וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאנקן: "לא שולט במה שיקרה אלא במה שקורה עכשיו"

17.2.2014 / 9:53

הפורוורד מודה שירושלים מחזרת אחריו. דופרי מחכה למכבי ת"א: "באים בגישה של 'צווארון כחול', פשוט נהיה עצמנו"

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
במלחה לא מפסיקים לחגוג/ברני ארדוב

1. החגיגות נמשכות. אם מישהו הגיע אתמול למלחה בתחושה שהתוצאה ידועה מראש, קרי – ירושלים תמעך את הפועל תל אביב שהגיעה חבולה ופצועה, והשאלה רק מתי האורחים יישברו – הוא התאכזב מרה. עולם המציאות הפתיע את עולם הסבירויות, ועל המגרש התפתח משהו שונה לחלוטין אשר כלל משחק צמוד, הרחקה של מאמן אחד, ואוהדים ירושלמים זועמים שלא היו מביישים דרבי יווני במיטבו. רק בדקה ה-35 הצליחה ירושלים אט-אט לפתוח יתרון, ולהשיג את ניצחונה ה-13 ברציפות בליגה, 81:92 מול הפועל תל אביב. ירושלים השוותה בכך גם שיא מועדון שלה, אותו רשמה לראשונה בעונת 2006/07.

לאחר המשחק התבקשו השחקנים בחדר ההלבשה להתרכז במשחק ביום רביעי מול בנביט הטורקית. אחרי מחכה מכבי תל אביב. המאמן בראד גרינברג שיבח את אורן עמיאל שהחליף אותו על הקווים, "חשוב שהוצאנו לפועל דברים נכון וניצחנו", הוסיף המאמן.

ליאור אליהו סיכם את המשחק: "היה משחק ממש קשה. זו ההוכחה שאין ואקום בכדורסל, הם היו חסרים שלושה שחקנים מאוד משמעותיים ובכל זאת הם באו ונתנו פה תצוגה במלחה, קלעו נקודות ועשו מהלכים נהדרים. במשחק היו הרבה דברים במשחק שגרמו להתפתחות כזו, אבל גם משחקים כאלו צריכים לדעת לנצח".

מי שסיים את המשחק עם 23 נקודות היה רון דופרי. במחצית ניסה דופרי לדרבן את חבריו לקבוצה כשאמר בחדר ההלבשה 'בואו נתרכז, נעשה את שלנו וננצח את המשחק", דופרי אמר על המשחק. "ידענו שזה משחק בעל חשיבות גדולה במהלך העונה הסדירה. רצינו להמשיך את רצף הניצחונות, דרווין שהוא אחד המנהיגים שלנו בקבוצה היה פצוע, אבל כאשר מישהו חסר מישהו אחר מרים את הרמה שלו ומחפה על כך. האווירה הייתה נהדרת. היו לנו כבר כמה משחקים כאלו שבהם החניון היה מלא כבר שעה, שעה וחצי לפני המשחק אז היינו מודעים לחשיבות המשחק".

יניב גרין הוסיף: "פגשנו קבוצה חזקה. יש להם שחקנים מצוינים. אמנם הם הגיעו בהרכב חסר, אז אני לא רוצה לתאר לעצמי מה היה קורה אם מתן ורביב היו משחקים מולנו, אבל זה מה שהיה והכי חשוב שניצחנו. זה קורה מידי פעם שיש לקבוצה במשחקים יום רע באחוזים משתיים ומשלוש, יש גם לפעמים יום רע מהעונשין אבל ממשיכים הלאה".

על חסרונו של דרווין קיצ'ן אמר גרין: "ראיתם שלא הסתדרנו היום כל כך טוב הוא שחקן חשוב ובורג מאוד גדול בקבוצה, נקווה שהוא יחזור עד מכבי". בירושלים הוחלט כי קיצ'ן לא יטוס עם הקבוצה למשחק היורוקאפ הקרוב במטרה לנסות להכשירו לשבוע הבא. קיצ'ן אמר לגבי המשחק: "אין ספק שזה היה מוזר לראות את המשחק מהצד, זו הפעם הראשונה שהקבוצה משחקת מבלי שאני אהיה על הפרקט אבל אני חושב שהם עשו עבודה מאוד טובה".

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
יודעים לנצח גם משחקים מהסוג הזה. אליהו/מגד גוזני

2. הרחיקו לכת? במהלך הרבע השני הורחק מאמן ירושלים בראד גרינברג בעבירה טכנית שנייה, מכיוון שהשופטים טענו שהוא נכנס לתחומי המגרש, אחרי שספג טכנית בגלל תנועות ידיים. הרחקת המאמן ה?להיטה עוד יותר את האווירה, וגררה לא מעט קריאות מאוהדי ירושלים הנזעמים לעבר השופט.

בירושלים ששוחחו עם המאמן והעדיפו לא להתראיין בנושא, אך היו שסברו כי "היד על ההדק הייתה קלה" בהרחקת גרינברג אמש. גיל כהן, אחד משלושת השופטים אמש, הסביר את החלטתו של דן ילון: "לאיגוד השופטים יש חוקים מאוד ברורים ופשוטים", אמר כהן לוואלה! ספורט. "מאמן שחוצה את הקו ונכנס למגרש מקבל אזהרה, פעם שנייה טכנית ופעם שלישית מורחק וזה בדיוק מה שעשינו, בפעם הראשונה הוא הוזהר, פעם שנייה הוא קיבל טכנית בין הרבעים שהוא היה בתוך המגרש, ובפעם השלישית הוא קפץ על דן לתוך המגרש ולא הייתה ברירה אלא להרחיק אותו". בחדר ההלבשה התבדחו ביניהם השחקנים מירושלים כי "הם כבר רגילים לשחק מול הפועל תל אביב בלי בראד".

בראיונות השחקנים נשמעו רציניים יותר. רון דופרי הודה כי "היו כמה שריקות שלא היו לטובתנו במחצית הראשונה וכתוצאה מכך המאמן שלנו הורחק - לדעתי שלא בצדק - אבל בסופו של דבר זה עניין של להוציא לפועל נכון ולשחק את המשחק שלנו והעיקר שניצחנו. אנחנו לא יכולים להיתקע בדברים שנויים במחלוקת אלא להתרכז במשחק ואז יהיה בסדר. בראד הורחק גם במשחק האחרון מול הפועל תל אביב, אבל אורן עשה עבודה טובה מאוד מולם". ג'וש דאנקן הוסיף: "יש לבראד הרבה תשוקה למשחק ואכפת לו מהשחקנים והוא מנסה להיות הכי טוב על המגרש עבור השחקנים והקבוצה חבל שזה קרה אבל אנחנו יודעים שזה קרה כי אכפת לו מאיתנו".

ליאור אליהו: "אני לא שמתי לב כל כך, וגם לא ראיתי כל כך מה היה. אם גרינברג מורחק הוא חסר, במשחק מול הפועל הוא היה חסר לנו אבל אורן עשה עבודה מצוינת. בראד עכשיו חוזר אלינו ונקווה שיהיה בסדר".

קיצ'ן סיכם: "גם במשחק הקודם נגד הפועל תל אביב הוא הורחק, כל פעם שהוא אנחנו משחקים נגדם הוא מורחק. זה כדורסל דברים כאלו קורים, היה לנו אז מזל שהדברים הלכו לכיוון שלנו וניצחנו נראה הפעם מה יהיה במשחק, אני כרגע רק רוצה להיות בריא, אני לא מצטרף לקבוצה לטיסה לטורקיה במטרה שאהיה כשיר למשחק נגד מכבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בראד גרינברג מאמן הפועל ירושלים. מגד גוזני
"אם גרינברג מורחק הוא חסר"/מגד גוזני

3. שיחות עם דאנקן. כפי שפורסם אמש בוואלה! ספורט, הפועל ירושלים, שסימנה את ג'וש דאנקן כמטרה עיקרית לעונה הבאה החלה לפעול בעניין כשבימים האחרונים החליטה לעלות הילוך ופנתה רשמית בימים האחרונים לשחקן. באותן שיחות הבהירו קברניטי המועדון לדאנקן: "אנחנו מעוניינים שתמשיך איתנו בעונה הבאה", כשבקבוצה מעוניינים לחתום עמו לעונה נוספת.

בירושלים מודעים מן הסתם כי צפוי קרב על דאנקן שחוזהו מסתיים בתום העונה, דאנקן סומן על ידי קבוצות ברוסיה (כמו חימקי) כמו גם קבוצות נוספות מאירופה ומכבי תל אביב שלוטשת עיניה לפורוורד. בשיחה עם וואלה! ספורט, דאנקן המחוזר מודה כי הפועל ירושלים שוחחה עמו, אך מעדיף לשמור על הקלפים קרוב לחזה: "אני לא חושב על העונה הבאה, אלא על עכשיו. כרגע אני מתרכז רק בכך שתהיה לי עונה טובה, עונה שאני תורם בה. אני פשוט נהנה ממה שאנחנו עושים העונה ומהניצחון שלנו. אני לא יכול לשלוט במה שיקרה אלא רק במה שקורה עכשיו, אני יודע שזה נשמע כמו קלישאה, אבל אנחנו עוד בחודש פברואר והעונה מסתיימת רק בעוד שלושה או ארבעה חודשים ואני מנסה לעשות הכי טוב שאפשר עד סיומה".

כזכור, מטרה נוספת של האדומים היא הארכת חוזהו של ארטיום פרחוסקי, שהגיע בזכות היכרותו עם גרינברג, כשהסנטר הביע כבר את רצונו להישאר בקבוצה לעונה נוספת.

ג'וש דאנקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
בימים האחרונים ירושלים העלתה הילוך. דאנקן/מגד גוזני

4. חובבות כוח: בשבוע הבא תתארח הפועל ירושלים,
שהשיגה כאמור את ניצחונה ה-13 ברציפות בליגה, אצל מכבי תל אביב. יהיה מעניין לראות אם רצף מופעי הכוחנות של הפועל ירושלים יישמר מול מכונת האין-דבר-כזה-להפסיד של מכבי תל אביב.

אולי כדי להימנע משאננות של שחקני הפועל ירושלים לקראת המשחק היורוקאפ ביום רביעי, משחק אשר יהיה לפרוטוקול בלבד לאחר שהפועל ירושלים העפילה לשמינית גמר היורוקאפ. בחדר ההלבשה השחקנים תודרכו היטב שלא לדבר על המשחק מול מכבי וכי יש להתרכז במשחק מול בנביט הטורקית.

רון דופרי אמר לקראת המפגש הפיקנטי מול מכבי תל אביב: "יש לנו מאצ' אפ טוב מולם. מכבי תל אביב משחקת נהדר לאחרונה, הם אמנם התקשו בליגה בחודשיים הראשונים של העונה, אבל זה כבר מאחוריהם, הם הרימו את האינטנסיביות שלהם. אנחנו צריכים פשוט להיות עצמנו, להוציא לפועל כמו שצריך ולשחק טוב בהגנה. זה הולך להיות משחק מהנה ואנחנו מצפים לו".

דופרי הסביר: "אנחנו נוקטים בגישת 'הצווארון הכחול', שזה אומר שאנו עובדים קשה מדי יום ביומו, כל משחק חשוב בין אם הבטחנו העפלה או לא, במטרה להשתפר כל יום, וכך אנחנו יכולים להתחרות עם מכבי ובעצם עם כל קבוצה בליגה".

"לנו יש שחקנים גדולים וגם להם, אנחנו מתגאים בגבוהים המוכשרים שלנו בדיוק כמו שלהם, זה מסתכם בסופו של דבר באווירה הנהדרת שתהיה במשחק כמו גם יכולת ההוצאה לפועל ומי שיכול לעצור את היריבה באופן יעיל יותר. אנחנו נמשיך לעבוד חזק בכדי להשיג את המטרות שלנו ביורוקאפ ובליגה.

יניב גרין, אקס מכבי, הוסיף: "כולם יודעים מה זה הפועל ירושלים נגד מכבי תל אביב, אבל לפני זה המפגש הזה, יש לנו משחק מול בנביט בטורקיה מדובר במשחק מאוד קשה, ובקבוצה לא פחות קשה ממכבי, נעבור את זה - ונתחיל לחשוב על מכבי".

רונלד דופרי שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
"לנו יש שחקנים גדולים וגם להם". דופרי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully