וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות לכדורגל: שוקלים להעמיד את אזגי לדין

12.2.2014 / 8:39

הסערה שהתחוללה טרם הסתיימה ובהתאחדות הגיבו: "לא חייבים לאף קבוצה בלאומית שקל". קבוצות מאיימות במחאה

פרוספר אזגי הבעלים של הפועל אשקלון. קובי אליהו
עורר סערה גדולה. אזגי/קובי אליהו

"התנהגותו של פרוספר אזגי הייתה מחפירה וההתאחדות שוקלת להעמידו לדין. לא רק שההתאחדות אינה חייבת לאשקלון ו/או לכל קבוצה אחרת בלאומית אפילו שקל אחד, דווקא אשקלון ואזגי חייבים כספים להתאחדות. מפאת צנעת הפרט, בשלב זה נשמור לעצמנו את העובדות האמתיות בעניין אשקלון ואזגי", כך מסרה הבוקר (רביעי) דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד, בעקבות הסערה שהתחוללה אמש במשרדי ההתאחדות לכדורגל, במהלכה נרשם עימות חריף בין בעלי אשקלון פרוספר אזגי לבין החשב מאיר ליבר.

המחלוקת העיקרית בין ההתאחדות לקבוצות הליגה הלאומית נובעת מהשאלה האם כספים שהועברו בתחילת העונה לקבוצות תחת הכינוי "מענק לוזון" ניתנו כהלוואה או כמענק חד פעמי. נציגי הלאומית הסבירו אתמול: "בתחילת העונה התחייבנו לתקציב מינימום של 4.2 מיליון שקל. כשהתחילו הבעיות עם הטוטו, ההתאחדות הורידה את תקציב המינימום ל-3.1 מיליון שקל, אבל כל ההסכמים היו חתומים. רוב הקבוצות נתקעו ב'בור' של 600-700 אלף שקל ובנוסף לא העבירו כספים. יש כאן קבוצות תחת סכנה קיומית. לגבי הזכויות מהטלוויזיה, אותן דרש פרוספר, יש קבוצות שההתאחדות הזרימה להם בתחילת העונה את מה שמכונה 'מענק לוזון', כמה מאות אלפי שקלים להתנהלות השוטפת כדי שנשרוד. אבל עכשיו הם דורשים את הכסף בחזרה. זו לא התנהלות".

אזגי אישר אתמול כי הגיע להתאחדות לכדורגל ואף הקניט את ליבר, זאת משום שלטענתו הוא התעלם ממנו והפנה אותו לאבי לוזון. גורמים בהתאחדות טענו כי אזגי איים "להפוך את המשרדים" ואישרו כי ליבר סירב להיפגש עמו.

בעקבות תגובת ההתאחדות, חלק מהקבוצות מאיימות לפתוח במחאה. "לא יכול להיות שההתאחדות תתעלם מאתנו. אם צריך, נשבות", אמר אחד מיושבי הראש. יו"ר הפועל קטמון אורי שרצקי הבהיר אתמול: "המאבק של ההתאחדות במועצת ההימורים, שהסתיים בסופו של דבר בכניעה מוחלטת, גרם לאסון של ממש בליגה הלאומית. קבוצות לקחו התחייבויות על פי הקצבות של שנים קודמות, ונותרו מול שוקת שבורה. אף אחד שם לא מוכן לקחת אחריות על המחדל הזה, ואלו התוצאות. קבוצות מתפרקות והיו"רים מאבדים שליטה. אני בטוח שאירועים נוספים עוד לפנינו".

אמש: פרוספר אזגי דרש כספים מההתאחדות, במקום התפתחה מהומה

אורי שרצקי מונף באוויר. ברני ארדוב
החיוכים נעלמו, הקבוצות בסכנה. שרצקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully