וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי חיפה הובסה 68:53 על ידי נימבורק

הירוקים הפסידו 20:2 ברבע האחרון (!) אחרי שכבר הוליכו ב-17 הפרש, ויהיו חייבים לנצח את חימקי במחזור האחרון כדי לעלות

שחקני מכבי חיפה בכדורסל, מורן רוט, דגן יבזורי. יוסי ציפקיס
הלם בירוק. יבזורי ורוט/יוסי ציפקיס

אוי, כמה כואב ההפסד שרשמה הערב (רביעי) מכבי חיפה בצ'כיה. האלופה הישראלית כבר הוליכה ב-17 הפרש על נימבורק, ודרכה לשלב הבא של היורוקאפ היתה נראית מובטחת לגמרי, אלא שרבע אחרון איום ונורא במונחים היסטוריים, במהלכו הובסה 20:2 (!) הובילה להפסד 68:53. המשמעות: במחזור הסיום תהיה חייבת קבוצתו של דני פרנקו לנצח את חימקי מוסקבה החזקה ברוסיה, ובמקביל לקוות להפסד של נימבורק לסיינה על אדמת איטליה. רק כך תוכל להעפיל לשלב הטופ 16 של היורוקאפ - כל תוצאה אחרת, תחרוץ את גורלה של האלופה הישראלית.

נכון, אדריאן הניג לא עמד לרשותו של דני פרנקו הערב, אך גם זה לא יכול להוות תירוץ לקריסה המחרידה ברבע המכריע. דגן יבזורי, דונטה סמית' ומורן רוט, שהיו מצוינים בשלושת הרבעים הראשונים, ניסו וניסו אך ללא הצלחה, ונראה שמההפסד הכואב הזה לחיפה יהיה מאוד, מאוד קשה להתאושש. "שיחקנו טוב מאוד כקבוצה בחצי הראשון, שמרנו מצוין", אמר פרנקו. "יצאנו לא טוב הגנתית למחצית השנייה. ברבע האחרון פשוט כשלנו בפעולות הפשוטות. גם מהלכים טובים ונכונים שלנו לא צלחו ומכאן התוצאה".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מהפסד כזה יהיה מאוד קשה להתאושש. פרנקו/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

הפתיחה אופיינה בהחטאות רבות של שני הצדדים, ובתום חמש דקות הראה לוח התוצאות 4:5 לנימבורק. עידו קוז'יקרו הוסיף ארבע נקודות בצבע, הקצב האיטי נמשך, והרבע הראשון הסתיים ב-10:11 למארחת. דגן יבזורי העלה את החיפאים ל-13:16 עם שלשה מצוינת, ואחת נוספת של מורן רוט קבעה 13:19. דונטה סמית' ואורי קוקיה הצטרפו לחגיגה והפכו את זה ל-13:24, יבזורי המצוין, סמית' וקוז'יקרו פשוט לא עצרו, והפער צמח ל-15:32. ההגנה הירוקה המשיכה להיראות פשוט מעולה, ולחדרי ההלבשה ירדה האלופה כשהיא סופגת 21 נקודות בלבד, ומוליכה 21:32.

נימבורק לא ויתרה, וצימקה ל-33:29 עם פתיחת הרבע השלישי. רוט סמית' דאגו לפתוח מחדש מרווח ביטחון ולקבוע 31:40, ויבזורי מיד קבע 33:44. אלא שדווקא ברגע הזה חיפה נעצרה, ושלשה של טרה סימונס השלימה ריצת 2:11 של המארחת, שצימקה ל-46:44 בלבד ו-51:48 עם העליה לרבע המכריע. המהפך הושלם שבע דקות לסיום, כשנימבורק עלתה ל-51:53. מהרגע הזה קיבלנו רצף איום ונורא של התקפה ירוקה, וסימונס וחבריו ניצלו זאת לריצת 0:16 (!), ומדקה לדקה זה נהיה יותר ויותר מביך. רק נקודות של בן רייס 19 שניות לבאזר מנעו מחיפה להיכנס להיסטוריה עם רבע אחרון של אפס נקודות, אולם זה בכל זאת נגמר בתבוסה כואבת של 68:53. איזה פספוס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. אדריאן הרבשטיין
כמה שזה כואב. רנדל/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דגן יבזורי 13 (3 מ-7 ל-2, 2 מ-6 ל-3), דונטה סמית' 11 (6 ריבאונדים, 4 איבודים), מורן רוט 9 (0 מ-5 ל-2, 3 מ-6 ל-3, 6 אסיסטים, 5 איבודים), עידו קוז'יקרו 7, בריאן רנדל 4 (4 איבודים), אורי קוקיה 4 (7 ריבאונדים, 4 חטיפות), דויד קוביאן 3, בן רייס 2 (1 מ-6 מהשדה). אלכס צ'וברביץ' שותף (5 דקות) ולא קלע.

בלטו בנימבורק: טרה סימונס 16, ולאדו אילייבסקי 13 (8 אסיסטים), ראשיד מהלבאסיץ 12 (11 ריבאונדים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully