וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' יורובאסקט: ישראל עם מונטנגרו, בולגריה והולנד

הגרלה קשה נבחרת שתשחק בבית ב'. המשחקים ייערכו בשישה מחזורים בין ה-10 ל-27 באוגוסט 2014. הכירו את היריבות

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. AP
הדרך לאוקראינה לא תהיה קלה. כספי/AP

נבחרת ישראל הוגרלה היום (שני) לבית ב' במסגרת במוקדמות אליפות אירופה 2015 באוקראינה. יחד עם נבחרת ישראל הוגרלו נבחרות מונטנגרו, בולגריה והולנד. זאת הפעם השלישית ברציפות שישראל ומונטנגרו נפגשות במסגרת טורניר המוקדמות, ושחקני מכבי תל אביב צפויים לפגוש במסגרת צמד המשחקים מולה את גארד מכבי תל אביב טייריס רייס, שהוא בעל אזרחות מונטנגרית ואף כיכב במדי מונטנגרו ביורובאסקט 2013.

לוח המשחקים:

10.8 - ישראל-מונטנגרו
13.8 - הולנד-ישראל
17.8 - בולגריה-ישראל
20.8 - מונטנגרו - ישראל
24.8 - ישראל - הולנד
27.8 - ישראל-בולגריה

הקפטן יותם הלפרין הגיב להגרלה: "הגרלה לא קלה בכלל, אבל נבחרת ישראל היא נבחרת חזקה עם מסורת אדירה ואני מאמין שעם הקהל שלנו במשחקי הבית נעלה גם הפעם לאליפות אירופה".

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו. AP
אוגוסט יהיה חם. אליהו/AP

בהגרלה, בה נכח ראש האגף המקצועי אריק שיבק, שיסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, הוגרלו 26 נבחרות, מתוכן יעלו 13 שיצטרפו ל-11 נבחרות שכבר הבטיחו את מקומן באוקראינה בקיץ הבא. נבחרת צ'כיה, אותה מאמן ננו גינזבורג, הוגרלה לבית ה', יחד עם פורטוגל, גיאורגיה והונגריה.

משחקי מוקדמות אליפות אירופה ייערכו בשישה מחזורים בין ה-10 ל-27 באוגוסט 2014, כשכל נבחרת תפגוש את יריבותיה לבית למשחק בית וחוץ. הנבחרת הראשונה בכל בית תעפיל וכמו כן יעפילו שש הסגניות הטובות ביותר מבין שבעת הבתים. מאחר שקיימים חמישה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד, ושני בתים נוספים עם שלושה נבחרות בלבד, יושמטו לסגניות בבתים בני ארבע הנבחרות המשחקים מול הנבחרת שסיימה אחרונה לצורך השוואת הסגניות.

כאמור, 11 נבחרות כבר העפילו לאליפות אירופה. שבע מהן הבטיחו את העלייה כבר באליפות אירופה בשנה שעברה, כשעלו לאליפות העולם: ספרד, צרפת, סרביה, סלובניה, אוקראינה, ליטא וקרואטיה. שלוש קיבלו כרטיס חופשי לאליפות העולם שלשום: טורקיה, יוון ופינלנד, ונבחרת נוספת - אסטוניה, זכתה בכרטיס בטורניר מיוחד שנערך בקיץ שעבר מבין הנבחרות שלא שיחקו באליפות אירופה בסלובניה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין. אדריאן הרבשטיין
המטרה: מקום ראשון בבית. הלפרין/אדריאן הרבשטיין

מונטנגרו

פעם שלישית ברציפות ששחקני הנבחרת ייסעו לפודגוריצה במסגרת טורנירי המוקדמות. הנבחרת שהחלה לשחק במסגרות הרשמיות של פיב"א רק בשנת 2009, העפילה פעמיים לאליפויות אירופה בשתי ההזדמנויות שהיו לה, אך לא רשמה הצלחה מסחררת עם המקום ה-21 באליפות אירופה בשנת 2011 והמקום ה-17 באליפות שנערכה בקיץ שעבר בסלובניה.

מצד שני את ישראל מונטנגרו אוהבת לפגוש כשניצחה את הכחולים-לבנים בשלושה מתוך ארבעה משחקים רשמיים, כשהניצחון היחיד של ישראל הושג במשחק הבכורה בין הנבחרות במוקדמות 2011. בטורניר המוקדמות האחרון ניצחה הנבחרת היגוסלבית לשעבר את שחקניו של אריק שיבק 69:75 בפודגוריצה ו-76:81 ביד אליהו כשולדימיר דאסיץ' מפציץ 20 נקודות.

את מונטנגרו מאמן נכון להיום לוקה פאביצ'ביץ', שהוביל אותה למאזן מושלם במוקדמות 2013, שבמקביל מאמן גם את רואן הצרפתית. מונטגנרו מחזיקה בשני שחקני NBA, ניקולה פקוביץ' ממינסוטה, שלא שיחק בנבחרת בשנתיים האחרונות, וניקולה ווצ'ביץ' מאורלנדו, שאמנם לא שיחק בטורניר המוקדמות אך הופיע לאליפות אירופה עצמה. מלבדם מובילים את הנבחרת שחקנה של מכבי תל אביב טייריס רייס, שעשוי להמשיך גם הקיץ במדים האדומים לאחר שנהנה מאוד מהחוויה והפורוורד מילקו בייליצה שמשחק במדי אפס אנדולו איסטנבול.

מלבד השאלה האם פקוביץ' ו-ווצ'ביץ' יופיעו במדי מונטנגרו, עלתה לאחרונה סוגיית השתתפותו של ניקולה מירוטיץ', כוכבה של ריאל מדריד. השחקן אמנם שיחק במדי נבחרת ספרד הצעירה, אך דחה אפשרות להופיע עם הספרדים באליפות אירופה האחרונה, וייתכן כי יצטרף לנבחרת מולדתו. בכל מקרה, מירוטיץ' צפוי לעבור הקיץ לשיקגו בולס, וקטנים הסיכויים שיסכן את המעבר עם הופעה במדי הנבחרת.

ניקולה ווצ'ביץ' שחקן נבחרת מונטנגרו. AP
מונטנגרו אוהבת לפגוש את ישראל. ווצ'ניץ'/AP

בולגריה

נבחרת בולגריה היא מהוותיקות של נבחרות הכדורסל באירופה, לאחר שהופיעה כבר באליפות אירופה בשנת 1935. המדינה מהבלקן לא זוכה בשנים האחרונות לעדנה במעמד האירופי, כשהישגי השיא שלה, מדליות כסף וארד, הושגו באליפויות אירופה בשנת 1957 ו-1961 בהתאמה. הבולגרים לא העפילו לאליפות אירופה האחרונה שנערכה בסלובניה, ולאחר מכן כשלו גם בטורניר המוקדמות הראשון, כשהובסו במשחק הגמר באסטוניה.

שני המפגשים הרשמיים האחרונים בין בולגריה לישראל נערכו במוקדמות אליפות אירופה 2005. במשחק שנערך ברעננה, הביסה ישראל את יריבתה 64:84, כששרון ששון צולף 19 נקודות. בגומלין בסופיה הפתיעו הבולגרים 65:72, כשטודור סטויקוב מוביל עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים. שתי הנבחרות נפגשו פעם נוספת בהכנה לאליפות אירופה 2007, בצמד משחקים בסופיה, כשכל אחת מהן רשמה ניצחון אחד.

מי שהוביל את בולגריה בטורניר המוקדמות האחרון היה המאמן המקומי קונסטנטין פפאזוב, אך בעקבות הכישלון, לא ברור האם ימשיך גם בקיץ הנוכחי. הפנים של הכדורסל הבולגרי בשנים האחרונות הם צמד התאומים דיאן וקלויאן איבאנוב (2.05 כל אחד) שמשחקים באסטודאינטס ואבלינו בהתאמה. מלבד השניים ניתן לציין את המתאזרח ארל רולנד, שמשחק בבנביט הטורקית שפגשה העונה את מכבי חיפה והפועל ירושלים, אך לא ברור האם ימשיך בנבחרת, ואת הפורוורד איליאן אבטימוב שמשחק בשנים האחרונות בשאלון הצרפתית.

חשוב לציין שבולגריה אזרחה לאורך השנים כמות לא מבוטלת של שחקנים אמריקאים על מנת לשדרג את הנבחרת ולא מן הנמנע ששחקן אחר במקומו של רולנד יפגוש את ישראל בקיץ הקרוב.

שחקן טלקום בון לשעבר, ארל רולנד. Joern Pollex, GettyImages
לא ברור אם ימשיך בנבחרת בולגריה. רולנד/GettyImages, Joern Pollex

הולנד

נבחרת האורנג' הייתה אחת הנבחרות הסבירות בכדורסל האירופי במהלך שנות ה-60 וה-70' והגיעה לשיא עם מקום רביעי באליפות אירופה 1983, אך מאז 1989 לא הצליחה להעפיל לאליפות אירופה. ההולנדים עשו בשנים האחרונות מספר שינויים על מנת לקדם את הכדורסל, ביניהם מינו את גדי קידר למאמן הנבחרת לתקופה מסוימת, אך ללא הצלחה. בטורניר מוקדמות אליפות אירופה 2013, סיימה הולנד במקום הרביעי בבית עם בוסניה, גיאורגיה, לטביה ורומניה, כששני הניצחונות היחידים שלה היו על גיאורגיה ורומניה בבית. בטורניר המוקדמות הראשון לאליפות אירופה 2015 סיימו ההולנדים אחרונים בבית עם פורטוגל ואסטוניה, לאחר שלא הופיעו לשני המשחקים הראשונים.

המפגשים הרשמיים האחרונים בין הולנד לישראל נערכו במוקדמות אליפות אירופה 2001. במשחק הראשון, שנערך בנובמבר 1999 ביד אליהו ניצחה ישראל 61:90 בזכות 17 נקודות של עודד קטש ודורון שפר. בגומלין ברוטרדאם הובסה ישראל 71:53 כפרנסיסקו אלסון קולע 20 נקודות ומוריד 16 ריבאונדים וכוכב ה-NBA ריק סמית'ס קולע 16 נקודות וקוטף 13 ריבאונדים. מאז נפגשו הנבחרות למספר טורנירי הכנה, כולל בתל אביב בטורניר הכנה לקראת אליפות אירופה 2011.

את הנבחרת הכתומה מאמן ההולנדי בן ה-62 טון ואן הלפטרן הענק (2.01) שהיה אחד השחקנים המובילים בליגה המקומית עד 1990. במקביל הוא מאמן את ליידן, אותה הוביל לשתי אליפויות. הכוכב של ההולנדים הוא הסנטר של סראגוסה הנק נורל (2.11) שסבל לאחרונה מפציעה קשה שהשביתה אותו לזמן רב מהמגרשים. נורל אף נבחר במקום ה-47 בדראפט 2009. לצידו מככב הפורוורד רובין סמולדרס מאודלנבורג, הרכז שון קאנינגהאם מליידן והקלע קים אקרבום ג'וניור, בנו של קים אקרבום האגדי שזכור לרעה כל כך לנבחרת ישראל.

הנק נורל במדי חובנטוד בדאלונה. Rodolfo Molina, GettyImages
אחד משחקני השלד של נבחרת האורנג'. נורל/GettyImages, Rodolfo Molina

הגרלת הבתים המלאה

בית א':

1. איסלנד
2. בריטניה
3. בוסניה והרצגובינה

בית ב':

1. ישראל
2. בולגריה
3. מונטנגרו
4. הולנד

בית ג':

1. גרמניה
2. פולין
3. אוסטריה
4. לוקסמבורג

בית ד':

1. בלארוס
2. מקדוניה
3. בלגיה
4. דנמרק

בית ה':

1. פורטוגל
2. גיאורגיה
3. צ'כיה
4. הונגריה

בית ו':

1. סלובקיה
2. שבדיה
3. לטביה
4. רומניה

בית ז':

1. איטליה
2. רוסיה
3. שוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully