וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש חסר תקדים למכבי תל אביב: 3 משחקי בית במגרשי היריבות

האלופה הורשעה בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות בעקבות אירועי משחק הגביע מול אשדוד. המשחקים נגד הפועל חיפה, בית"ר ירושלים ומשחק נוסף בפלייאוף העליון יתקיימו במגרשי הקבוצות היריבות, שגם יגרפו 20 אחוז מההכנסות

צילום: קובי אליהו

צפו במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב הבוקר לקראת משחק העונה

עונש קשה וחסר תקדים בכדורגל הישראלי: מכבי תל אביב ספגה היום (חמישי) עונש חריג מאוד בעקבות אירועי משחק גביע המדינה מול מ.ס. אשדוד בשבוע שעבר. הצהובים הורשעו בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירו ומלבד קנס כספי בגובה של 50 אלף שקלים, הם יצטרכו לקיים את שלושת משחקי הבית הקרובים שלהם באצטדיונן של הקבוצות היריבות. אם הדבר לא יתאפשר, כך מובהר על ידי ההתאחדות לכדורגל, תאלץ האלופה לשחק באצטדיון שמרוחק לפחות 60 ק"מ מבלומפילד ולכיוון מגרשה של הקבוצה היריבה שאותה היא תפגוש.

אם לא די בכך, הצהובים יאלצו להקצות בכל אותם שלושה משחקים לא פחות מ-20 אחוז מהכרטיסים באצטדיון לקהל אוהדי היריבה, כאשר ההכנסות מאותם 20 אחוזים יעברו לאותה קבוצה.

המשמעות היא שהצהובים יאלצו לארח מחוץ לבלומפילד במשחקים את הפועל חיפה, בית"ר ירושלים ומשחק נוסף בפלייאוף העליון. אן במילים אחרות, ככל הנראה לארח את הפועל חיפה בקרית אליעזר ואת בית"ר ירושלים בטדי.

אוהדי מכבי תל אביב בכדורגל. קובי אליהו
עונש כזה עוד לא היה בכדורגל הישראלי. אוהדי מכבי תל אביב/קובי אליהו

בסיום אותו משחק גביע שבו הודחו הצהובים על ידי אשדוד, אוהדים של מכבי תל אביב השליכו חפצים לכיוון מרפסת של דירה בבניין סמוך לאצטדיון, כשמנגד מהמרפסת נזרקו דברים על האוהדים. גם אשדוד עמדה לדין ולגביה הדיינים פסקו קנס בגובה 25 אלף שקל.

יחד עם זאת, העונש הקשה של מכבי תל אביב לא הגיע בגלל התקרית הזו, אלא בגלל דו"ח השיפוט של אלון יפת בו נכתב בין היתר:

"בסיום המשחק חיכו מספר אוהדי קבוצת מכבי תל אביב לצאתנו מהמגרש לבתינו. עקב כך הוכנסה המונית לתחומי האצטדיון כדי לאסוף אותנו, אך נמסר לנו על ידי כוחות השיטור שמטעמי בטיחות עדיף לחכות. לאחר מספר דקות יצאנו מהמגרש בתוך רכב של היס"מ לכיוון רחוב מחוץ לאצטדיון ומשם עלינו למונית לדרכנו. בהמשך הרחוב ראינו חבורת אוהדים במרחק של כ-50-100 מטר שהגיעה לכיווננו. כוח השיטור המלווה מנע את הגעתם לעברנו ועצר את התקדמותם לעברנו במרחק הנ"ל. המונית ביצעה פניית פרסה לתחילת הרחוב ונסענו מכיוון אחר לדרכנו הביתה".

קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב עם השופט אלון יפת. קובי אליהו
על פי הדו"ח, 70-80 אוהדי רעולי פנים ארבו לו ולצוות השיפוט. אלון יפת באשדוד/קובי אליהו

בגמר הדין שהתקבל היום, הדיין עמנואל סלע הוסיף פרטים נוספים על מה שאירע אחרי המשחק:

"בסיום המשחק התגודדו כ-70-80 אוהדי מכבי תל אביב ליד רחבת רכבי הקבוצה, חלקם מכסים את פניהם כאחרוני העבריינים, במטרה לבוא חשבון עם שופט המשחק אלון יפת, תוך שהם מקללים אותו כל העת 'הלוואי שתמות', 'שייהרגו לך הילדים', 'מהמר', 'בן זונה מזדיין' ושלל קללות אחרות ללא הרף".

בהמשך נימק סלע את ההחלטה שלו וכתב:

"בדיון בפני טען ב"כ הקבוצה כי אין מקום לקבוע שמדובר בנסיבות מחמירות. טענה זו אינה מקובלת עלי. כאשר מדובר בהתפרעות של עשרות אוהדים רעולי פנים, אשר זורקים חפצים כאלה ואחרים על צוות השיפוט ועל שוטרים; כאשר הם תוקפים כוח משטרה המנסה לעצור חשוד; כאשר הם מנסים לתקוף את שופטי המשחק בזמן שאלה מנסים לצאת לביתם מתחומי האיצטדיון ומאלצים את צוות השיפוט לצאת מהמגרש ברכש יס"מ; כאשר בהמשך עבור השופטים למונית ואוהדי הקבוצה, תוך הפגנת דבקות (שלילית) במשימה, אורבים למונית המסיעה את השופטים; דעתי בעניין זה היא שהמונח 'בנסיבות מחמירות' אפילו קל מדי בתיאור חומרת העבירה".

ממכבי תל אביב נמסר הערב בתגובה להחלטת בית הדין:

"מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מתכוון לערער לביה"ד העליון על ההחלטה חסרת ההיגיון של ביה"ד המשמעתי של ההתאחדות, שפורסמה הערב ועשויה להשפיע באופן ישיר על הליגה. בהתאם להחלטה אמורה מכבי ת"א לשלם קנס בגובה 50,000 ש"ח ובנוסף לארח את שלושת משחקי הבית הקרובים במגרש הביתי של היריבות (הפועל חיפה בקרית אליעזר, בית"ר ירושלים בטדי, ואת המשחק הראשון בפלייאוף נגד יריבה שטרם נקבעה). בהתאם להחלטת ביה"ד, אנו נדרשים להעביר הקצאה של 20% מתכולת האיצטדיון לטובת אוהדי הקבוצה היריבה וכן להעביר את ההכנסות הצפויות בגין אותה מכירה. המועדון מדגיש כי ימשיך ויפעל כנגד כל גילוי של גזענות ואלימות וינקוט באמצעים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully