וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוספר אזגי דרש כספים מההתאחדות, במקום התפתחה מהומה

11.2.2014 / 14:33

בעלי אשקלון הגיע למשרדי ההתאחדות, הוויכוח הסוער התלהט. אזגי: "צרחתי על הזלזול. לא נותנים כבוד. היו דברים חריפים"

פרוספר אזגי הבעלים של הפועל אשקלון. קובי אליהו
איים "להפוך את המשרדים". אזגי/קובי אליהו

המצוקה הכלכלית בקבוצות הליגה הלאומית מתחילה להשפיע בגדול. ויכוח סוער המלווה בחילופי דברים קשים מאוד נרשם הבוקר (שלישי) בין בעלי הפועל אשקלון פרוספר אזגי לבין חשב ההתאחדות לכדורגל, מאיר ליבר. האירוע נרשם לאחר שאזגי הגיע להתאחדות לכדורגל ודרש כספים המגיעים לו לטענתו עבור זכויות השידור. במקום התפתחה מהומה, כשלדברי גורמים בהתאחדות אזגי איים שאם לא יקבל את הכספים המגיעים לו הוא "ישתולל ויהפוך את המשרדים".

לפני שניגע בחילופי הדברים הקשים, ראוי להסביר את המצב שנוצר בין ההתאחדות לבין קבוצות הלאומית. גורם באחת הקבוצות אמר לוואלה! ספורט הבוקר: "בתחילת העונה התחייבנו לתקציב מינימום של 4.2 מיליון שקל. כשהתחילו הבעיות עם הטוטו, ההתאחדות הורידה את תקציב המינימום ל-3.1 מיליון שקל, אבל כל ההסכמים היו חתומים. רוב הקבוצות נתקעו ב'בור' של 600-700 אלף שקל ובנוסף לא העבירו כספים. יש כאן קבוצות תחת סכנה קיומית. לגבי הזכויות מהטלוויזיה שאותן דרש פרוספר, יש קבוצות שההתאחדות הזרימה להם בתחילת העונה את מה שמכונה 'מענק לוזון', כמה מאות אלפי שקלים להתנהלות השוטפת כדי שנשרוד". אבל עכשיו הם דורשים את הכסף בחזרה. זאת לא התנהלות

אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
עוד תקרית במשרדי ההתאחדות. לוזון/קובי אליהו

"קבוצות הליגה הלאומית ובפרט הפועל אשקלון נמצאות במצב קשה והגעתי כדי להסדיר את המצב", אמר אזגי.

- כמה כסף חייבים לך?

"ההתאחדות העבירה לנו בתחילת העונה סכום כסף כמקדמה, אני אמור לקבל 500 אלף שקל מהטלוויזיה ועכשיו הם טוענים שזאת הייתה הלוואה וצריך להחזיר אותה. מחודש נובמבר הקבוצות בליגה הלאומית לא מקבלות את הכספים מההכנסות של הטלוויזיה".

- אז מה עשית במשרדים?

"הגעתי למשרדים, יושב שם הגזבר. אותו ליבר לא מתייחס לבעלי קבוצות. לא נותן נימוק. הוא אומר לי 'לך לאבי לוזון'. אבי לוזון לא נמצא בהתאחדות לכדורגל, לא נטריד אותו בשביל 20 אלף שקל. אמרתי לו 'תן לנו מה מגיע לנו. הוא היו"ר, אתה הגזבר. אם מגיע תיתן, לא אז לא'. הוא לא מעניין אותי, צריך להבין, אני בעלים של קבוצה. הוא לא עונה לטלפונים, הוא לא חוזר, לא עונה לסמסים. הוא חי את החיים שלו בבועה. כל הקבוצות תלויות בו. מנסים להיות נחמדים אליו, אבל הוא מזלזל בנו. נכון שיש להתאחדות בעיה כספית וגירעונית, אבל אם היא לא מתכוונת להעביר את הכספים שתזמין אותנו לפחות. יש לנו תזרים מזומנים, לא לפי הקריזות שלהם יתנו לנו או יתנו לנו".

- בהתאחדות טוענים שהתפתחה מהומה.

"רבתי איתו וצרחתי עליו. על הזלזול שלו. הוא לא נותן כבוד לאף אחד. אנשים חסרי אונים. שלחתי את הפקידה שלו והוא בשיא חוצפתו אקבע איתו לשבוע הבא. כל אני כל יום פה, אתה לא מתבייש? דיברתי אליו לא יפה. איך שהוא יתייחס אליי התייחסתי אליו. היו דברים חריפים מאוד. זה לא התנהלות. בהתאחדות לכדורגל אין אף אחד, אין מנכ"ל, אין יו"ר, אין סגן. הוא נהיה בעל הבית".

- מה אתה וקבוצות הלאומית דורשים בעצם?

"חייבים לי 50 אלף שקל. יש להם או אין להם. אני לא יודע כמה חייבים. הוא חייב לי כסף מחודש שעבר. אבל אני כלום, זה הזלזול. אף אחד לא מדבר איתך. מדבר איתי בנפנופים. אנחנו כל היום סביב הקבוצה, רצים לבקרה, לבתי הדין, למגרשים. צריכים לדאוג למשכורות, ספקים. כל קבוצה בלאומית מביאה הרבה כסף מהבית כדי להתקיים. מה אני מבקש? את המינימום. גרושים".

- יש הרגשה שהקבוצות לא יקבלו את הכסף?

"מי שמקושר נותנים לו, מי שלא לא נותנים. בגלל זה הגענו למצב שעם הטוטו הקבוצות מקבלות ישירות. אני רוצה לקבל מהטלביזיה גם ישירות. הכל בכספת, אתה מקבל מהם רק זיכויים. כל היום רושמים לך פתקים. אני לא רואה שקל. הכל מתנהל איך שנוח להם. הלו הלו, מה זאת אומרת סגור, מה קרה, אנחנו בק.ג.ב?".

- אתה מדבר איתי?

"לא, אני במרכז הפועל. לא נותנים לי להיכנס. וואלה יופי, גם פה סוגרים משרדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שי אהרון קפטן הפועל קטמון נגד הפועל ירושלים. ברני ארדוב
גם בקטמון מעריכים - זו רק ההתחלה/ברני ארדוב

גם יו"ר קטמון אורי שרצקי התייחס להתפרצות הזעם של אזגי בנוגע למצוקה בקבוצות הליגה הלאומית: "המאבק של ההתאחדות במועצת ההימורים, שהסתיים בסופו של דבר בכניעה מוחלטת, גרם לאסון של ממש בליגה הלאומית. קבוצות לקחו התחייבויות על פי הקצבות של שנים קודמות, ונותרו מול שוקת שבורה. אף אחד שם לא מוכן לקחת אחריות על המחדל הזה, ואלו התוצאות - קבוצות מתפרקות והיו"רים מאבדים שליטה. אני בטוח שאירועים נוספים עוד לפנינו".

תגובת ההתאחדות תובא לכשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully