וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לגודס: בריטניה לא תתמוך בנבחרות הכדורסל

אחרי שבאולימפיאדה הציבו את הענף בראש סדר העדיפויות, בבריטניה יסירו את התמיכה הכלכלית. הנבחרת של גודס תפגע?

לואל דנג שחקן נבחרת בריטניה. רויטרס
לואל דנג מאוכזב. יש לו סיבה טובה/רויטרס

רק לפני שנתיים הציבה בריטניה את ענף הכדורסל בראש סדר העדיפויות והרשתה לעצמה לחלום על בניית אימפריה של ממש שייכנס לקוצנזוס של העם הבריטי. היום (שלישי) נדמה שהחלום הזה ייגנז באופן סופי, לאחר שהוועד האולימפי בבריטניה הודיע כי לא יעניק תמיכה כספית לנבחרות הגברים והנשים לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016. יחד עם הכדורסל, בו תלו תקוות רבות בוועד האולימפי, ייפסק גם המימון של הרמת משקולות והכדורמים, שכמו הכדורסל, לא הצדיקו את ההשקעה הכספית.

"החלטנו להפסיק לאלתר את המימון של הענפים הללו", נכתב בהודעה מטעם הוועד האולימפי. "זו הייתה החלטה קשה, אך הכרחית כדי שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו לקראת המסעות לריו 2016 וטוקיו 2020.

עוזר מאמן נבחרת בריטניה גיא גודס. צילום: אור שקדי,
עד כמה נבחרת בריטניה תיפגע? גודס/צילום: אור שקדי

ראש איגוד הכדורסל הבריטי לא הסתיר את אכזבתו לנוכח ההחלטה, והסביר כי לטענתו, לנבחרות הנשים והגברים יש סיכוי סביר להתמודד על מדליה ב-2020. "אנחנו מאוכזבים וכועסים בעקבות ההחלטה. בוועד מבטלים את כל מי שאין לו סיכוי להגיע להישגים משמעותיים ב-2016, אך הענף הולך ומשתפר ובעתיד הנראה לעין נוכל להיות חזקים במיוחד", התעקש.

לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון 2012 הציבו בבריטניה את הכדורסל בעדיפות ראשונה, במטרה להפוך למעצמה בענף. לואל דנג, כוכב קליבלנד קאבס, היה חלק מקמפיין מתמשך שניסה למשוך את הבריטים לכדורסל, אך בפועל היו התוצאות מאכזבות למדי, הן ברמת ההתעניינות והן בתוצאות. במהלך משחקי בריטניה אולם O2 החדיש והמשוכלל נותר ריק כמעט לחלוטין, ואילו הנבחרת עצמה הודחה כבר לאחר שלב הבתים הראשון, עם מאזן של ארבעה הפסדים וניצחון. למעט דנג, לבריטניה יש נציג נוסף ב-NBA - ג'ואל פרילנד מפורטלנד. עוד משחק בשורותיה פופס מנסה בונסו, שחקן מכבי תל אביב בעבר וגלאטסראיי הטורקית כיום. כידוע, עוזר המאמן בנבחרת בריטניה הוא גיא גודס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully