וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומוסקסואל הגלוי הראשון ב-NFL? "יודע כמה זה גדול"

מייקל סם ממכללת מיזורי, שצפוי להיבחר בדראפט הקרוב, יצא מהארון: "זה תהליך קשה, אבל אני רוצה להיות שחקן מקצועני"

מייקל סם, מכללת מיזורי. GettyImages
צעד חשוב. מייקל סם/GettyImages

שחקן הפוטבול של מכללת מיזורי, מייקל סם, עשוי להיות השחקן ההומוסקסואל הגלוי הראשון בתולדות ה-NFL, ליגת הפוטבול המקצוענית, לאחר שהצהיר על נטיותיו המיניות. אתמול (ראשון) הצהיר סם שהוא גיי בראיון שפורסם ב"ניו יורק טיימס" וב-ESPN, ולאור העובדה שהוא מועמד להיבחר בסיבובים הראשונים של הדראפט בקיץ הקרוב, מסתמן שהוא יהפוך לשחקן הראשון בתולדות ה-NFL שמשחק בליגה המקצוענית כשהוא מחוץ לארון.

"אני גיי, מוצהר, וגאה בזה", אמר סם, שחקן קו ההגנה של מכללת מיזורי, שהוכתר בשנה שעברה כשחקן ההגנה של השנה בחטיבה הדרום מזרחית במכללות, "אני יודע כמה זה גדול, זה ביג דיל, אף אחד לא עשה את זה מעולם. זה תהליך די קשה, אבל אני יודע שאני רוצה להיות שחקן פוטבול מקצועני".

ליגת ה-NFL הוציאה בתגובה מכתב תמיכה בסם, ומגבה את החלטתו להודיע בפומבי על נטיותיו המיניות. "אנחנו מעריצים את הכנות ואת האומץ של מייקל", נמסר מהליגה, "הוא שחקן פוטבול, וכל אדם בעל נחישות וביטחון יכול להצליח בליגה הזו, אנחנו מצפים בקוצר רוח לקבל אותו ולתמוך בו".

כאמור, אף שחקן בתולדות ה-NFL לא שיחק בליגה כשהוא הומו בצורה גלויה. מספר שחקנים, כמו קוואמי האריס ואסרה טואלו, יצאו מהארון אחרי הפרישה. הווידוי של סם מגיע שנה אחרי שג'ייסון קולינס, שחקן ניו ג'רזי נטס מה-NBA לשעבר, הודיע על נטיותיו המיניות בראיון ל"ספורט אילוסטרייטד".

סם, 1.90 מ', 120 ק"ג, הוליך את מיזורי למאזן 2:12 וזכייה בקוטון בול, והודיע למאמניו ולחבריו שהוא גיי כבר בקיץ שעבר. "המאמנים שוחחו איתנו, ושאלו אותנו מי אנחנו, ופרט אישי עלינו שאף אחד לא יודע", סיפר על נסיבות היציאה מהארון, "ניצלתי את ההזדמנות הזאת לספר שאני הומוסקסואל. התגובה שלהם הייתה, 'סוף סוף מייקל מספר לנו'".

סם גדל בעיירה קטנה בטקסס, ובנעוריו לא היה בטוח בנוגע לנטיותיו המיניות. "היה אדיר רק לראות את התגובה של השחקנים והמאמנים", אמר על היציאה מהארון, "הם תמכו בי מהיום הראשון. לא יכולתי לבקש חברים טובים יותר לקבוצה. לא יכולתי לעשות את זה בלי התמיכה שלהם".

  • עוד באותו נושא:
  • מייקל סם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully