וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י, היום השביעי: אלכסיי ביצ'נקו סיים במקום ה-21

הנציג הישראלי בהחלקה אומנותית שיפר את מיקומו בתרגיל החופשי. שני ספורטאים השיגו זהב שני במשחקים, יום נהדר לשוויץ

המחליק האמנותי הישראלי אלכסיי ביצ'נקו. GettyImages
הופעה מכובדת. ביצ'נקו/GettyImages

נציג ישראלי נוסף סיים את הופעתו בצורה מכובדת במשחקים החורף האולימפיים בסוצ'י. מדובר במחליק האומנותי אלכסי ביצ'נקו, שדורג בתום התרגיל החופשי שסיכם את התחרות במקום ה-21 מבין 24 שעלו לגמר. כזכור, 30 מחליקים החלו את התחרות אתמול וביצ'נקו היה בין 24 הראשונים שהמשיכו לתרגיל השני, אחרי שתפס את המקום ה-22. גם היום ביצ'נקו לא ביצע תרגיל חלק ואף איבד שיווי משקל אחרי הקפיצה הראשונה שלו, אבל בסופו של דבר הוא השיג ציון של 114.62 נקודות וציון משוקלל של 177.06 נקודות. זה הספיק לו כדי לעקוף מחליק מקזחסטן שסבל מתרגיל לא טוב, בדרך אל המקום ה-21 הכללי, ובהחלט מדובר בהישג שענה על הציפיות ממנו. כזכור, צמד המחליקים אנדראה דוידוביץ' וייבגני קרסנופולסקי סיימו השבוע במקום ה-15 בתחרות לזוגות.

המחליק האמנותי הישראלי אלכסיי ביצ'נקו. GettyImages
לא ביצע אף תרגיל חלק, אבל עלה על הציפיות. ביצ'נקו/GettyImages

יוזורו האניו היפני,שבתרגיל הקצר אתמול שבר את שיא העולם בניקוד והוא למעשה המחליק היחיד אי פעם שזכה לניקוד של יותר מ-100, המשיך להתעלות מעל כולם גם בתרגיל החופשי, כמו גם לנצל את הטעויות של יריבו הקנדי, פטריק צ'ן, בדרך אל מדליית הזהב. דניס טן מקזחסטן, סגן אלוף העולם, הצליח להתאושש מצוין וטיפ סמהמקום התשיעי בתום החלק הראשון ועד למקום השלישי כדי לזכות במדליית הארד.

הרגע המרגש בתחרות ההחלקה האומנותית היה שייך דווקא לספורטאי שלא הצליח לעלות לגמר, ואפילו לא התחרה בכלל. מדובר בייבגני פלושנקו הרוסי, שהיה האלוף האולימפי בטורינו 2006 וסגן האלוף האולימפי פעמיים נוספות. ההופעה של פלושנקו בסוצ'י הייתה אמורה להיות שירת הברבור שלו בעיקר בגלל סדרת פציעות ממנה סבל. הבעיה הייתה שפלושנקו נחת לא טוב כבר במהלך החימום לשלב הראשון ביום חמישי, וכשהוא התייצב לתרגיל שלו היה הגיע כפוף ופשוט הודה לקבל שתמך בו לפני שפרש. פלושנקו יכל להתנחם לפחות במדליית הזהב שהשיג עם נבחרת רוסיה בתחרות הקבוצתית בהחלקה אומנותית. לפי ההערכות, פלושנקו לא יתחרה יותר בהחלקה אומנותית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המחליק הרוסי ייבגני פלושנקו. GettyImages
מרגש. פלושנקו/GettyImages

בסקי האלפיני התקיימה היום התחרות המשולבת לגברים, שזה אומר שתי ירידות במורד לכל גולש, אחת במסלול הדאונהיל שהוא המהיר ביותר והשניה במסלול הסלאלום שהוא האיטי ביותר. שני הזמנים של כל מתחרה ביחד הם הקובעים מיהו גולש הסקי הורסטילי ביותר במשחקי החורף האולימפיים. מי שזכה בתואר הפעם היה סנדרו וילטה השוויצרי,שדורג במקום ה-14 לאחר קטע הדאונהיל, אבל היה הגולש השני הכי טוב בסלאלום. עבור וילטה זה היה כמובן הישג השיא בקריירה, מאחר ועד היום הוא השיג ניצחון אחד בלבד בסבב גביע העולם. שני אחריו ובהפרש של 34 מאיות מהשוויצרי סיים איביצה קוסטליץ' הקרואטי ובמקרה שלו זו הייתה הפעם השלישית ברציפות שבה הוא מסיים כסגן אלוף אולימפי בתחרות המשולבת. כריסטוף אינרהופר האיטלקי סיים במקום השלישי וזכה למעשה במדליה שניה בסוצ'י 2014, ארי שזכה במדליית הכסף בקטגוריית הדאונהיל. בודי מילר האמריקאי שוב פספס את המדליה וסיים במקום השישי הכללי, אקסל לונד סבינדאל הנורבגי שנחשב כיום לגולש הסקי האלפיני הטוב בעולם לא הצליח לסיים את התחרות.

זה בכלל היה היום של המשלחת השוויצרית, שהגיעה לחמש מדליות זהב ומקום מכובד בטבלת המדליות הכללית. פרט לוילטה, גם גולש הסקי דאריו קולוניה זכה במדליית הזהב וזה קרה בתחרות הקרוס קאנטרי למרחק של 15 קילומטרים לגברים. קולוניה זכה בתחילת המשחקים גם במדליית הזהב בסקיאתלון ל-30 קילומטרים והוא ללא ספק מסתמן כגולש הקרוס קאנטרי מספר 1 במשחקים. חלקו איתו את הפודים שני שבדים, יוהאן אולסון ודניאל ריצ'רדסון.

גולש הסקי השוויצרי דריו קולוניה. GettyImages
זהב שני. קולוניה/GettyImages

בביאתלון התקיים היום מרוץ ל-15 קילומטרים לנשים. דריה דומרצ'בה מבלארוס נראית בינתיים כמו הספורטאית הדומיננטית ביותר בסוצ'י אחרי שזכתה במדליית זהב שנייה במשחקים. היא אמנם החטיאה פעם אחת בירי לעומת הגולשות שהתמודדו נגדה על התואר, אבל זה עדיין הספיק לה כדי לנצח בפער של 1:15 דקה על השוויצרית סלינה גספרין. גם מדליית הארד הלכה לספורטאית מבלארוס, נדז'דה סקרדינו.

עוד סיפור ספורט יפהפה תוצרת בלארוס ראינו בתחרות הקפיצות אריאל על מגלשי סקי לנשים. הייתה שם האלופה האולימפית מונקובר לידיה לאסילה מאוסטרליה והייתה שם גם לי נינה הסינית שהייתה מדליסטית אולימפית פעמיים. אחת המתחרות בגמר הייתה גם אלה טסופר בת ה-34 מבלארוס, שזו ההופעה החמישית שלה במשחקים האולימפיים והתוצאה הטובה ביותר שלה עד היום הייתה המקום החמישי. הפעם היא הכריזה שזו ההופעה האולימפית האחרונה שלה, אבל גם הוסיפה לזה תרגיל ממש קרוב לשלמות שזיכה אותה בציון של 98.01 נקודות.מדובר בתרגיל נדיר, שכן אף אחת מהמתחרות שלה לא הייתה קרובה לציון כזה. מנגטאו צ'ו הסינית זכתה במדליית הכסף עם 83.50 נקודות ולאסילה הסתפקה הפעם במדליית הארד.

בריטניה רחוקה מלהיות מעצמה של ספורט חורף, אבל דבר אחד הוכיחו שם הערב – בריטניה היא ללא ספק מעצמה של סקלטון (מזחלת יחיד שבה גולשים עם הראש קדימה). אחרי שבמשחקי ונקובר 2010 הייתה זו איימי וויליאמס שעשתה את הבלתי יאמן וזכתה במדליית הזהב הראשונה של מדינתה ב-30 שנים בספורט אישי, קמה לה יורשת שניצחה גם בסוצ'י 2014. הפעם זו הייתה אליזבת יארנולד, שהפכה להיות גולשת סקלטון בזכות פרוייקט שעושה התאמה בין נשים ספורטיביות לענפי ספורט בבריטניה, פרוייקט שכבר הניב אלופות אולימפיות אחרות במשחקי הקיץ האולימפיים בלונדון. אחרי 4 ריצות בתחרות הסקלטון בסוצ'י, יארנולד השיגה את הזמן המשוקלל הטוב ביותר והייתה מהירה ב-97 מאיות מנואל פיקוס-פייס האמריקאית. אלנה ניקיטינה הרוסיה זכתה במדליית הארד.

דריה דומרצ'בה ביאתלון. GettyImages
מסתמנת כספורטאית הכי דומיננטית בסוצ'י. דריה דומרצ'בה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully