וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: לעיני פוטין, ארה"ב ניצחה את רוסיה בהוקי

בתום דרמה גדולה, האמריקאים גברו 2:3 על רוסיה בפנדלים. קופצת סקי נפצעה בצורה קשה באימונים, סובלת מחוליות שבורות בעמוד שדרה

נבחרת ארה"ב מול רוסיה בהוקי קרח, סוצ'י 2014. Petr David Josek, AP
היסטוריה טעונה. ארה"ב מול רוסיה/AP, Petr David Josek

הגולשת הרוסייה מריה קומיסרובה נפצעה היום (שבת) בצורה קשה, לאחר שספגה נפילה קשה במהלך האימונים שלה לתחרויות קפיצות סקי. היא הובהלה לבית החולים, שם עברה ניתוח, ועל פי הדיווחים ברוסיה, היא סובלת ממספר שברים בחוליות בעמוד השדרה.

"היא סבלה מפציעה חמורה", נמסר מההתאחדות הרוסית, "היא הובהלה לבית החולים, שם נותחה במהירות האפשרית". מדובר בענף שבו המתמודדים גולשים במהירות במורד ההר, ומבצעים קפיצות מרהיבות בסגנון חופשי. יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך הודה ש"סלופ-סטייל הוא ענף עם סיכון, אי אפשר להימנע מזה, אנחנו משתתפים בדאגה לספורטאית, ואנחנו בקשר עם המשפחה ועם בית החולים".

* הדרמה הגדולה בסוצ'י התרחשה בטורניר ההוקי, שם ארה"ב גברה על רוסיה 2:3 בפנדלים במסגרת שלב הבתים, אחרי 2:2 בתום הזמן החוקי. טי-ג'יי אושי כבש את השער המכריע, הרביעי שלו במהלך מכות ההכרעה, לעיני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהיה ביציעים הסוערים. כידוע, המפגש בין הרוסים לאמריקאים הוא חלק מיריבות עתיקה בין המעצמות, כשהשיא היה ב"נס על הקרח" ב-1980, כשהשחקנים החובבנים של ארה"ב ניצחו את הכוכבים הסובייטים. במהלך המשחק נפסל שער שנוי במחלוקת לטובת הרוסים.

הגולשת הרוסייה מריה קומיסרובה, סוצ'י 2014. Russian freestyle federation, AP
דואגים לשלומה. קומיסרובה/AP, Russian freestyle federation

למרות האכזבה בטורניר ההוקי קרח, המארחים הרוסים יכלו להתנחם בשתי מדליות זהב בענפים אחרים, שהעלו את מאזנם לארבע. בהחלקה מהירה במסלול קצר (שורט טראק) שולטים במקרים רבים הדרום קוריאנים. ויקטור אהן היה פעם מחליק דרום קוריאני, אבל הוא התאזרח ברוסיה בגלל התחרות הכל כך קשה שיש במדינתו המקורית על מקום במשחקים האולימפיים. היום זה השתלם לו, כשבגמר המקצה ל-1,500 מטרים הוא ניצח בצורה משכנעת. רוסי נוסף שזכה היום במדליית זהב היה גולש הסקלטון (מזחלת יחיד על הבטן) אלכסנדר טרטיאקוב, שהוביל לאורך כל ארבעת הקטעים של התחרות.

המחליק המהיר האמריקאי שאני דייויס אכזב גם בתחרות ל-1,500 מטרים שהתקיימה היום. דייויס קיווה לפני המשחקים לזכות במדליית הזהב במרחק הזה בפעם השלישית ברציפות, אבל המעידה שלו בתחרות ל-1,000 מטרים באה לידי ביטוי גם היום והוא סיים במקום ה-11 בלבד. זביגינב ברודקה הפולני שניצח אותו במקצה זכה במדליית הזהב והקדים את קואן וורווי ההולנדי ודני מוריסון הקנדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ויקטור אהן מחליק רוסי. David J. Phillip, AP
על ראש הפודיום. אהן/AP, David J. Phillip

הערב הסתיימו התחרויות האישיות בקפיצות סקי לגברים עם גמר הקפיצות היוקרתי מגבעה גדולה. לפני כמה שנים היה לפולנים קופץ גדול בשם אדם מאליש, שבשנים היפות שלו נחשב לטוב בעולם אבל במשחקים האולימפיים הוא מעולם לא ניצח. לפני ארבע שנים בונקובר הוא סיים פעמיים כסגן בשתי הגבעות. אז היום הפולנים הציגו את החוויה המתקנת שלהם. קופץ בשם קמיל סטוך שהגיע למעשה לסוצ'י כאלוף עולם והשלים הערב דאבל אחרי שניצח גם בגבעה גדול וגם בגבעה רגילה. סטוך הקדים את נוריאקי קאסאי היפני כשפטר פרבץ הסלובני זכה בארד. גם במקרה של קאסאי מדובר במדליה מרגשת שכן זה קופץ יפני ותיק בן 41 שמעולם לא השיג מדליה אולימפית בתחרות אישית, אבל כן בתחרות קבוצתית בקפיצות סקי - במשחקי לילהאמר 1994.

הקופץ הפולני קמיל סטוך. Julian Finney, GettyImages
השלים דאבל. סטוך/GettyImages, Julian Finney
  • עוד באותו נושא:
  • סוצ'י 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully