וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: "על ההתאחדות להפסיק עם השפלת הנשים"

בית הדין לעבודה קיבל פנייה להשוות את תנאי ההעסקה של שחקניות נבחרת הכדורגל לאלו של הגברים. "האפליה שיטתית"

נשות אס"א תל אביב זוכות באליפות, כדורגל נשים. ניב אהרונסון
רוצות שוויון/ניב אהרונסון

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל היום (שני) פנייה מצד הסתדרות העובדים ובה בקשה להשוות את תנאי שחקניות נבחרת ישראל בכדורגל לאלה של שחקני נבחרת ישראל. לטענת ההסתדרות, המציאות הנוכחית יוצרת "הפליה פסולה וקיצונית".

בבקשתה פירטה הסתדרות העובדים מסכת הכוללת לטענתה השפלות ויחס מזלזל לכאורה מצד ההתאחדות לכדורגל כלפי השחקניות בליגות המקצועניות. "בעוד שחקני הכדורגל הגברים זוכים לתשלומים מההתאחדות של כ-5,000 שקל למשחק בחו"ל כשכר, מענקים והחזרי הוצאות, שחקניות הכדורגל מקבלות כמאית מסכום זה, פחות מ-50 שקלים ליום, כך שהן נאלצות לשלם מכיסן בעת שהותן בחו"ל עבור ההוצאות השוטפות", נכתב.

טל בן חיים עם ליאור רפאלוב שחקני נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס,
"הגברים זוכים לתשלומים מההתאחדות של כ-5,000 שקל למשחק בחו"ל, הנשים פחות מ-50 שקל"/יוסי ציפקיס

ההסתדרות, אשר מיוצגת בעניין זה על ידי עו"ד רן קידר, טענה עוד: "שחקני הכדורגל נהנים היום ממארג שלם ומלא הכולל: לינה במלונות פאר – 5 כוכבים, הסעות במוניות, ציוד ספורט הולם ועוד; מאידך, השחקניות סופגות את היחס המזלזל של ההתאחדות, נאלצות ללבוש מדי ייצוג גבריים ומידות נעלי כדורגל גדולות אשר אינן תואמות לרגלי הנשים. כמו כן, הן מגיעות למשחקים ולאימונים ברכבן הפרטי ואינן מקבלות כל החזר הוצאות או תשלומים אחרים, כפי שמקבלים הגברים".

תגובת ההתאחדות לכדורגל: ?ההתאחדות לכדורגל קיבלה את התביעה האמורה ועמדתנו בדבר היעדר יחסי עובד-מעביד נותרה בעינה. אנו דוחים כמובן כל טענה בנוגע לאפליה ותלונות אחרות תלושות מהמציאות. הדברים יתבררו לאשורם בבית המשפט?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully