וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד'אנטוני: "זה היה, בפער ענק, המשחק הכי מוזר שראיתי"

הלייקרס ניסו להבין מה קרה בניצחון ההזוי על הקאבס. ה"גיבור" סאקרה: "היה מטורף". ESPN: טרייד אפשרי בין לברון לגריפין

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט מול בלייק גריפין שחקן לוס אנג'לס קליפרס. AP
יחליפו מקומות בעונה הבאה? לברון וגריפין/AP

כמעט כל קבוצות ה-NBA שיחקו הלילה (בין רביעי לחמישי), כאשר 12 משחקים נערכו ברחבי ארצות הברית.

במשחק הגדול של הלילה, אלופת השנתיים האחרונות מיאמי השיגה 112:116 גדול בחוץ על הקליפרס, כשהיא מתגברת על קאמבק מצד המארחים ועל 43 נקודות ו-15 ריבאונדים של בלייק גריפין. לברון ג'יימס היה האיש של ההיט, כרגיל, עם 31 נקודות, שמונה ריבאונדים ו-12 אסיסטים, כל זה במקביל לדיווחים ב-ESPN על מעבר אפשרי של הקינג לקליפרס בתום העונה.

"הזמן לסרט המשך? ההחלטה הבאה של לברון", הייתה הכותרת של הכתבה ב-ESPN, שעסקה בחיבור האפשרי בין הכדורסלן הטוב בעולם לקבוצה מעיר המלאכים. "אם לברון יחפש לעצמו פעם נוספת קבוצה, המצב יהיה שונה מאשר המעבר מקליבלנד למיאמי. הפעם כל 30 האופציות בליגה עומדות בפניו ולא רק כאלה עם מקום בתקרת השכר", אמר מקורב לשחקן. אגב, על פי אותה כתבה, אם לברון אכן ייבחר בקליפרס, מיאמי תדרוש בתמורה את בלייק גריפין.

ערב פרוע: מיאמי ניצחה את הקליפרס, ניצחון מוזר ללייקרס

דווין וויד שחקן מיאמי היט. AP
מסע החוץ החל ברגל ימין. ווייד/AP

ומה היה למעורבים להגיד על המשחק? לברון החמיא לריי אלן, שצלף שלשה ועבירה במאני טיים והוסיף עוד שלשה בשניות הסיום: "אלו הם הרגעים בהם הכישרון מתפרץ", אמר ג'יימס, "גם ווייד עשה מהלך גדול ומצא את ריי, שצלף".

גם למאמנו של אלן בעבר, דוק ריברס, שהיה הפעם בצד המפסיד, היו רק מילים חמות על השחקן הוותיק שהופיע בפעם ה-1,271 ועבר במקום ה-19 את ג'ון האבליצ'ק: "הוא מקצוען ותמיד דואג לעצמו. הוא בכושר פנומנלי ויכול לרוץ בלי הפסקה".

ג'יימס הוסיף: "היו לנו הרבה קרבות מול דוק כשהוא היה במזרח, אז ידענו למה להתכונן. הראנו קשיחות מנטלית ונשארנו מרוכזים כל הדרך". זה היה המשחק הראשון מבין שישה רצופים של מיאמי מחוץ לבית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דוק ריברס מאמן בוסטון סלטיקס (שמאל) עם ריי אלן שחקן מיאמי היט. Jared Wickerham, GettyImages
ריברס מלא מחמאות לאלן/GettyImages, Jared Wickerham

המשחק המוזר של הלילה, אולי גם של העונה כולה, היה ללא ספק בקליבלנד, שם הלייקרס ניצחו 108:119. הקבוצה מעיר המלאכים הגיעה למשחק מול מאמנה לשעבר מייק בראון עם שמונה שחקנים בלבד. ניק יאנג סובב את הברך, כריס קיימן יצא בשש עבירות, ג'ורדן פארמר סבל ממתיחות ולבסוף, 3:32 לסיום, רוברט סאקרה צבר שש עבירות גם הוא. הלייקרס צעדו באותו רגע ביתרון עשר נקודות ונתקעו.

סטיב נאש, שכלל לא התלבש למשחק, כבר החל לרוץ לחדר ההלבשה כדי להחליף בגדים, אבל מייק ד'אנטוני רצה להישאר עם ארבעה שחקנים, בתקווה לשרוד עד לסיום. לבסוף, השופטים בישרו לו שהוא יכול להמשיך לשחק עם סאקרה, אבל כל עבירה של הסנטר תגרור גם עבירה טכנית בנוסף. סאקרה נמנע מעבירות עד לסיום והלייקרס נמנעו בעצמם מהפיכה לקבוצה הראשונה בתולדות הליגה ששיחקה עם ארבע שחקנים על המגרש.

"זה היה, בפער ענק, המשחק הכי מוזר שראיתי. אפילו לא הכרתי את החוק הזה. אבל הוא חוק נחמד", הודה ד'אנטוני בסיום, "להכניס את נאש לא הייתה אופציה. חשבנו לשלוח את ג'ורדן בחזרה למגרש ולהגיד לו שיעמוד בפינה. כשהשופטים הסבירו לי את האפשרויות, בחרנו להשאיר את רוברט על המגרש. ידעתי שהוא יהיה חכם מספיק כדי לא לבצע יותר מדי עבירות".

"זה היה מטורף", הוסיף סאקרה, "כשחטפתי את העבירה השישית חשבתי 'אוי לא'. פתאום חזרתי לשחק וחשבתי שזה סיפור מיוחד. לא היה לי מושג מה קורה". מייק בראון אמר: "אולי אנחנו יכולים ללמוד משהו מהלייקרס. הם שיחקו בדרך הנכונה ביותר".

סטיב בלייק סיים עם טריפל דאבל נהדר של 11 נקודות, עשרה ריבאונדים ו-15 אסיסטים. הוא הראשון שרושם טריפל דאבל עבור הלייקרס מול הקאבס מאז קובי בריאנט ב-2003. הלייקרס גם השיגו שיא מועדון (למשחק של 48 דקות) עם 18 שלשות.

מייק ד'אנטוני מאמן לוס אנג'לס לייקרס. AP
מה הלך שם? ד'אנטוני מבולבל/AP

בבירה היה אקשן. המשחק בין וושינגטון לסן אנטוניו הלך לשתי הארכות ולמרות שבתחילת ההארכה השנייה טים דאנקן יצא בעבירות והצטרף מחוץ לפרקט לטוני פארקר, שנטש במחצית בגלל כאבי גב ולמאנו ג'ינובילי וקוואי לאונרד שלא שיחקו, הספרס הצליחו לנצח את חמש הדקות האחרונות 3:10 ואת המשחק כולו 118:125, הניצחון ה-16 ברציפות שלהם על הוויזארדס.

"זה אחד הניצחונות הכי מרשימים שהייתי מעורב בהם", אמר קואץ' גרג פופוביץ', "אני מאוד גאה בשחקנים שניצחו את המשחק הזה". פופ אמר שפארקר לא ישחק בחמישי בלילה מול ברוקלין והוסיף: "אני מצפה מדאנקן לשחק 48 דקות". דאנקן עצמו, שסיים עם שיאים עונתיים של 40 דקות ו-31 נקודות, אמר: "אני מוכן לאתגר הזה. נשמע כיף". דאנקן אגב, הצטרף למייקל ג'ורדן וקארל מלון בתור אחד משלושה שחקנים מעל גיל 37 שסיימו משחק בליגה עם לפחות 30 נקודות, עשרה ריבאונדים וחמישה אסיסטים ב-25 השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully