ישראלי. Clive Mason, GettyImages
אולי הוא יהיה כשיר ליום שבת. וירג'יל ואן דה פוט/GettyImages, Clive Mason

עד עכשיו ההופעה של הספורטאים המייצגים את ישראל במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י הייתה סבירה, והיום (רביעי) היה אמור לצאת לדרך הנציג החמישי והאחרון - גולש הסקי האלפיני וירג'יל ואן דה פוט. הבלגי-ישראלי היה אמור להתחרות בסלאלום הענק, אבל הוא נפצע באימון המסכם שלו ולא התייצב בסופו של דבר. במשלחת הישראלית מקווים שואן דה פוט יהיה כשיר לפחות לתחרות הסלאלום שתתקיים בשבת.

הביאתלט הנורבגי אולה איינאר ביורנדאלן הפך היום באופן רשמי לספורטאי החורף הגדול בכל הזמנים כשזכה במדליה ה-13 בקריירה שלו. אחרי שפספס אותה בשתי הקטגוריות האחרונות במקצים האישיים, ביורנדאלן זכה היום עם רביעיית השליחים המעורבת של נורבגיה במדליית הזהב, כשזו ניצחה באופן משכנע ובהפרש של 32 שניות מהרביעייה הצ'כית שזכתה בכסף. איטליה זכתה במדליית הארד. ביורנדאלן ינסה לזכות במדליה נוספת עם רביעיית השליחים במרוץ לגברים כדי לחתום את הקריירה שלו בגיל 41 עם 14 מדליות אולימפיות. אגב, זו גם הייתה מדליית הזהב השמינית של נורבגיה במשחקים.

דרמה גדולה הייתה בתחרות המזחלות הזוגית לנשים. בתחרות הזאת מבצעים 4 ריצות, ומחשבים את ארבעת הזמנים יחד. אחרי שלוש ריצות הובילו צמד האמריקאיות הבכירות שביניהן הספרינטרית לורין וויליאמס, שזכתה עם רביעיית השליחות האמריקאת במדליית הזהב בלונדון 2012. בריצה הרביעית זוג הקנדיות שדורגו במקום השני הצליחו לסגור פער של 11 מאיות,כשהיו מהירות ב-21 מאיות מהאמריקאיות. הקנדיות האמפריס ומויס זכו בזהב, וולייאמס ומאיירס בכסף וצמד אמריקאיות נוסף בארד. צמד האמריקאיות השלישי שכלל את האתלטית המפורסמת לולו ג'ונס סיים במקום ה-11.

בתחרות ההוקי קרח לגברים, ארצות הברית נראית בדרך הנכונה למדליית זהב אולימפית היסטורית, לראשונה מאז 1980. היום ניצחו האמריקאים ברבע הגמר 2:5 את צ'כיה החזקה, ובחצי הגמר צפוי להם דרבי צפון-אמריקאי חם נגד קנדה,שהיא האלופה האולימפית הנוכחית. הקנדים ניצחו ברבע הגמר 1:2 את לטביה. אלופת העולם שבדיה ניצחה ברבע הגמר 0:5 את סלובניה והיא תתמודד בחצי הגמר נגד שכנתה פינלנד, שניצחה את המארחת רוסיה 1:3. אגב, נבחרות ארצות הברית וקנדה יתמודדו על מדליית הזהב בגמר טורניר ההוקי קרח לנשים.

בתחרות ההחלקה האומנותית לנשים הקרב על מדליית הזהב יהיה בין שלוש מחליקות- קים יו-נה הדרום קוריאנית שנחשבת לטובה בעולם, אדלינה סוטניקובה הרוסיה בת ה-17 שנחשבת לדבר הבא בהחלקה וקרולינה קוסטנר האיטלקיה שהייתה אלופת העולם ב-2012. בשלב הראשןו מבין שניים של התחרות שהתקיים הערב השיגו השלוש ניקוד גבוה בהרבה משל שאר המתחרות, אבל היו קרובות אחת לשניה לקראת השלב המכריע מחר. יו-נה מובילה את התחרות עם ניקוד של 74.92, סוטניקובה שניה אחריה (74.64) וקוסטנר שלישית (74.12).

טד ליגטי האמריקאי, שזכה בשלוש מדליות זהב באליפות העולם האחרונה, זכה במדליית הזהב הראשונה של האמריקאים בתחרויות הסקי האלפיני בסוצ'י. זה קרה בתחרות הסלאלום הענק המורכבת משתי גלישות במורד. ליגטי קבע את הזמן המהיר ביותר בירידה הראשונה, ולמרות שקבע את הזמן ה-14 בטיבו בגלישה השניה שלו זה הספיק לו כדי להקדים ב-48 מאיות את סטיב מיסילייה הצרפתי. צרפתי נוסף, אלכסיס פינטורו, זכה במדליית הארד.

האתלט הנורבגי אולה איינאר ביורנדאלן. GettyImages
נכנס להיסטוריה. אולה איינאר ביורנדאלן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully