וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: שחזור גמר הגביע

16.2.2014 / 18:18

הפועל אילת תנסה להפתיע את מכבי תל אביב שתחסר את דווין סמית' (18:45, ערוץ 1). מכבי חיפה-נס ציונה (20:30, 5+ לייב)

גיא פניני, מכבי תל אביב בכדורסל. יוסי ציפקיס
מבחן חשוב נוסף. גיא פניני/יוסי ציפקיס

המחזור ה-19 בליגת העל יינעל מחר (שני) עם שני משחקים נוספים. במוקד המחזור יעמוד שחזור גמר גביע המדינה מלפני עשרה ימים כשהפועל אילת, ללא טריקו וויט, תארח את מכבי תל אביב, ללא דווין סמית' (79:83 למכבי ביד אליהו בסיבוב הראשון). מכבי חיפה, אחרי ההפסד המתסכל בנימבורק ביורוקאפ, תארח את עירוני נס ציונה, שחולמת להשיג את המקום הרביעי בתום הסיבוב השני (69:80 לנס ציונה בביתה בסיבוב הראשון).

שחקן הפועל אילת יובל נעימי. ברני ארדוב
יצטרכו להסתדר ללא טריקו וייט. יובל נעימי/ברני ארדוב

הפועל אילת - מכבי תל אביב (18:45, ערוץ 1)

הקבוצה של עודד קטש מגיעה למשחק לאחר הניצחון הגדול שהשיגה בהארכה על מכבי אשדוד, כשבמחצית פיגרה ב-21 הפרש. בקבוצה מעודדים מהיכולת שהפגינו השחקנים במחצית השנייה, ומקווים שתהיה לכך המשכיות במשחק מול הקבוצה לה הפסידו בשבוע שעבר בגמר הגביע. אילת תתייצב למשחק ללא הרכש החדש טריקו וויט, שחתם השבוע על חוזהו עד לסיום העונה, לאחר שקבוצתו הטורקית מערימה קשיים על שחרורו, והוא ינחת במקרה הטוב ביום רביעי.

במכבי תל אביב המשיכו בתקופה הטובה שלהם, כשהפגינו אופי ברבע האחרון מול באיירן מינכן והשיגו ניצחון חמישי בשישה משחקים בטופ 16 ביורוליג. הצהובים יצאו מהמשחק חבולים, כשאלכס טיוס ספג מכה בקרסול ודווין סמית' סובל ממיחושים בברכו, מה שמנע ממנו לשחק בחלק הראשון של העונה בליגה. הפורוורד צפוי להעדר מהמשחקים הקרובים מול אילת וצסק"א מוסקבה, ואילו טיוס כשיר וצפוי לשחק כבר מחר. אנדריאה ז'יז'יץ' נחת בישראל היום, אך לא אמור לשחק לפני משחק הליגה מול הפועל ירושלים בשבוע הבא.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מכבי תל אביב צריכה אותו כדי לא להסתבך. סופוקליס שחורציאניטיס/יוסי ציפקיס

המספר הנוסף

24 - זריקות לקח אפיק ניסים בניצחון על בני הרצליה, שיא ליגה העונה.

32 - הפרש ניצחה מכבי תל אביב את הפועל תל אביב בשבוע שעבר, הניצחון הגדול ביותר שלה מאז המחזור העשירי בעונה שעברה.

56.6 - אחוזים למכבי תל אביב ל-2 נקודות העונה, הנתון הטוב בליגה.

יעמוד למבחן: סופוקליס שחורציאניטיס. לאחר בעיית העבירות אליה נקלע מול באיירן מינכן, תצטרך מכבי את הסנטר היווני בכושר טוב יותר מול הקבוצה מאילת כדי לא להסתבך.

דויד קוביאן שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
עשוי לעזוב. קוביאן/מגד גוזני

מכבי חיפה - עירוני נס ציונה (20:30, 5+ לייב)

מכבי חיפה עמדה רבע אחד מעלייה לשלב הטופ 16 ביורוקאפ, אלא שקריסה לא ברורה של הירוקים הובילה את נימבורק לניצחון, וכדי לעלות תצטרך חיפה לנצח את חימקי מוסקבה ביום רביעי ולקוות להפסד של נימבורק בסיינה. בינתיים דני פרנקו ושחקניו ינסו לעשות צעד קדימה בניסיון להבטיח את המקום בין ארבע הראשונות כשיארחו את הקבוצה המסוכנת מנס ציונה. בקבוצה בוחנים אפשרות להחליף את דויד קוביאן שמאכזב לאחרונה, ואם ימצאו שחקן מתאים, הוא עשוי לעזוב. הבעלים ג'ף רוזן, שיעזוב השבוע את הארץ, קיים בסוף השבוע פגישת פיוס עם ארגון "הקופים הירוקים" שיבוא לראשונה העונה לתמוך בקבוצה במשחק הבית.

הניצחון הגדול שהשיגה עירוני נס ציונה בשבוע שעבר על ברק נתניה קירב אותה מאוד להפועל תל אביב במלחמה על המקום הרביעי. בנס ציונה יודעים שאם יצליחו לשמור על הבית עד לסיום הסיבוב, ובנוסף לנצח בחיפה או בהרצליה, סביר להניח שתבטיח את יתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף. בקבוצה היו מרוצים מהיכולת ההגנתית במשחק מול נתניה, ומקווים להציג יכולת דומה גם ברוממה, לאחר שאת חיפה ניצחו בקלות בסיבוב הראשון. טל דן, שנעדר בתקופה האחרונה בשל פציעה בברך, עשוי לחזור לסגל למשחק.

טל דן שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
עשוי לחזור לסגל. טל דן/ניב אהרונסון

המספר הנוסף

5 - נקודות חסרות למאיר טפירו כדי להגיע ל-5,000 נקודות בקריירה.

20 - נקודות ללא מענה קלעה נימבורק ברבע האחרון על מכבי חיפה באמצע השבוע, עד שבן רייס הצליח לקלוע.

61 - נקודות מדד בלבד רשמה מכבי חיפה בהפסד לנס ציונה בסיבוב הראשון, שיא שלילי עבורה העונה.

יעמוד למבחן: דויד קוביאן. הגארד מונצואלה שוב מתנדנד בסגל של דני פרנקו, ואם לא ירים את רמת המשחק שלו, הוא עשוי למצוא את עצמו מחוץ לקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully