וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י, היום השני: ארצות הברית שולטת בסנובורד

9.2.2014 / 13:17

האמריקאים השלימו דאבל בסנובורד סלופסטייל, עוד קרב צמוד בסקיאתלון, זהב ראשון למארחת רוסיה בהחלקה אומנותית

היום השני של משחקי החורף האולימפיים נפתח היום (ראשון) בסוצ'י.

* תחרויות הסקי האלפיני שיצאו לדרך עם הקטגוריה המהירה והמסוכנת ביותר - הדאונהיל לגברים. הסיום של התחרות הזאת היה מפתיע, כשמי שניצח היה מתיאס מאייר האוסטרי בן ה-23 שמעולם לא זכה בתחרות דאונהיל בסבב גביע העולם, אבל זה לא מנע ממנו לקבוע את הזמן המהיר ביותר במסלול שנחשב ללא פשוט בסוצ'י.

* כריסטוף אינרהופר האיטלקי, שנחשב לגולש דאונהיל בכיר יותר מאשר מאייר, היה איטי ממנו בשש מאיות בלבד וזכה במדליית הכסף. קייטיל יאנסרוד הנורבגי זכה במדליית הארד והקדים את אגדת הסקי האלפיני ובן ארצו, אקסל לונד סבינדאל, שסיים רביעי בלבד. סבינדאל, שזכה במדליות זהב, כסף וארד במשחקי ונקובר 2010, ינסה את מזלו בקטגוריות האחרות. הגולש האמריקאי בודי מילר סיים במקום השמיני.

מתיאס מאייר גולש סקי אלפיני אוסטרי. Alessandro Trovati, AP
ניצחון מפתיע. מתיאס מאייר/AP, Alessandro Trovati

* הגמר השני של היום היה במסלול הסקי קרוס קאנטרי, שם התחרו בסקיאתלון לגברים (שילוב בין שני סגנונות סקי) כשהמרחק היה 15 ק"מ בסגנון קלאסי ו-15 נוספים בסגנון חופשי. הקרב על המקום הראשון היה צמוד מאוד ומי שניצח בסופו של דבר בהפרש של ארבע עשיריות השניה היה דאריו קולוניה השוויצרי שהקדים את מרכוס הלנר השבדי בקרב בין שני אלופים אולימפיים מלפני ארבע שנים. מרטין יונסרוד סאנדבי הנורבגי סיים שלישי, ושיפר עוד את מעמדה של נורבגיה שמובילה בינתיים את טבלת המדליות במשחקים.

* בקפיצות סקי מגבעה רגילה, סימון אמאן השוויצרי היה רחוק נהיכולות שהשיג במשחקי 2002 ו-2010 בהם זכה במדליית הזהב. הפעם הוא עלה לגמר אבל סיים במקום ה-17 בלבד. את מדליית הזהב קטף הפולני קמיל סטוך שהיה למעשה הפייבוריט לניצחון גם בזכות היותו אלוף עולם וגם בגלל שהיה הקופץ המשכנע במוקדמות. סטוך התעופף למרחק של 142 מטרים, הרבה יותר מיריביו. פטר פרבץ הסלובני זכה במדליית הכסף ואנדרס ברדאל הנורבגי במדליית הארד.

דאריו קולוניה גולש סקי קרוס קאנטרי שוויצרי. AP
ניצחון בארבע עשיריות. דאריו קולוניה/AP

* בתחרות הסנובורד סלופסטייל לנשים (גלישה במורד וקפיצה ברמפות בדרך תוך כדי ביצוע תרגילים וירטואוזיים), השלימה הנבחרת האמריקאית דאבל. אחרי שניצחו אתמול בגברים, גם ג'יימי אנדרסון ניצחה בתחרות לנשים. מי שהגיעה לסוצ'י כפייבוריטית לניצחון נפלה בקפיצה השלישית בתרגיל הראשון שלה, אבל בתרגיל השני היא הפגינה ביצוע טוב בהרבה מעל כל מתחרה אחרת בתחרות, וזכתה לציון גבוה מאוד של 95.25 נקודות, ציון שאליו לא הגיעו גם בתחרות לגברים. אני רוקאיארבי הפינית סיימה שנייה עם 92.50 נקודות, ומי שזכתה במדליית הארד שהייתה גם הראשונה של בריטניה בסוצ'י היא ג'ני ג'ונס שקיבלה 87.25 נקודות.

* גולש הלוג' (מזחלת יחיד) הגרמני פליקס לוך הוכיח את עליונותו בענף הזה בזירה הבינלאומית וזכה בפעם השניה ברציפות בתואר האולימפי. אחרי ארבעה קטעים לוך ניצח בחישוב המשוקלל, והיה מהיר ב-47 מאיות מאלברט דמצ'נקו הרוסי. ארמין זוגלר, נושא הדגל האיטלקי בטקס הפתיחה בסוצ'י, זכה במדליית הארד.

ג'יימי אנדרסון גולשת סנובורד אמריקאית. AP
גבוה מעל כולן. ג'יימי אנדרסון/AP

* אחרי ההיסטוריה שקבע אולה איינאר ביורנדאלן בתחרויות הביאתלון, נפתחו היום גם התחרויות לנשים כשלמדליית הזהב היה אפילו קשר ישראלי. אנסטסיה קוזמינה הסלובקית הצליחה לשמור על התואר בו זכתה בונקובר 2010 במקצה הספרינט ל-7.5 קילומטרים. קוזמינה, שבעלה דניאל קוזמין ייצג בעבר את ישראל בתחרויות סקי קרוס קאנטרי, לא החטיאה בכלל בשתי העצירות לירי וסיימה בזמן של 18:46 דקות שלא הותיר סיכוי לירבותיה. אולגה וילוקינה הרוסיה סיימה במקום השני וזכתה במדליית הכסף הראשונה במשחקים עבור המארחת. ויטה סמרנקו האוקראינית סיימה במקום השלישי.

* קצת לפני כן, הולנד הוכיחה את עליונותה בענף ההחלקה המהירה. יממה אחרי ששלושה הולנדים עמדו על הפודיום ב-5,000 מטרים לגברים, הסתפקו ההולנדים בספורטאית אחת אבל אלופה אולימפית. איירין ווסט ניצחה במקצה ה-3,000 מטרים לנשים וזכתה במדליית זהב אולימפית שלישית ברציפות בשלושה משחקים (פעמיים ב-3,000 ופעם ב-1,500). ווסט, שידועה בהולנד כאישיות פופולארית דו מינית, ניצחה בזמן של 4:00.34 דקות והייתה מהירה ביותר משנייה וחצי ממרטינה סבליקובה הצ'כית. אולגה גראף הרוסיה סיימה שלישית וזכתה למעשה במדליה הראשונה של רוסיה בסוצ'י 2014.

* בשעות הערב המאוחרות רוסיה חגגה את מדליית הזהב הראשונה שלה במשחקים, בתחרות הקבוצתית להחלקה האומנותית. למרות שהצמד הרוסי בריקוד על הקרח סיים במקום השלישי, הנקודות שהנבחרת הרוסית צברה לפני כן הספיקו כדי לנצח בשקלול הסופי. נבחרת קנדה זכתה במדליית הכסףך וארצות הברית זכתה בארד.

אנסטסיה קוזמינה הסלובקית, סוצ'י 2014. GettyImages
מתיש. קוזמינה/GettyImages
אנסטסיה קוזמינה הזוכה בתחרות הביאתלון. GettyImages
הקשר הישראלי. קוזמינה/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • סוצ'י 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully