וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב גרין: "תמיד קשה לשחק נגד הפועל תל אביב"

15.2.2014 / 17:12

סנטר הפועל ירושלים מתכונן למפגש מול האקסית הפצועה (20:45, ספ' 5). הרצליה-ראשל"צ, אשדוד-חולון, נתניה-גלבוע/גליל

שחקן הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן. מגד גוזני
איך הפועל ירושלים תסתדר בלעדיו? דרווין קיצ'ן/מגד גוזני

המחזור ה-19 בליגת העל ייצא מחר (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים כשבמוקד יעמוד המפגש בין הפועל ירושלים, ללא דרווין קיצ'ן הפצוע, להפועל תל אביב, שתמשיך להופיע ללא מתן נאור ורביב לימונד (70:75 לירושלים בהדר יוסף בסיבוב הראשון). קרב תחתית מעניין ייערך בהרצליה, שם בני הרצליה תנסה לעצור רצף של שבעה הפסדים מול מכבי ראשון לציון (80:86 לראשון לציון בביתה בסיבוב הראשון). האחרונה בטבלה, מכבי אשדוד, תקווה לעשות צעד קדימה שתפגוש את הפועל חולון שנמצאת בתקופה רעה (59:78 לחולון באולם הפחים בסיבוב הראשון). בקרב על המקום השמיני תארח ברק נתניה את גלבוע/גליל (63:73 לנתניה בגן נר בסיבוב הראשון)

יהונתן שולדבראנד, הפועל תל אביב בכדורסל. יוסי ציפקיס
יסחוב את האדומים לבד על הגב? יותם שירן/יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים - הפועל תל אביב (20:45, ספורט 5)

הניצחון הגדול על אולימפיה לובליאנה הבטיח להפועל ירושלים את ראשות הבית ביורוקאפ והיא תגיע למחזור האחרון, בו תפגוש את בנביט הטורקית, כשהיא משחקת לפרוטוקול בלבד. הירושלמים איבדו במהלך המשחק את דרווין קיצ'ן, שנקע את הקרסול, והוא ייעדר מהמשחק מול הפועל תל אביב, ובספק גם למשחק העונה מול מכבי תל אביב בשבוע הבא. בלעדיו יקווה המאמן בראד גרינברג לקבל תפוקה יציבה מהגארד ברייסי רייט, שנראה טוב מאוד ביורוקאפ מאז שהגיע, אך פחות הרשים בליגה.

"תמיד קשה לשחק נגד הפועל תל אביב ואני יודע שמדובר במשחק עם משמעות מיוחדת עבור האוהדים שלנו", אמר יניב גרין לקראת המשחק, "הם קבוצת הגנה מצוינת ונצטרך להמשיך בתצוגות ההתקפיות שלנו כדי לנצח. אחרי שהבטחנו את העלייה לשלב הבא ביורוקאפ, אנחנו חייבים להמשיך את המומנטום גם בליגה ולהשיג נצחון 13 ברציפות".

אחרי התבוסה בדרבי בשבוע שעבר, בהפועל תל אביב יודעים שההישג המרשים אותו רשמו עד לשבועות האחרונים בעצם המצאותם ברביעיית הצמרת, עומד בסכנה. הקבוצה של ארז אדלשטיין מגיעה למשחק מול ירושלים שבוע שני ברציפות ללא רביב לימונד ומתן נאור הפצועים, וגם בלי יותם שירן שנפצע באימון שבת ויקוו שהישראלים שנותרו יוכלו לספק את הסחורה. בקבוצה ממשיכים לשקול גארד זר במקומו של וינסנט קאונסיל המאכזב, אך בשלב זה עדיין לא נמצא שחקן מתאים.

המספר הנוסף

19 - נקודות פחות קולעת הפועל ירושלים העונה מיריבותיה כשדרווין קיצ'ן לא על המגרש.

102 - משחקים רשמיים בין הקבוצות בכל הזמנים. המאזן: 35-67 להפועל תל אביב.

799 - ניצחנות ליגה עד היום להפועל תל אביב בכל הזמנים.

יעמוד למבחן: יהונתן שולדבראנד. הפועל תל אביב מגיעה למשחק עם סגל חסר ביותר, והפורוורד שלה יצטרך לרשום יום ענק כדי לא לצאת עם הפסד ממלחה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאמן בני הרצליה אפי בירנבוים עם מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
יעצור את ההתרסקות? אפי בירנבוים/קובי אליהו

בני הרצליה - מכבי ראשון לציון (19:35, פריצות בספורט 5)

שבעה הפסדים רצופים הובילו את הקבוצה של אפי בירנבוים משיפולי הצמרת עד לתחתית הרותחת. בשבוע שעבר איבדה הרצליה יתרון 21 במחצית במשחק החוץ באילת והפסידה בהארכה, כשבסיום הפנים של אנשי הקבוצה לימדו על המצב העגום. למרות זאת, בהרצליה די מרוצים מההשתלבות של שני הזרים החדשים - פרנק האסל וסטנלי בורל, ומקווים שבמשחק התחתית החשוב מול ראשון לציון, ידעו לעצור את ההתדרדרות. הפסד נוסף ירחיק את הרצליה שני משחקים וחצי מהכתומים, כשמכבי אשדוד יכולה לצמק את ההפרש מהקו האדום למשחק אחד בלבד.

הניצחון הגדול של מכבי ראשון לציון בשבוע שעבר על מכבי אשדוד הרחיק את הכתומים מהמקום שמוביל לליגה הלאומית עד כדי שלושה משחקים. בצוות המקצועי היו מרוצים מאוד מהיכולת שהציגו הישראלים הצעירים אור סולומון ושון דאוסן וכן מהיכולת של שלושת הזרים דבין וויט, טזמין מיטשל וג'יימס תומאס, כשהחמישייה בקושי ירדה מהפרקט במהלך המחצית השנייה. בראשון יודעים שניצחון שני העונה על הרצליה יקרב אותם מאוד למטרה שהציבו לעצמם - השארות בליגת העל.

המספר הנוסף

9 - ממשחקי בני הרצליה העונה נגמרו בהפרש של עד 5 נקודות. בשמונה מהם היא הפסידה.

9.9 - ריבאונדים בממוצע למשחק לוקח ג'יימס תומאס, מלך הריבאונדים של הליגה.

28 - נקודות קלע דן גרונפלד מול הפועל אילת, שיא עונה. לפני כן הוא קלע 4.8 נקודות בממוצע.

יעמוד למבחן: דן גרונפלד. אחרי ההצגה הגדולה מול אילת, יצטרך הקפטן של בני הרצליה לרשום עוד משחק גדול כדי שהקבוצה שלו תוכל לעצור את הנפילה שלה.

שחקן הפועל חולון סקוטי ריינולדס. ברני ארדוב
יקווה לנצח את האחרונה. סקוטי ריינולדס/ברני ארדוב

מכבי אשדוד - הפועל חולון (19:40, פריצות בספורט 5)

ניצחון אחד ב-11 המשחקים האחרונים, זהו המאזן העגום של מכבי אשדוד שנמצאת במקום האחרון בליגת העל, מרחק שני משחקים מהמקום שמוביל להשארות בסוף העונה. למרות המצב הגרוע, באשדוד לא מאבדים תקווה, ויודעים שהתקופה הקרובה, בה יארחו שתי קבוצות לא מצמרת הליגה, ויתארחו למשחקים מול קבוצות שניתן לנצח, תהיה חשובה מאוד לקראת מאבקי התחתית בפלייאוף התחתון. בקבוצה לא מרוצים מהיכולת של אר טי גווין ומשה מזרחי, כשהראשון עשוי להחתך.

עד לפני שלושה משחקים הפועל חולון חלמה על כניסה לפלייאוף העליון, אלא שאז הפסידה הקבוצה של ליאור ליובין שלושה משחקים ברציפות והתדרדרה עד למקום השביעי, מרחק שני משחקים בלבד מהמקום העשירי. התסכול בחולון גדול מאוד, בעיקר בשל שני ההפסדים הצמודים האחרונים, בשתי נקודות בחוץ לברק נתניה, ובנקודה אחת למכבי חיפה אחרי שהובילו ביתרון דו ספרתי ברבע האחרון. בקבוצה מקווים לעצור את הסחף מול היריבה מהתחתית ולצאת לדרך חדשה.

המספר הנוסף

23 - זריקות במצטבר לקחו יחזקאל סקוורר וגוני יזרעאלי בארבעת המשחקים האחרונים וקלעו מתוכם רק שלוש.

67.6 - אחוזים מקו העונשין להפועל חולון, הקבוצה הגרועה בליגה בקטגוריה זו, שגם זורקת הכי הרבה זריקות עונשין בממוצע למשחק.

84.2 - נקודות בממוצע סופגת מכבי אשדוד, קבוצת ההגנה הגרועה בליגה.

יעמוד למבחן: סקוטי ריינולדס. הגארד של חולון הרשים מאוד עם הגעתו, אך בשבועות האחרונים, עם ההפסדים של הקבוצה, גם הוא לא נראה טוב. מול אשדוד תקווה חולון לריינולדס טוב בהרבה.

יניב בורגר מאמן עירוני רמת גן. ברני ארדוב
יחגוג ניצחון ביום ההולדת? יניב בורגר/ברני ארדוב

ברק נתניה - הפועל גלבוע/גליל (19:30, פריצות בספורט 5)

יניב בורגר יעלה למשחק ביום הולדתו ה-36 בידיעה שניצחון על גלבוע/גליל יבטיח כמעט באופן סופי את ההשארות של הקבוצה שלו בליגת העל, ועל הדרך יקרב אותם אל המקום השמיני, שאם יצליחו להשאר בו בתום הפלייאוף התחתון, ישלח אותם אל רבע גמר הפלייאוף. בנתניה היו מאוכזבים מהיכולת בהפסד לעירוני נס ציונה בשבוע שעבר, ומקווים להציג את רוח הלחימה שהפגינו בניצחון על הפועל חולון שבוע קודם לכן. דוואן רובינסון, שהורחק מול נס ציונה, ישוב לסגל.

גלבוע/גליל היא אחת המאכזבות הגדולות של העונה, ואין ספק שמדובר בעונה הגרועה ביותר של המועדון מאז שעבר לגן נר. בקבוצה היו מרוצים מהיכולת שהפגינו השחקנים מול הפועל ירושלים, אך למרות זאת לא הצליחו לעצור את רצף ההפסדים שעומד כעת על ארבעה, ויודעים שהפסד נוסף עשוי להכניס אותם למלחמה כנגד הירידה. דשון סימס, שהתאושש מהפציעה שלו בכתף בשבוע שעבר ושיחק מול הפועל ירושלים, כשיר למשחק, ואילו עמית שמחון שסבל מנקע בקרסול, נמצא בספק.

המספר הנוסף

5 - שלשות מ-5 נסיונות לג'ראלד רובינסון בהפסד להפועל ירושלים, כשקודם לכן עמד על 4 שלשות מ-20 נסיונות בליגה.

7 - פעמים העונה קלע דוואן רובינסון מעל 20 נקודות, ובכל אותם משחקים ברק נתניה הפסידה.

7.4 - נקודות יותר קולע ריק ג'קסון בניצחונות מאשר בהפסדים (17.9 לעומת 10.5).

יעמוד למבחן: טוני יאנגר. הסגל הישראלי הדל של גלבוע/גליל מחייב שחקנים שלא רגילים לעמוד בקדמת הבמה להתבלט, ומול נתניה יצטרך אקס הצהובים להראות מה הוא יודע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully