וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת-מכבי ת"א: בדש ומרבאל בתמונת ההרכב

פאולו סוזה יבצע רוטציה ב-11, שחקני הרכש עשויים לפתוח במדי האלופה (ש', 19:30, ספורט 1). ניצן דמארי וזנלי בקישור של המלאבסים: "אפשר להוציא נקודות ממכבי תל אביב"

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-121 בין הקבוצות והוא יעלה למקום השביעי בטבלת המפגשים הוותיקים ביותר בליגה הראשונה, צמוד להפועל תל אביב – הפועל פתח תקוה ולמכבי חיפה – הפועל פתח תקוה.

* מכבי תל אביב מובילה 30:55 בניצחונות ועוד 35 משחקים נגמרו בתיקו. הפרש השערים הוא 118:187 למכבי תל אביב.

* כשמכבי פתח תקוה מארחת: 19:22 למכבי תל אביב בניצחונות, עוד 17 תיקו.

* בשבעת משחקי הליגה האחרונים ביניהן מכבי תל אביב ניצחה את מכבי פתח תקוה רק פעם אחת – 0:1 בבית במחזור ה-9 של עונת 2011/12.

* ניצחון החוץ האחרון של מכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה היה במחזור ה-32 של עונת 2008/09 – 0:3.

* המושבה הוא גן עדן לקבוצות האורחות: 16 ניצחונות מ-33 משחקי ליגה שנערכו בו ו-56.57 אחוזי הצלחה.

* אחרי התיקו בין הקבוצות בסיבוב הקודם אחוז ההצלחה של מכבי תל אביב עמד על 74 אחוז. מאז: 91.6 אחוז.

* אחרי התיקו בין הקבוצות בסיבוב הקודם אחוז ההצלחה של מכבי פתח תקוה עמד על 25.9 אחוז. מאז: ירידה זניחה ל-25 אחוז.

* התיקו בבלומפילד בסיבוב הקודם היה האחרון של מכבי העונה. מאז היא ניצחה 11 משחקים והפסידה אחד.

* לברק בדש וברק יצחקי 4 שערים כל אחד מול מכבי פתח תקוה. הם הכובשים הכי מסוכנים ללוזונים בסגל של הצהובים.

* מכבי תל אביב תצטרך להיזהר מפדרו גלבאן, כמובן, שכבש נגדה 6 פעמים בקריירה.

נתונים: דריבליסט

ייטב לוזון עם קובי רפואה מאמני מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
מזהירים ומאמינים. רפואה ולוזון/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

אחרי ההעפלה לרבע גמר גביע הטוטו, ייטב לוזון וקובי רפואה ביקשו השבוע דבר אחד מרכזי באסיפות: להתנתק מהחגיגות ולחשוב על המשחק מול מכבי תל אביב. "אף אחד כאן לא ישמח אם נגיע לגמר הגביע ונרד ליגה. יותר חשוב שנצבור נקודות עכשיו", היה המסר שעבר לשחקנים השבוע לשחקנים. ביום חמישי החליט המועדון לערוך סמוך לאיצטדיון ארוחת גיבוש לקראת המשחק, שבסיבוב הקודם הסתיים בתיקו 2:2. "אפשר להוציא נקודות ממכבי תל אביב", אמרו השניים לשחקנים. "זה משחק חשוב מאוד מבחינתנו". על ההעפלה לרבע הגמר נאמר: "עשינו ניצחון גדול כי עלינו לרבע הגמר, לא בכדורגל גדול, זה ניצחון של נחישות והקרבה ועזרה אחד לשני. זה מה שאנחנו צריכים להביא נגד מכבי תל אביב. שמחנו עד אתמול, עכשיו צריך להתרכז במכבי".

במהלך האימון היום תרגלו המאמנים מערך שונה, 4:3:3, שהוחלף בהמשך ל-4:4:1:1. ההרכב הראשון לא כלל את פדרו גלבאן, שנכנס להרכב השני שתורגל לקראת סיום האימון והוא צפוי לפתוח. ההרכב הזה כולל את תומר אלבז ברביעיית ההגנה, ולא את ניצן דמארי, את נאור פסר בצד ימין ושמוליק מלול בצד שמאל. בקישור, המאמן תרגל את מרואן קבהא, ולצדו הוסיף את דמארי. גם ארפן זנלי תורגל בהרכב ויערוך בכורה, כשלידור כהן (צד שמאל), פדרו גלבאן וויקטור מרעי ישלימו את ההרכב. במועדון מרוצים מאוד מזנלי, שעושה רושם שהוא נמצא ברמת כושר משחק טובה, וגם מפגין יכולת גבוהה באימונים. לוקה רוטקוביץ' עדיין לא חזר לכושר משחק מלא, אבל ישתלב במהלך המשחק. שחקני הקבוצה קיבלו אתמול את משכורות חודש דצמבר. במועדון אמורים לחלק גם את משכורות ינואר, אבל נראה שיהיה עיכוב נוסף. במועדון מקווים לקבל הגרלה נוחה ברבע הגמר. פתח תקוה זקוקה להעפלה לשלבים הסופיים גם במטרה לקבל מעט כסף, שיוכל לעזור למועדון לסיים את העונה ללא צורך במימוש ערבויות.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סגל מלא. סוזה/ברני ארדוב

מכבי תל אביב:

מכבי תל אביב תגיע מחר למשחק חוץ מול קבוצה שעשתה לה הרבה צרות בסיבוב הקודם בבלומפילד. המשחק ההוא הסתיים כזכור בתיקו 2:2 דרמטי, ובמהלך השבוע הזכיר המאמן פאולו סוזה לחניכיו, כי מדובר בקבוצה הנלחמת על חייה, שלא תעשה חיים קלים לאלופה. הצהובים שנמצאים כבר עם הראש, במשחק הביתי נגד באזל במסגרת הליגה האירופית ביום חמישי הקרוב, ינסו להימנע מתקלות ולצאת עם נצחון, בתקווה לפתוח לפחות זמנית, פער של תשע נקודות, מהפועל באר שבע שתשחק רק ביום שני.

המאמן סוזה כבר רמז במסיבת העיתונאים ביום חמישי, כי הוא עשוי לתת מנוחה למספר שחקנים, גם כחלק מההכנה לקראת חודש לא קל, שמצפה לקבוצה וגם כדי לתת שוב דקות משחק, לשחקנים שלא זכו לראות הרבה דשא במשחקים לאחרונה. לרשותו של המאמן יעמוד סגל מלא, כולל עומרי בן הרוש שהחלים כמעט לחלוטין מפציעה בקרסול. טל בן חיים ודן איינבינדר עשויים לקבל את חולצת ההרכב מחר, כאשר גם צמד שחקני הרכש ברק בדש ורמי מרבאל נמצאים בתמונה.

במכבי אמרו כי הם רחוקים מלזלזל ביריבה שנאבקת על חייה בתחתית הטבלה, אולם יש לקחת בחשבון כי החל משבת הזו תשחק הקבוצה חמישה משחקים בתוך שבועיים, כאשר בנוסף למשחק במושבה וצמד המשחקים מול באזל, יפגשו גם את הפועל חיפה והפועל רעננה במסגרת ליגת העל.
בהמשך להחלטה העקרונית להילחם באוהדי הקבוצה שנתפסים מתפרעים ביציעים, או מחוצה להם, מתגבשת במועדון החלטה לתבוע אישית ובסכומי כסף גבוהים, מספר אוהדים ששמותיהם התקבלו מהמשטרה. כצעד ראשון הוחלט במכבי לבטל את כרטיסי המנוי השנתיים לאוהדים אלו, כאשר העובדה כי העונה מדובר בכרטיס חכם שנטען בצורה ממוחשבת מקלה על ביצוע הדבר. "אנחנו נותנים לאוהדים שלנו תמיכה וגב בהרבה דברים, הגיע הזמן שגם האוהדים יתחילו לקחת אחריות על המעשים שלהם", אמר גורם במועדון. "מלבד הקנסות ששילמנו, המועדון יאלץ לספוג גם הפסדים כספיים נוספים בשל העובדה שנצטרך לשחק כעת מחוץ לבלומפילד וחבל שגרעין קטן של כמה עשרות שמתפרעים ועושים בלאגן, גורם לאלפים אחרים לסבול מכך ולצפות במשחקים מחוץ לבלומפילד".

אלי בבייב שחקן הפועל רעננה מול ארפן זנלי שחקן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
פותח. זנלי/מגד גוזני

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: לידור כהן

אחרי מכירת טל בן חיים ועומר דמארי, מכבי פתח תקוה הייתה שמחה לייצר עוד שחקנים שיכניסו לה אפילו מחצית מהסכומים שאותה הכניסה עבור מכירת השניים. כמו גידי קניוק, גם לידור כהן עושה צעדים של שחקן שיכול להתפתח קודם כל לשחקן מוביל במכבי פתח תקוה. לא בטוח שהשניים יהפכו לדמארי ובן חיים, אבל הם מספיק טובים כדי להשאיר את הקבוצה הזאת בליגה. נגד מכבי תל אביב, המבחן הולך ומתעצם.

מכבי תל אביב: טל בן חיים

השער האחרון שכבש בן חיים, היה נגד הפועל רעננה, בתחילת חודש דצמבר ומאז הוא לא מוצא את הרשת. סביר להניח שמחר יזכה בן חיים לדקות משחק ואולי דווקא נגד קבוצת נעוריו, תהיה לו מוטיבציה מיוחדת להבקיע. בן חיים עשוי להיות אחד הנשקים של פאולו סוזה במפגש הכפול נגד באזל, שם ינסה המאמן לנצל את הפיזיות והמהירות של החלוץ באגפים ואין ספק ששער מול פתח תקוה מחר, ייתן הרבה לו הרבה בטחון לקראת המאני טיים בליגה האירופית ביום חמישי.

שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים, מול שחקני הפועל ניר רמת השרון, לירן קצב, קובי מוסא (77). ברני ארדוב
שער מול האקסית יתקבל בברכה. טל בן חיים/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, תומר אלבז, שמוליק מלול, מרואן קבהא, ניצן דמארי, ארפן זנלי, לידור כהן, פדרו גלבאן, ויקטור מרעי.

מכבי תל אביב: הרכב משוער: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי (רמי מרבאל), יואב זיו, ניקולה מיטרוביץ', דן אינבינדר, ערן זהבי, ברק יצחקי, ברק בדש, טל בן חיים.


מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully