וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וקר: דירוג המצטיינים בליגות הבכירות באירופה

17.2.2014 / 10:00

הקולומביאני שתפס את מקומו של פלקאו, הסקורר האיטלקי שחולם על שותפות עם באלוטלי במונדיאל, השוער שהביא למפנה בשאלקה והמחליף שכבש שלושער ופיטר מאמן. דירוג המצטיינים השבועי: גם מסי שוב כאן

דייגו גודין שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
בזמן האחרון הוא מרעיד רשתות. דייגו גודין/רויטרס

10. סימאו - אספניול

ברצלונה הפסידה, ריאל מדריד יצאה רק עם נקודה וסן מאמס החדש הוכרז כמבצר של ממש. אף קבוצה לא ניצחה שם את אתלטיק בילבאו בליגה, עד שבאה אספניול. אותה קבוצה שהנחילה לבילבאו את הפסד הבית הגבוה ביותר שלה בעונת הפרידה מסן מאמס המקורי (4:0) הייתה גם הראשונה לצאת עם כל שלוש הנקודות מהאצטדיון החדש. מי שניווט את העניינים עבור הפריקיטוס היה סימאו סברוסה. הקשר הפורטוגלי בן ה-34 רחוק מאוד משיאו, אבל מדי פעם מזכיר נשכחות. נגד הבאסקים הוא הכניס כדור עומק לסרחיו גרסיה שסיים באלגנטיות עם השער הראשון בדקה השישית, והמשיך עם יצירת הזדמנויות הבקעה נוספות, בעיקר במצבים נייחים. כך גם הושג שער הניצחון, כשסימאו הגביה קרן והבלם דייגו קולוטו המשיך פנימה וקבע 1:2. אספניול גברה על בילבאו במגרש שלה ובעזרת הנשק שלה. סימאו נכנס להיסטוריה של האצטדיון כראשון שרושם בו שני בישולים במשחק אחד. באספניול מחכים לשער הליגה הראשון שלו.

9. דייגו גודין - אתלטיקו מדריד

שלושה הפסדים רצופים - זה לא מצב אליו אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה מורגלת. מסביב החלו דיבורים על משבר ומעבר לפינה ממתינה מילאן בשמינית גמר ליגת האלופות, אבל הקולצ'ונרוס הזכירו שלמרות ההפסד הכפול בדרבי מול ריאל בחצי הגמר, הם עדיין חזק במירוץ האליפות המשולש. אתלטיקו ניערה מדרכה את ויאדוליד בצורה שגם אפשרה לה לשמור כוחות לקראת ליגת האלופות. כבר אחרי ארבע דקות לוח התוצאות הראה 0:2, ורבע שעה לסיום היה זה דייגו גודין שדאג לחתום את התוצאה עם השלישי. הבלם האורוגוואי נגח לרשת במשחקו ה-200 בליגה הספרדית והעלה את מאזנו ב-2014 לשלושה שערים. שניים מהם היו בגביע ולפני כן הוא גם כבש בליגת האלופות, כך שיש לו שערים בכל שלוש המסגרות. כך גם לארדה טוראן, ראול גרסיה ודייגו קוסטה, רק שהם שחקני קישור והתקפה. מול ויאדוליד היו לגודין ארבעה איומים על השער, שש חטיפות, שישה ניצחונות בקרבות גובה וגם תשע הרחקות מוצלחות. איש המשחק, חף מטעויות.

מיראלם פיאניץ' רומא חוגג שער. רויטרס
גם מוערך וגם מבוקש. מיראלם פיאניץ'/רויטרס

8. מיראלם פיאניץ' - רומא

פריס סן ז'רמן, ריאל מדריד, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי - כולן רוצות את מיראלם פיאניץ' לקראת העונה הבאה. עוד לא בן 24, אבל עם רזומה של שבע עונות ברמות הגבוהות של אירופה. הוא גם מוערך בהתאם. בינתיים, הקשר הבוסני עדיין ברומא, מספק את התחכום במרכז הקישור ולעתים מבקיע שערים שהם תאווה לעיניים. כך היה מול סמפדוריה. מתיאה דסטרו המשיך בכושר ההבקעה שלו וכבש צמד, אך פיאניץ' היה רמה מעל כולם וקינח עם כדור חופשי מופלא מ-30 מטרים שהעלה את מאזנו בליגה לארבעה שערים, אחרי שנתיים ראשונות באיטליה בהן הסתפק בשלושה שערים בלבד. הבעיטה החופשית, כאמור, הייתה רק הקינוח. פיאניץ' היה מעורב בכל: 110 נגיעות בכדור, 93 אחוזי דיוק במסירות, ארבעה איומים על השער ותצוגת תכלית שגרמה למחירו להאמיר בכמה מיליונים. זה עוד לפני ההיסטוריה שיעשה עם בוסניה במונדיאל.

7. לוקאש פביאנסקי - ארסנל

שבוע אחרי שראה את בן ארצו וויצ'ך שצ'סני מוציא חמישה כדורים מהרשת מול ליברפול, הגיע תורו של לוקאש פביאנסקי לתקן. השוער הפולני בן ה-28, שהיה האחרון ששמר על רשת נקייה מול באיירן מינכן האימתנית, אי שם במרץ אשתקד, לא קיבל העונה אפילו דקת משחק אחת בליגה. בגביע, לעומת זאת, הוא מככב. פביאנסקי, שקיבל בעבר את הכינוי "Flappyhandski" בגלל נטייתו לשמוט כדורים, שמר על רשת נקייה מול טוטנהאם וקובנטרי בסיבובים הקודמים. מול ליברפול הוא נכנע לפנדל של סטיבן ג'רארד, אך שמר על הניצחון הדחוק 1:2 עם שש הצלות מצוינות שתסכלו לחלוטין את לואיס סוארס (נעצר אצל השוער רגע לפני השער של לוקאס פודולסקי) ודניאל סטארידג'. ההופעה הנהדרת של פביאנסקי סידרה לארסנל כרטיס לרבע גמר הגביע ותסדר לו חוזה טוב בקיץ, שכן הוא כבר הודיע שיעזוב את ארסנל עם סיום חוזהו. מי מחפש שוער?

וויסאם בן ידר שחקן טולוז. רויטרס
נמצא לו תפקיד חדש? וויסאם בן ידר/רויטרס

6. וויסאם בן ידר - טולוז

קשה להגיד שהמזל מאיר פנים העונה לעדן בן בסט. דווקא במשחק בו חזר להרכב ושבר בצורת של כחצי שנה עם שער שני העונה, טולוז שלו הפסידה והמאמן אלן קזנובה החליט לשוב לחוד המוכר. וויסאם בן ידר פתח במקום בן בסט לצד מרטין ברייתווייט, ואף כבש את שער השוויון מול 10 שחקני לוריין בדקה ה-60. שתי דקות לאחר מכן נכנס גם בן בסט, קזנובה הסיט את בן ידר לתפקיד מאחורי שני החלוצים והמהפך הושג. כוכב הקטרגל לשעבר בישל מצד ימין למגן הדינמי סרז' אורייה והוסיף אסיסט שני עם כדור עומק חכם לברייתווייט שקבע 1:3 לזכות המארחים. את הבישול הראשון שלו העונה רשם החלוץ בן ה-23 מול לוריין בסיבוב הקודם, הפעם כבר היו לו שניים. לאור חצי השעה המזהירה הזו והפער המבטיח שנוצר מהתחתית, בטולוז שוקלים לנסות שוב את בן ידר בתפקיד המאולתר. גם בן בסט ישמח לראות את זה קורה.

5. ליאונל מסי - ברצלונה

בשבוע שעבר אמרנו שליאונל מסי חזר לעניינים. הצמד והבישול מול סביליה היוו מענה הולם לדיבורים על היעדר תשוקה, והנה חלף שבוע והארגנטינאי סיפק תפוקה זהה ב-0:6 הקליל של ברצלונה על ראיו וייקאנו. מסי הקשית מעל השוער, בישל לאלכסיס סאנצ'ס ולאחר מכן השלים צמד שני ברציפות. האוהדים בקאמפ נואו חזו באלילם שובר רשמית את שיא השערים של טלמו סארה עבור מועדון אחד וגם חולף על פני אלפרדו די סטפנו האגדי בטבלת הכובשים של הליגה הספרדית. 228 שערי ליגה יש למסי. בדיוק כמו ראול, שישה פחות מהוגו סאנצ'ס ו-23 פחות מהמפציץ הבאסקי סארה. הוא יעבור את כולם. "מסי ינפץ את כל השיאים, אפילו בלי לשים לב", הבטיח מאמנו טאטה מרטינו, שהוציא את הכוכב בדקה ה-74 כדי לתת לו קצת מנוחה לפני מנצ'סטר סיטי. "אני נוטה לחשוב שהוא עדיין לא במיטבו. זה שחקן שרואים פעם ב-30-40 שנה". אחרי שניצל את ההרחקה של כריסטיאנו רונאלדו וצמצם ממנו מעט את הפער, מה מכין מסי לליגת האלופות?

רלף פרמן שוער שאלקה מעל שטפן קיסלינג שחקן לברקוזן. AP
בשאלקה שוקלים להמשיך איתו גם לעונה הבאה. רלף פרמן מעל שטפן קיסלינג/AP

4. רלף פרמן - שאלקה

מי היה מאמין לפני חודשיים, שבשאלקה יספרו בחדווה את הימים לקראת המפגש מול ריאל מדריד? הקבוצה של יינס קלר נמצאת בתקופה נפלאה, עם ארבעה ניצחונות רצופים וכשגם המקום השני נמצא במרחק נגיעה. בשבת יצאה שאלקה ללברקוזן וחזרה עם ניצחון 1:2 שצימק את הפער בין הקבוצות לשתי נקודות בלבד. ליאון גורצקה הצעיר וקלאס יאן הונטלאר המתקאמבק הבקיעו, אבל מעל כולם היה רלף פרמן. השוער בן ה-25 סבל מפציעות ושימש כגיבוי לטימו הילדברנד, עד שזכה לאמון מחודש בסוף נובמבר. הוא שמר על רשת נקייה בשבעה מ-11 המשחקים בהם פתח בכל המסגרות, ושאלקה הפסידה איתו רק פעם אחת. מול לברקוזן פרמן הוציא אמנם כדור מהרשת בעקבות שער עצמי של פליפה סנטנה, אך פרט לכך היה חתום על כמה הצלות נפלאות, כולל שתיים בפתיחה מול שטפן קיסלינג ויונג מין סון ועוד אחת בדקה ה-90 שמנעה מסימון רולפס להשוות. "רלף שמר על התוצאה עם הופעה סנסציונית והצלות מטורפות בסיום", החמיא המאמן קלר. בשאלקה כבר שוקלים לדחות את צירופו של פביאן גיפר מדיסלדורף ולתת לפרמן להוביל גם בעונה הבאה.

3. אלברטו ג'ילארדינו - גנואה

שאלת החלוצים של נבחרת איטליה לקראת המונדיאל מעסיקה מדי השבוע את הפרשנים בארץ המגף, בעיקר מאז ג'וזפה רוסי שוב נפצע. אחדים קוראים להחזיר את לוקה טוני, אחרים מאמינים שזה הזמן של צ'ירו אימובילה, יש מי שמחכה לאלסנדרו מאטרי ומי שקורא להמר על דומניקו ברארדי. ובין כל האופציות נמצא תמיד גם אלברטו ג'ילארדינו. בקיץ הוא כבר יחגוג 32, אך להבקיע הוא לא שכח. אחרי 13 שערים בעונה הקודמת במדי בולוניה, ג'ילארדינו חזר לגנואה וכעת יש לו כבר 11 שערים העונה. במחזור ה-24 הוא החזיר את קבוצתו מפיגור ביתי מול אודינזה, כשצימק בבעיטה חדה מ-16 מטרים ולאחר מכן כבש מקרוב וקבע 3:3 דרמטי בדקה ה-79, במותחן בו אפילו מוסא קונאטה סוף כל סוף מצא את הרשת. "צ'זארה פראנדלי יודע מה אני מסוגל לתרום לנבחרת", הזכיר קפטן ג'ילארדינו אחרי שהגיע ל-170 שערי ליגה. "אבל אני לא רוצה להגיד שום דבר, רק להמשיך לכבוש".

חאמס רודריגס שחקן מונאקו עם ואלר ז'רמן. AP
סוחב את מונאקו על גבו הצנום. חאמס רודריגס, במרכז/AP

2. חאמס רודריגס - מונאקו

בתחילת העונה דובר רבות על קרב הגלדיאטורים בין זלאטן איברהימוביץ' של פריס סן ז'רמן לרדאמל פלקאו של מונאקו. זלאטן אכן עשה את שלו ונותר רמה מעל הליגה כולה, אך פלקאו סבל מחצי עונה מאכזבת בנסיכות ואז ספג את הפציעה שתשבית אותו עד תום העונה. למרות זאת, מונאקו עדיין נושפת בעורפה של פ.ס.ז', כשמי שנותן את הקונטרה לזלאטן הוא קולומביאני אחר - חאמס רודריגס. לרכש מפורטו לקח זמן להתאקלם ובשלב מסוים הוא אף איבד את מקומו בהרכב, אבל מרגע שקיבל את המושכות כפליימייקר הוא הפך לברומטר של מונאקו. בשבת הוא הוביל את סגנית המוליכה לניצחון 0:2 במבצרה של באסטיה, כשהבקיע בבעיטה חופשית אדירה ואז דהר ממחצית המגרש לפני שירה לקורה ופנימה, בדרך לצמד ראשון במדי מונאקו. זלאטן אמנם אחראי כבר ל-28 שערי ליגה (19 כיבושים ותשעה בישולים) לעומת 14 עליהם אחראי חאמס (חמישה כיבושים ותשעה בישולים) אולם בצרפת כבר החלו להשוות בין ההשפעה של השניים. רק קלאודיו ראניירי דאג להוריד את השחקן הצעיר לקרקע ואמר: "אני לא מסכים להשוואה הזו, היא מחמיאה מדי. חאמס יבקיע אולי 10 שערים העונה. איברהימוביץ'? את זה הוא עושה ברגל אחת".

1. דומיניק קומבלה - בראונשוויג

שחקן מחליף כובש שלושער? זה לא דבר של מה בכך. רק שישה עשו זאת בהיסטוריה של הבונדסליגה, כשהאחרון היה מירוסלב קלוזה ב-2004. עשור לאחר מכן, דומי קומבלה הצטרף למועדון האקסקלוסיבי כחבר השביעי. החלוץ בן ה-29, שהבקיע 19 שערים במדי בראונשוויג בעונת העלייה מהליגה השלישית ועוד 19 בעונת העלייה מהליגה השנייה (כולל שלישייה אחת), הפך לקונגולזי הראשון שחוגג שלושער בליגה הגרמנית ועל הדרך גם גרם לפיטוריו של ברט ואן מרווייק מהמבורג. האורחים הובילו בקרב בין שתי האחרונות, עד שהג'וקר קומבלה השווה מקרוב בדקה ה-51, אחרי חמש דקות בלבד על המגרש. המחליף הבקיע את השני בחלוף 10 דקות ושם את הרגל בדקה ה-85 כדי להחזיר את נועלת הטבלה ליתרון, בדרך לניצחון 2:4. קומבלה, שעד למשחק הזה הבקיע שני שערים בלבד (ושניהם בניצחונות, כך שהוא למעשה אחראי לשלושה מארבעת הניצחונות של בראונשוויג), תפס רק לפני חודשיים את הכותרות בגלל חקירה משטרתית בחשד שתקף את בת זוגו. עכשיו הוא שוב באור הזרקורים, רק הפעם בהיבט הספורטיבי. שחקן השבוע.

דומיניק קומבלה שחקן בראונשוויג. Ronny Hartmann, GettyImages
אחרי שעשה היסטוריה כפולה וגרם לפיטורי מאמן, מותר לו גם להוציא לשון. דומי קומבלה/GettyImages, Ronny Hartmann

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully