וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש הומתק: 2 משחקי רדיוס עם קהל למכבי תל אביב

11.2.2014 / 20:26

הצהובים זכו להקלה מסוימת בביה”ד העליון. מסתמן: המשחקים מול הפועל חיפה ובית”ר ירושלים יתקיימו באצטדיון בנתניה. הוחלט על קנס בגובה 50,000 אלף שקל

one

התחינות של מכבי תל אביב עזרו: אחרי שהאלופה הגישה ערעור לעונש שהוטל עליה בעקבות התפרעות האוהדים באשדוד, שקבע כי ירצו עונש של 3 משחקי רדיוס ללא קהל, הומתק העונש. ההתאחדות הודיעה הערב (שלישי) כי הצהובים קיבלו עונש של 2 משחקי רדיוס בלבד, שייערכו עם קהל. כמו כן, הם נקנסו ב-50,000 אלף שקל. בנוסף, הסעיף שקבע כי על הצהובים לקיים את המשחקים ברדיוס של 60 קילומטר מתל אביב הוסר (הפך ל-30 ק"מ) והם ככל הנראה יארחו את הפועל חיפה ובית"ר ירושלים באצטדיון בנתניה.

הצהובים נענשו על אירועי משחק הגביע באשדוד, כאשר בסיומו ולאחר ההדחה, התחוללה התפרעות אוהדים, אותה הגדיר הדיין עמנואל סלע כ"התפרעות בנסיבות מחמירות" ופסק שלושה משחקי רדיוס, בעדיפות לקיומם במגרשי היריבות ובנוסף, העברת 20 אחוז מהכרטיסים ומההכנסות ליריבות.

הערב כאמור, התכנס בית הדין העליון, והחליט לשנות את ההחלטה. הדיון התקיים בהרכב של שלושה דיינים: השופטת בדימוס אסתר קובו והדיינים עמי פזטל ועורך הדין אסף הדס. את הצהובים ייצגו עורך הדין מורן מאירי, עורך הדין אוהד רחמני, הדובר עופר רונן והמנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף, כאשר גם עורכי הדין יעל מרגלית ומוטי ברונשטיין ממשרדו של מורן מאירי, הגיעו לדיון, שבסופו הוחלט להקל בעונש.

עוד בשבוע שעבר קבעו ראשי ההתאחדות כי משחקי הרדיוס בכל מקרה לא יתקיימו במגרשי היריבות, אלא במגרשים נייטרלים. הערב, תובע ההתאחדות לכדורגל ניר רשף הצטרף לבקשתה של מכבי תל אביב ולאותה קביעה של ועדת הליגה והגביע לבטל את סעיף אירוח הרדיוס במגרשי היריבות וכן את העברת 20 אחוזים מהכנסות הכרטיסים ליריבות. בית הדין העליון אישר את הקביעה לפיה משחקי הרדיוס לא ייערכו, בכל מקרה, במגרשי היריבות.

במהלך הדיון, עוד לפני שהעונש הומתק, עורך הדין מאירי טען שלא רק שהדיין סלע החמיר עם הקבוצה, אלא שהוא גם נתן לה עונש שאינו קיים בתקנון. מאירי אמר: "זו העבירה הראשונה של הקבוצה העונה בסעיף התפרעות אוהדים ולחובת הקבוצה לא עמד שום עונש על תנאי". מאירי אף טען כי הדיין סלע עשה מעשה שלא נעשה קודם לכן וספר לקבוצה הרשעות על פי שנה קלנדרית.

בשלב זה של הדיון, הדיין פזטל אמר למאירי: "בואו ניגש לעניין ונתקדם. מה אתה מציע בנושא העונש?". מאירי אמר: "המועדון משקיע משאבים אדירים במלחמה באלימות. מיטש גולדהאר בעצמו אמר לי שהוא רוצה שביציע לא ישמעו שום קריאה גזענית".

בשלב זה, התובע רשף אמר: "היו שלושה אירועים. זריקות חפצים על הקוון אחרי שער לזכות אשדוד, אירוע השלכת חפצים למרפסת הסמוכה למגרש ואירוע רעולי הפנים שהתנפלו על רכב השופט". פזטל אמר לרשף: "אתה לא סבור ששלושה עונשי רדיוס רצופים הם עונש חמור מאוד?" ועל כך השיב רשף: "לא יודע להגיד. זה תפקידכם להחליט".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב עם עופר רונן דובר המועדון. קובי אליהו
קיבלו את מבוקשם. ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

עו"ד מאירי אמר לאחר הדיון, לפני ההודעה על ההקלה בעונש: "קרה במקרה הזה אירוע שהוא לא שגרתי, וקיבלנו מיד עם דבר היוודע העונש טלפונים כמעט מכל קבוצות ליגת העל שהתרעמו על הענישה המוגזמת. זה המקום להביע הערכה על כך. עשינו כמיטב יכולתנו להציג את הטיעונים לפיהם אנחנו סבורים שפסק הדין היה מוגזם באופן יוצא דופן. זאת הזדמנות טובה להגיד שלמכבי תל אביב יש אמון מלא בבתי הדין ומוסדות ההתאחדות לכדורגל. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו פה. נעשה הכל למיגור תופעת האלימות. הצגנו את העובדה שמכבי תל אביב הוא מועדון שעושה פעולות חסרות תקדים במלחמה נגד האלימות. קשה מאוד לעשות את זה כשמדובר במשחק חוץ, כאשר המערכות שלנו לא שולטות באירוע. אנחנו מקווים שפסק הדין, שאין לו אח ורע עולמי בתולדות הספורט, ייכנס לפרופורציות הנכונות".

מאירי המשיך: "הדיין כתב בעונש שמכבי תל אביב הורשעה ארבע פעמים בשנה האחרונה, אבל פסיקות הדין לא צריכות להתייחס לשנה קלנדרית. למכבי תל אביב אין שום הרשעה בעונה הנוכחית, אין גם עונש על תנאי. לכן התחושה הייתה שהיה ניסיון לייצר איזשהו רקע ולקחת עונה אחורה. אפשר הרי לקחת גם עשר שנים אחורה. בעונה הנוכחית לא הייתה שום הצדקה לענישה כזאת. נמתין לפסק הדין ונראה מה אנחנו מתכוונים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully