וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר מוטאפצ'יץ': "התחרות בליגה בישראל טובה למכבי"

12.2.2014 / 15:19

שחקן העבר של הפועל ירושלים עובד כיום בבאיירן מינכן ולקראת המפגש עם הצהובים הוא מנתח: "סופו צריך עקביות, רייס הוא פייטר, הלפרין מיישם את מה שאמרתי לו"

שחקן הפועל ירושלים לשעבר אמיר מוטאפצ'יץ'. Boris Streubel, AP
הרבה תובנות. מוטאפצ'יץ'/AP, Boris Streubel

מכבי תל אביב מתכוננת למשחק היורוליג מחר (חמישי) מול באיירן מינכן. הקבוצה הגרמנית המסקרנת מגיעה היום לישראל ומי שמשמש בה כמפתח השחקנים הצעירים וכעוזר מאמן הוא אמיר מוטאפצ'יץ', אחת מאגדות הכדורסל היוגוסלבי בעבר, ששיחק במדי הפועל ירושלים במהלך שנות ה-90'. בראיון לוואלה! ספורט, מספר מוטאפצ'יץ' כי הוא ממשיך לעקוב אחר הנעשה בליגה הישראלית.

אתה מכיר את השליטה שהייתה למכבי תל אביב בליגה המקומית, אבל העונה נראה שיותר קשה לה

"קודם כל, אני שמח שאחרי כל כך הרבה שנים, הליגה הישראלית התחזקה. זה חשוב לכדורסל כאן, לתחרותיות וגם למכבי. המאצ'-אפ העונה בין מכבי לירושלים מעניין, אבל בכל זאת מכבי איכותית וגם אם היא סובלת מפציעות, המאמן דיוויד בלאט יודע למצוא פתרונות והקבוצה מציגה כדורסל טוב. היא קבוצה מאוד מאומנת, עם שני גארדים טובים, רייס ואוחיון. היא אוהבת לרוץ ולעשות מתפרצות והיא תמיד מועמדת לפיינל פור ביורוליג. זה בא לידי ביטוי במשחק מול ריאל מדריד".

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
זוכה למחמאות. אוחיון/ברני ארדוב

מכבי במומנטום, בעוד שבאיירן הפסידה את שלושת משחקיה האחרונים ביורוליג ונמצאת במאזן 3:2. מצפה לכם משחק לא קל

חשוב לנו להציג משחק טוב מול אחת הקבוצות הטובות באירופה. אני יודע כמה קשה לשחק ביד אליהו ומצפה לנו משחק קשה. יש לנו אמביציה להשתפר כל יום ולהגיע לסיטואציה של פיינל פור, בדומה למכבי. הקבוצה שלנו לא מורכבת משחקן אחד, אלא מכמה. דייליני הוא אחד הכוכבים שלנו וגם ג'ון בריאנט עושה עונה טובה".

מה הן השאיפות של באיירן מינכן? וסגנון המשחק שלה?

"לבאיירן יש שם גדול באירופה בזכות מועדון הכדורגל. קבוצת הכדורסל שלנו בת כארבע שנים והגענו מהליגה השנייה ליורוליג, כאשר המטרה הראשונה הייתה טופ 16 והשגנו את זה. עכשיו, כשאנחנו שם, אנחנו רוצים לשחק כמה שיותר טוב ולהשיג כמה שיותר ואם נצליח בכך, נשמח. במשחק היורוליג האחרון מול צסק"א לא שיחקנו טוב ואני מקווה שמול מכבי נשתפר. מצד שני, אין עלינו לחץ במשחקים מול מכבי או קבוצות טובות אחרות, אז אנחנו רוצים להציג כדורסל טוב וכל ניצחון יהיה בונוס. אנחנו משחקים כדורסל מהיר, מתפרצות. לא חשוב לנו רק לנצח, אלא גם הדרך. אנחנו אוהבים הגנה חזקה וריצה".

מה המפתחות מול מכבי?

"קודם כל, לעצור את המתפרצות וזו לא משימה קלה בבית של מכבי. אנחנו גם צריכים להיות מוכנים להגנות של מכבי ולהתכונן טקטית. שחורציאניטיס? לפני הרבה שנים כולם סימנו את הפוטנציאל והכישרון שלו, הוא שחקן בולט. יש רק סופו אחד ביורוליג, אבל הוא חייב להיות עקבי יותר, בייחוד בהתקפה ומתחת לסל. ראיתי הרבה משחקים בהם הוא פספס קליעות, אולי בגלל הפציעה ואולי בגלל סיבות אחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יש רק סופו אחד/יוסי ציפקיס

טייריס רייס, אותו אימנת בעונה שעברה, התקשה להיקלט במכבי בתחילת העונה. לדעתך הוא מתאים לקבוצה?

"רצינו להשאיר אותו בבאיירן, אבל הוא רצה להגיע למכבי. אני יודע שהיו לו בעיות והיה לו קשה, אבל בחודשיים האחרונים הוא טוב מאוד. ידוע לי שהמון היו סקפטיים לגבי ההשתלבות שלו כשהוא חתם במכבי, כי גם בבאיירן לקח לו זמן להסתגל, אבל הוא פייטר, השתפר ופיתח את המשחק שלו תוך חודש-חודשיים כאן. הוא שיחק טוב ותרם לקבוצה וכך זה גם במכבי. הוא שחקן מוכשר מאוד, בעיקר בהתקפה, הוא מבין כדורסל טוב ויש לו מנטליות של סקורר על המגרש. אני שמח שהוא טוב במכבי. הוא התפתח בצורה חיובית והוא שחקן שלא חושב על עצמו, אלא על החברים על המגרש. יש לו יכולת גם לקחת זריקות קריטיות".

גם יותם הלפרין שיחק אצלכם בעונה שעברה ובינתיים הוא מציג יכולת טובה העונה

"אני שמח שיותם מיישם את מה שחזרתי ואמרתי לו בשנה שעברה. אמרתי לו שהוא צריך להיות אגרסיבי בהתקפה. ירושלים חזקה בליגה וביורוקאפ ויותם מהווה חלק משמעותי מכך. אני מקווה שהוא ימשיך כך".

ביולי מוטאפצ'יץ' נשמע אחרת לגבי הלפרין

אנדריה ז'יז'יץ' בדרך למכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully