וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: חשש מסמים בלתי ניתנים לגילוי

תחקיר חדש טוען כי מדענים רוסים פיתחו סטרואיד שמכשירי הוועד האולימפי לא יכולים לעלות עליו: "הוא מסוכן לבני אדם"

תומאס באך, יושב ראש הוועד האולימפי. Alexander Hassenstein, GettyImages
מבטיח מלחמה. באך/GettyImages, Alexander Hassenstein

אולימפיאדת החורף בסוצ'י תצא לדרך מחר (שישי) עם טקס הפתיחה המרשים, אולם במקביל לחגיגה, יש לא מעט חששות סביב המשחקים ואחד הבולטים שבהם נוגע לנושא השימוש בחומרים ממריצים.

תחקיר חדש, שהתפרסם על ידי ארגון ה-World Doping Report (WDR), טוען כי מדענים רוסים הצליחו לפתח סטרואיד חדש אותו לא ניתן לגלות במערכות הבדיקות שקיימות כיום בידי הוועד האולימפי וישמשו לקיומן של 2,453 בדיקות הסמים המתוכננות במהלך האולימפיאדה, המספר הגבוה אי פעם במשחקים אולימפיים כלשהם.

הסטרואיד החדש מכונה MGF פול סייז, כלומר מידה כפולה של סטרואיד ה-MGF הרגיל והוא נועד לגרום לחיזוק ובנייה אינטנסיבית ומהירה מהרגיל של השרירים. ה-MGF פול סייז נוסה עד כה רק על בעלי חיים, ברמה ראשונית ביותר ומריו ת'אביס, מומחה של הרשות העולמית למלחמה בסמים, אמר: "מדובר בסם אפקטיבי מאוד, אבל אין לו עדיין בדיקות מספיקות מבחינה רפואית. נעשו רק כמה ניסויים בודדים והוא עלול מסוכן מאוד על בני אדם". מנכ"ל הארגון, דייויד הומן, הוסיף: "האתלטים משמשים כבעלי חיים לניסויים".

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, כבר הודיע כי: "המשחקים האלה יהיו המלחמה הגדולה ביותר בסמים שנערכה בתולדות האולימפיאדות". בתחילת השבוע נתפסו שני ביאתלטים רוסים, כולל אירינה סטאריץ' שסיימה שישית באליפות העולם האחרונה, על שימוש בחומרים אסורים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוצ'י 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully