וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רד מולר נילסן הלך לעולמו בגיל 76

מאמן נבחרת ישראל לשעבר, שהדהים את אירופה ב-1992 כשהוביל את דנמרק לזכייה היסטורית ביורו, מת בגיל 76 אחרי שסבל מגידול במוח. אבי לוזון: ”הוא היה ידיד אמת של ישראל”, שום: "אחד המאמנים הגדולים בכדורגל העולמי", בניון: ”תמיד כיבד את כולם”

ריצ'רד מולר נילסן לשעבר מאמן נבחרת ישראל. Christof Koepsel, GettyImages
אלוף אירופה הלך לעולמו. ריצ'רד מולר נילסן/GettyImages, Christof Koepsel

אגדת ספורט נוספת הלכה היום (חמישי) לעולמה: מאמן נבחרת ישראל לשעבר, ריצ'רד מולר נילסן, מת בגיל 76 אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. נילסן עבר במהלך הקיץ האחרון ניתוח לטיפול בגידול במוח שממנו סבל.

נילסן הדריך בין שנת 2000 ל-2002 את נבחרת ישראל, אבל ייזכר בעיקר כמי שהדריך את נבחרת דנמרק והוביל אותה לזכייה באליפות אירופה ב-1992. כשחקן, נילסן העביר את הקריירה שלו בקבוצת אודנסה ופרש בשנת 1962.

את הקדנציה שלו בנבחרת ישראל החל, כאמור, נילסן בסוף שנת 2000, אז נבחר לתפקיד לקראת משחקי מוקדמות מונדיאל 2002 ומונה במקומו של שלמה שרף. תחת הדרכתו הנבחרת סיימה רק במקום השלישי בבית המוקדם אחרי ספרד ואוסטריה, בעקבות השער הדרמטי של אנדי הרצוג בדקה ה-90 ברמת גן. למרות העובדה שלא הצליח להוביל את ישראל לטורניר גדול, המשיך נילסן לאמן את הנבחרת, אך לאחר הפסדים במשחקי ידידות לגרמניה (7:1) ולדנמרק (3:1), הוא התפטר וחזר לדנמרק. בנו טומי נילסן עבד כמנהל ספורטיבי במכבי נתניה. בהתאחדות לכדורגל יכבדו את זכרו של נילסן במחזור הליגה הקרוב בליגת העל כשבכל המגרשים יקדישו לדני דקה של מחיאות כפיים לפני המשחקים.

צפו בזכייה המדהימה של נילסן ודנמרק ביורו 1992

רק לאחרונה התאחדות הכדורגל בדנמרק החליטה שנילסן יהיה חלק מהיכל התהילה במדינתו. הטקס נקבע ל-28 בפברואר וכעת יקבל בנו טומי את הפרס בשם אביו המנוח. כשחקן הוא רשם שתי הופעות במדי הנבחרת, אבל הקריירה שלו נעצרה בשלב מוקדם בגלל פציעה. כמאמן, נילסן זכה בשתי אליפויות עם אודנסה (1977 ו-1982) ובהמשך עבד במשך 18 שנה בהתאחדות כמאמן הנבחרת הצעירה, עוזר מאמן הבוגרת ומאמן הבוגרת. לפני שעבד בישראל הדריך את נבחרת פינלנד, ומשרת האימון האחרונה שלו הייתה בקבוצת קודלינג מהליגה השנייה בדנמרק בשנת 2003.

במהלך הקמפיין המדהים של דנמרק ביורו 1992 היא סיימה את השלב המוקדם במקום השני אחרי שבדיה. בקמפיין היא סיימה ב-0:0 מול אנגליה, הפסידה 1:0 לשבדיה ובזכות ניצחון 1:2 על צרפת העפילה לשלב הנוקאאוט, שם פגשה את הולנד וניצחה בפנדלים אחרי 2:2 דרמטי. בגמר כבר חיכתה לדנים גרמניה הענקית, ושערים של ינסן ו-וילפורט סידרו את הזכייה בטורניר החשוב שנערך בשבדיה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן נבחרת דנמרק ריצ'ארד מולר נילסן חוגג זכייה ביורו 1992. bongarts, GettyImages
ההישג הכי גדול שלו כמאמן. נילסן בזכייה ביורו 1992/GettyImages, bongarts

"היה קשור למדינה ואהב אותה מאוד"

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל כואבת את מותו של מאמן נבחרת ישראל בעבר ואלוף אירופה, ריצ?רד נילסן, אשר הלך הבוקר לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה". יו"ר ההתאחדות אבי לוזון מסר: "נילסן היה ידיד אמת של ישראל, אהב את המדינה ואת האנשים בה, ופעל לקידום הכדורגל הישראלי גם לאחר סיום עבודתו כמאמן הנבחרת. נילסן היה בחירה מצויינת עבור הכדורגל הישראלי ובתקופת עבודתו כאן הנחיל דפוסי התנהגות ואימון מתקדמים וראויים. גם לאחר שהפסיק לאמן בישראל היה השגריר הטוב ביותר של הכדורגל הישראלי ומדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

מנהל הנבחרת הלאומית, ישראל שטוצ'ינסקי מסר: "הוא היה מאמן גדול, אדם שראוי להערצה, היו לו הרבה הישגים כשחקן ומאמן בדנמרק. אהב מאוד את ישראל. היה קשור למדינה ואהב אותה מאוד. גם לאחר עזיבתו שמר על קשר עם כל הצוות שעבד עימו. היה חסיד גדול של המדינה. בתקופת הפיגועים הקשים באינתיפאדה השנייה, הוא לא עזב את המדינה. היה חשוב לו להזדהות עם המדינה ברגעים הקשים שלה".

יצחק שום, ששימש כעוזרו בנבחרת, אמר: "לפני שעתיים קיבלתי את ההודעה וקשה לי לעכל אותה. נילסן היה מאמן גדול ואדם גדול. בעיני הוא היה אחד המאמנים הגדולים בכדורגל העולמי. בפן האישי היה לי כבוד גדול לעבוד איתו ולצידו. למדתי ממנו הרבה דברים. היינו חברים כמעט עד הרגע האחרון. היינו בקשר תמידי. הוא בא לבקר אותי במחנות האימון כשאימנתי קבוצות. זה היה תענוג להיות חבר שלו. מצער אותי מאוד, אבל לפחות זכיתי להיות עם אחד האנשים הגדולים ביותר בכדורגל. הוא לא סתם היה אלוף אירופה. אנחנו לא הערכנו אותו מספיק. חבל לי שהוא לא היה יותר בכדורגל הישראלי כי היינו רק מרווחים מזה".

פיטר שמייכל, שוער נבחרת דנמרק בזכייה ביורו, צייץ בטוויטר: "ריצ'רד מולר נילסן היה ההשראה שלי, המורה שלי והחבר שלי. נוח על משכבך בשלום".

ריצ'רד מולר נילסן לשעבר מאמן נבחרת ישראל. Christof Koepsel, GettyImages
"אדם טוב שתמיד כיבד את כולם". נילסן/GettyImages, Christof Koepsel

"אדם מנומס, ג'נטלמן"

קפטן הנבחרת יוסי בניון: "אני כואב מאוד ומצטער לשמוע על כך. כמובן שכמאמן לא צריך להרחיב בשבחו, ההישגים שלו מדברים בעד עצמם. אדם טוב שתמיד כיבד את כולם והיה מקושר מאוד לישראל. שולח את תנחומיי למשפחתו".

אלון חרזי: "אני משתתף בצער המשפחה. ריצ'רד היה איש יקר, יחיד ומיוחד, במיוחד באופי שלו, בדרך הארץ שלו. ניסה להנחיל לנו קצת מהתרבות האירופית, אני חושב שאין שחקן שעבר תחת שרביטו ולא העריך והעריץ את המאמן הזה. אתמול במקרה צפיתי בו בטלוויזיה. כואב לי מאוד".

יוסי אבוקסיס: "אני מצטער מאוד לשמוע את זה. נילסן הוא אחד הג'נטלמנים הכי גדולים שהיו פה בכלל, אחד האנשים הכי מדהימים שפגשתי. הוא היה מאמן מצוין, אדם ישר. התקופה בנבחרת הייתה טובה, אחד המאמנים הכי טובים שהיו פה. היה כיף להיות במחיצת האיש הזה. זה מסוג האנשים שידעת שאצלו הכול אמיתי והכל ישר".

אלון מזרחי: "אמנם הקמפיין איתו לא היה מוצלח ברמה המקצועית כי לא העפלנו למשחקי ההצלבה, אבל נילסן היה אדם משכמו ומעלה. זה מאמן עם הרבה אהבה לכדורגל הישראלי. הוא התחבר מאוד למנטליות שלנו, הוא היה אדם מנומס, ג'נטלמן. ברמה המקצועית לא הצלחנו לעבור את הבית, אבל למדנו הרבה דברים טובים, בטח מאחד שהיה אלוף אירופה. יהי זכרו ברוך".

אבי נמני: "אדם יקר ונפלא, דמות לחיקוי שהיוותה אבן דרך רצינית להרבה שחקנים".

שמעון גרשון: "נילסן היה מאמן וג?נטלמן אמיתי, הוא הפיח תקווה חדשה בכדורגל שלנו וניהל את הנבחרת בצורה מקצועית לתקופה שבה הנבחרת הפכה לאטרקטיבית הרבה בזכותו. נילסן אימן בתקופה לא טובה מבחינה ביטחונית בישראל והוא בכל זאת בחר להישאר פה ולקפוץ לאכול פלאפל יחד עם כולם. צר לי על פטירתו".

אריק בנאדו: "נילסן היה איש יקר, ג'נטלמן ואדם נעים הליכות. הוא היה מאמן מצוין והיה לי את הכבוד לשחק תחתיו. אני משתתף מעומק ליבי בצער המשפחה".

אדורם קייסי: "נילסן היה מאמן ענק, אך לפני היותו מאמן הוא היה אדם נפלא. אדם שמלבד כדורגל הביא לכאן תרבות, תרבות של כדורגל".

אלון חזן: "מצער לשמוע שאדם כזה הלך לעולמו. בתקופה שהוא עבד פה, נילסן לימד אותנו שכדורגל זה לא רק משחק אלא כבוד ואהבה לספורט ודוגמה אישית. חבל שיצא לנו להכיר את האיש רק לתקופה קצרה כי אם הוא היה פה עוד שנים, כל הכדורגל שלנו היה מרוויח בגדול. יהי זכרו ברוך".

טל בנין: "אני זוכר אותו כג'נטלמן, אדם שהאמת הובילה אותו. איש נעים הליכות עם יושר מקצועי. הוא בא עם הרבה אנרגיות לשנות מהניסיון שלו כמאמן שעשה דבר או שניים בכדורגל. ההיכרות בינינו הייתה חיובית ונעימה. אדם שידע להתערות בחברה שבה הוא חי, וזה לא מובן מאליו. אחד הדברים שמסמלים אותו - הרצון ללמוד את ניגון המנון התקווה עוד לפני שהתחיל הקמפיין. דבר קטן, אבל גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully