וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: בריטניה הדיחה את ארה"ב לראשונה מאז 1935

אנדי מארי ניצח את קוורי והבטיח לבריטים 1:3 בסן דייגו ומקום ברבע הגמר לראשונה מ-1986. סלובניה ניצחה ומחכה לישראל

תומאס ברדיך טניסאי צ'כי חוגג עם ירוסלב נברטיל. Jaroslav Ozana, AP
בדרך להגנה על התואר? ברדיך עם מאמנו/AP, Jaroslav Ozana

מרבית מפגשי הסיבוב הראשון בגביע הדייויס הוכרעו אמנם כבר בשבת, אבל הלילה הושלמו ההתמודדויות ובמוקד עמד הניצחון של בריטניה בארה"ב, 1:3 היסטורי. גם נבחרת צ'כיה עלתה לשלב רבע הגמ, כשמחזיקת גביע הדייויס השלימה 2:3 על הולנד אחרי שתומאס ברדיך השיג את הניצחון החשוב. איטליה השלימה גברה 1:3 על ארגנטינה במפגש שהוכרע אתמול. צרפת השלימה סוויפ (0:5) על אוסטרליה בדרך לשלב הבא, וכמוה נמצאות ברבע הגמר גם שוויץ (2:3 על סרביה) וגרמניה (1:4 על ספרד). יפן התגברה על קנדה עם 1:4. קזחסטן השיגה 2:3 ביתי על בלגיה אחרי ניצחון במפגש החמישי של אנדריי גולובב על רובן במלמנס.

* עוד בדייויס: סלובניה ניצחה 2:3 את פורטוגל, ותארח את נבחרת ישראל ב-4 עד ה-6 באפריל. במשחק החמישי והמכריע מייק אורבאניה הסלובני ניצל את הפרישה של פרדריקו סילבה הפורטוגלי. השחקן הבכיר של סלובניה הוא אליאז בדנה, המדורג 109 בעולם, ואחריו בלאז קאבצ'יץ', המדורג 112 בעולם.

מפגשי רבע הגמר:

צ'כיה - יפן

גרמניה - צרפת

בריטניה - איטליה

קזחסטן - שוויץ

אנדי מארי טניסאי סקוטי. Lenny Ignelzi, AP
שלח את בריטניה לרבע הגמר. מארי/AP, Lenny Ignelzi

צ'כיה - הולנד 2:3

אחרי שראדק סטפאנק הפסיד לרובין האס בחמש מערכות ותומאס ברדיך גבר על איגור סיסלינג, וצמד הצ'כים גברו במשחק הזוגות על האס וז'אן ג'וליאן רוג'ר, הגיעו משחקי היחידים המכריעים, וברדיך, שהגיע אחרי היכולת המצוינת שלו באליפות אוסטרליה, דאג לסגור את הסיפור מול תיימו דה באקר (139 בעולם) עם 1:6, 4:6, 3:6 קליל שהבטיח את ההעפלה. במשחק לפרוטוקול בלבד סיסלינג ניצח את לוקאס רוסול בשתי מערכות.

צרפת - אוסטרליה 0:5

הופעה מושלמת לנבחרת הטריקולור על החימר הביתי הסתיימה בשני משחקים לפרוטוקול בלבד. כזכור, רישאר גאסקה וג'ו וילפריד צונגה השיגו ניצחונות ביום הראשון, ובמשחק הזוגות גאסקה וצונגה ניצחו 7:5, 6:7, 2:6, 5:7 את כריס גוצ'יון ולייטון יואיט. ז'וליאן בנטו וגאל מונפיס, יתר שחקני הסגל של הצרפתים, ניצחו במשחקים לפרוטוקול בלבד ודאגו לשמור את המפגש על האפס.

נבחרת שוויץ חוגגת בגביע הדייויס. Darko Vojinovic, AP
נמצאים בכושר שיא. הנבחרת השוויצרית ובראשה רוג'ר פדרר/AP, Darko Vojinovic

סרביה - שוויץ 3:2

סגנית מחזיקת גביע הדייויס מוצאת את עצמה מחוץ לתחרות כבר בסיבוב הראשון וזה קרה אחרי הניצחונות של רוג'ר פדרר וסטניסלס ואוורינקה שניצחו במשחקי היחידים בשישי, וניצחון בזוגות של מרקו צ'יודינלי ומייקל לאמר על ננאד זימוניץ' ופיליפ קריינוביץ'. היום כבר עלו השחקנים המחליפים של שתי הנבחרות למשחקים לפרוטוקול בלבד שאפשרו לסרבים לצמק את תוצאת הסיום.

קזחסטן - בלגיה 2:3

בשנה שעברה קזחסטן נעצרה ברבע הגמר אחרי הפסד לסרביה, אבל הפעם היא מקבלת הזדמנות להגיע לאותו שלב ואולי לשלוח הביתה את השוויצרים המצוינים. ביום שישי מיכאיל קוקושקין ואנדריי גולובב העלו את הקזחים ל-0:2, אבל רובן במלמנס ואוליבייה רוחוס צימקו במשחק הזוגות עם ניצחון בארבע מערכות על קוקושקין ויבגני קורולב. הבלגים שלחו את ההכרעה למשחק חמישי אחרי שדייויד גופין (113 בעולם) ניצח בתום משחק דרמטי 6:4, 3:6, 6:3, 4:6, 0:6 את קוקושקין, ואל הקרב המכריע הופיעו במלמנס וגולובב. הטניסאי הקזחי שמדורג 176 בעולם השיג את הניצחון בקלות עם 2:6, 3:6, 1:6 שהעלה את המארחים לשלב הבא אחרי הניצחון באסטנה.

נבחרת יפן חוגגת בגביע הדייויס. Shizuo Kambayashi, AP
נישיקורי הבטיח את הניצחון. היפנים חוגגים/AP, Shizuo Kambayashi

גרמניה - ספרד 1:4

פעם ספרד הייתה מעצמה בגביע הדייויס, אבל אל הקרב בפרנקפורט הם התייצבו עם טניסאים מחליפים ושילמו על כך ביוקר. המפגש הוכרע כבר ביום שבת אחרי הניצחון בזוגות של טומי האס ופיליפ קולשרייבר על דויד מאררו ופרננדו ורדאסקו בארבע מערכות, והיום התקיימו משחקים לפרוטוקול בלבד שאפשרו לספרדים למזער מעט את הנזק.

יפן - קנדה 1:4

קיי נישיקורי גבר על פטר פולנסקי ואילו פרנק דנצ'ביץ' התגבר על גו סואדה ביום המשחקים הראשון שהסתיים ב-1:1. לאחר מכן קיי נישיקורי ויסוטקה אוצ'יאמה גברו בזוגות על דנצ'ביץ' ודניאל נסטור בדרך ל-1:2 ליפנים, ומי שהבטיח את הניצחון הוא נישיקורי המצוין שניצל פרישה של דנצ'ביץ' העייף שעלה למשחק שלישי ונכנע בפיגור 6:2, 1:0. סואדה ניצח את פולנסקי במשחק לפרוטוקול בלבד.

פאביו פוניני טניסאי איטלקי. AP
סגר את הסיפור בסטייל. פוניני/AP

ארגנטינה - איטליה 3:1

המפגש על החימר האדום במר דל פלטה נסגר עם ניצחון חוץ והוכרע במשחקי היחידים של היום השלישי. זה התחיל עם ניצחון של קרלוס ברלוק בארבע מערכות על אנדראס ספי, נמשך עם השוויון שהשיג פאביו פוניני במשחק הניצחון על חואן מונאקו בשלוש מערכות, אבל האיטלקים השלימו מהפך עם ניצחון של סימונה בוללי ופוניני 7:6, 6:7, 6:7, 4:6 על אדוארדו שוונק והוארסיו סבאלוס. פוניני (15 בעולם) סגר את הסיפור עם 6:7, 6:4, 1:6, 4:6 על ברלוק שהעלה את האיטלקים לרבע הגמר.

ארצות הברית - בריטניה 3:1

אנדי מארי היה זה שהבטיח לבריטים מקום ברבע הגמר לראשונה מאז 1986, עם ניצחון 6:7 (5), 7:6 (3), 1:6, 3:6 על סם קוורי בסן דייגו. זו הפעם הראשונה שבריטניה מנצחת את ארה"ב בדייויס מאז 1935. האמריקאים פתחו בצורה רעה מאוד את המפגש בשמינית הגמר על החימר האדום אחרי שאנדי מארי עשה צחוק מדונלד יאנג (79 בעולם) וג'יימס וורד גבר בחמש מערכות על סאם קווארי, אבל האחים בוב ומייק בריאן החזירו את המארחים לעניינים עם ניצחון 2:6, 3:6, 6:3, 1:6 על קולין פלמינג ודומיניק אינגלוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully