וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום טוב להיוולד בו: יום הולדת לרונאלדו, ניימאר ועוד

כוכב ריאל חוגג 29, זה של ברצלונה בן 22 וגם: טבס (30), ינוזאי (19), ואן ברונקהוסט (39) וחאג'י (49). הנה כמה מספרים ונתונים על כל אחד מהם. שיהיה במזל טוב

עוגת יום הולדת מאבני דומינו. יוטיוב, צילום מסך
מזל טוב!/צילום מסך, יוטיוב

אם אתם חוגגים יום הולדת היום, בחמישי בפברואר, אולי כדאי לכם לשים נעלי כדורגל ולעלות למגרש. נראה שיש לכם סיכוי טוב להפוך לכדורגלנים בכירים במיוחד.

שניים משחקני הכדורגל הטובים ביותר בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, כוכב ריאל מדריד וניימאר, כוכב ברצלונה, הם רק חלק מהסופרסטארים שזוכים לכבות היום עוגה עם נרות. הנה כמה מספרים שכדאי לדעת עליהם ועל מה שהם הספיקו עד היום.

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד. AP
הספיק הרבה מאוד. רונאלדו/AP

* רונאלדו חוגג יום הולדת 29. הוא שיחק בשלוש קבוצות (ספורטינג ליסבון, מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד). במדי כל אותן שלוש קבוצות, רשם הפנומן הפורטוגלי 552 הופעות ו-356 שערים בכל המסגרות. במדי הנבחרת הוא הוסיף 109 הופעות ו-47 שערים, כולל עשרה שערים בתשע הופעות בשנת 2013.

לרונאלדו יש ארבע אליפויות בקריירה, שלוש ביונייטד ואחת בריאל. הוא זכה בגביע פעמיים (יונייטד וריאל), פעמיים בגביע הליגה האנגלי, פעם אחת באליפות העולם לקבוצות, פעם אחת במגן הקהילה ופעם אחת בסופרקופה הספרדי. כמו כן, הוא זכה פעם אחת בליגת האלופות (ואף כבש במשחק הגמר, מול צ'לסי) והפסיד פעם נוספת בגמר לברצלונה. את הנבחרת הוא הוביל למקום הרביעי במונדיאל 2006, למקום השני ביורו 2004 ולחצי הגמר ביורו 2012.

מה עוד? הוא נכלל שמונה פעמים (כולל בשבע השנים האחרונות) בנבחרת השנה של אופ"א וזכה פעמיים בכדור הזהב (או שחקן השנה בעולם), ב-2008 וב-2013.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ניימאר ברצלונה חוגג שער. AP
מה צופן לו העתיד בברצלונה? ניימאר/AP

* ניימאר רק בן 22 היום, יליד 1992. הוא שיחק במדי סנטוס ועבר בקיץ האחרון לברצלונה, תמורת סכום עליו עדיין קיימות מחלוקות ובעסקה מסובכת שלבסוף הובילה להתפטרותו של נשיא המועדון הקטאלני, סנרדו רוסיי.

בסנטוס הוא הופיע 225 פעמים וכבש 136 שערים. בברצלונה הספיק לשחק כבר 26 פעמים ולמצוא את הרשת 11 פעמים. בסך הכול, 251 משחקים, 147 שערים. מרשים מאוד. תארים: שלוש אליפויות פאוליסטה בברזיל, גביע ברזילאי, גביע הליברטדורס וגביע הסודאמריקנה. בברצלונה זכה בינתיים בסופרקופה, העונה. בנבחרת ברזיל יש לו 46 משחקים, 27 שערים ואת גביע הקונפדרציות האחרון. הוא גם זכה עם הנבחרת במדליית הכסף באולימפיאדה האחרונה.

קרלוס טבס שחקן יובנטוס חוגג שער. GettyImages
דרך חדשה ביובנטוס. טבס/GettyImages

* זה לא הכול. קרלוס טבס, כוכב יובנטוס, חוגג יום הולדת 30. לאורך הקריירה העשירה של "קרליטו" הוא שיחק בבוקה ג'וניורס, קורינתיאנס, ווסטהאם, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי ויובנטוס. יש לו 472 משחקים ו-210 שערים לאורך הקריירה (ועוד 62 הופעות ו-13 שערים בנבחרת). התארים הבולטים שלו: אליפות ארגנטינה פעם אחת, ברזילראו פעם אחת, פרמיירליג שלוש פעמים (פעמיים יונייטד ופעם אחת סיטי) וליגת האלופות עם יונייטד.

* ועוד קצת: ג'ובאני ואן ברונקהוסט, כוכב העבר ההולנדי וכובש השער היפה ביותר במונדיאל 2010, פצצה לחיבורים בחצי הגמר מול אורוגוואי, חוגג 39. הוא שיחק בין היתר בארסנל, ברצלונה וריינג'רס ובעיקר בפיינורד. יש לו 581 הופעות ו-69 שערים בקריירה. הוא זכה בשתי אליפויות בסקוטלנד, בפרמיירליג ובשתי אליפויות בספרד.

ואחרון הוא גיאורגה חאג'י, בן 49 היום. הוא שיחק גם בריאל מדריד וגם בברצלונה וסיים את הקריירה בגלאטסראיי ב-2001. הכוכב הכי גדול בתולדות הכדורגל הרומני כבש 275 שערים ב-642 משחקים לאורך הקריירה. הוא זכה בליגה הרומנית שלוש פעמים ובליגה הטורקית ארבע פעמים נוספות וגם הוביל את גלא לזכייה היסטורית בגביע אופ"א ב-2000.

* ותודה לגולשים שהסבו את תשומת ליבנו: עדנאן ינוזאי, היהלום הצעיר של מנצ'סטר יונייטד, חוגג היום 19. הוא נולד בבריסל ועדיין מנסה לברר באיזה נבחרת לשחק. בינתיים, הוא הופיע בקבוצות הנוער של FC בריסל ושל אנדרלכט, לפני שעבר לשדים האדומים. הוא שיחק 24 פעמים עד כה במדי יונייטד וכבש שלושה שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully