וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אגדה הלכה: לואיס ארגונייס מת

גדול שחקני אתלטיקו מדריד ומי שאימן במשך ארבעה עשורים ואף זכה באליפות אירופה עם נבחרת ספרד ב-2008, מת בגיל 75

לואיס ארגונייס מאמן נבחרת ספרד לשעבר. Shaun Botterill, GettyImages
כולם יזכרו לו את הזכייה ביורו. ארגונייס/GettyImages, Shaun Botterill

גדול שחקני אתלטיקו מדריד ואחד המאמנים הבולטים בדור האחרון, לואיס ארגונייס, מת הלילה (בין שישי לשבת) בגיל 75 בבית חולים במדריד. ארגונייס, שזכה באליפות אירופה כמאמן עם נבחרת ספרד ב-2008, הודיע רשמית על פרישה מאימון לפני כחודשיים ועדיין לא ברור מה הנסיבות שהביאו למותו.

עוד לפני הגעתו לאתלטיקו, שיחק ארגונייס כחלוץ בין השאר בחטאפה, בריאל מדריד ובבטיס, אבל את החלק הכי זכור של הקריירה שלו הוא עשה באתלטיקו מדריד שבשורותיה הוא רשם לא פחות מ-372 הופעות שבהן הבקיע 172 שערים, וכל זאת בין השנים 1964 ל-1974.

במהלך הקדנציה הארוכה שלו באתלטיקו הוא זכה בשלוש אליפויות (ב-1966, 1970 וב-1973) ובשני גביעים (ב-1965 וב-1972). הוא פרש ממשחק פעיל בגיל 36 אחרי שרשם גם 11 הופעות בינלאומיות במדי נבחרת ספרד ואף הבקיע שלושה שערים. כמאמן הייתה לו קריירה עשירה הרבה יתר שנמשכה משנות השבעים המוקדמות עד לפני ארבע שנים.

את תחילת דרכו כמאמן הוא עשה באתלטיקו מדריד ב-1974, ומשם עבר לאמן בבטיס, חזר לאתלטיקו, נדד לברצלונה, אספניול, הגיע לקדנציה שלישית באתלטיקו, סביליה, ולנסיה, בטיס, אוביידו, מאיורקה, ועוד קדנציה, הרביעית במספר, באתלטיקו לפני שחזר למאיורקה פעם נוספת. את השרביט בנבחרת ספרד קיבל ארגונייס ב-2004, אותה הדריך במשך ארבע שנים והקבוצה האחרונה שאותה אימן הייתה פנרבחצ'ה בין 2008 ל-2009.

בין התארים שהוא זכה בהם כמאמן היו אליפות אחת עם אתלטיקו מדריד (ב-1988), שלושה גביעים עם הקולצ'ונרוס, גביע המלך עם ברצלונה (ב-1988) וכמובן הזכייה הגדולה ביורו עם נבחרת ספרד ב-2008.

ב-2004 נרשם רגע מעורר מחלוקת לגבי ארגונייס כאשר הוא צולם על ידי הטלוויזיה הספרדית כשהוא מדרבן את שחקן הנבחרת חוסה אנטוניו רייס להתקיף את חברו בארסנל אז, תיירי הנרי, ואמר לו: "תגיד לנגרו שאתה יותר טוב ממנו. אל תתאפק, תגיד לו. תמסור לו ממני. אתה חייב להאמין בעצמך, אתה יותר טוב מהנגרו הזה". בעקבות התקרית קראה התקשורת בבריטניה לפיטוריו של ארגונייס, אבל אופ"א שהעמידה אותו לדין הסתפקה בקנס כספי ובהזהרה.

לואיס ארגונייס מאמן נבחרת ספרד לשעבר. Denis Doyle, GettyImages
כמה אהבו אותו בספרד/GettyImages, Denis Doyle

שחקני נבחרת ספרד מספידים את מאמנם לשעבר:

אנדרס אינייסטה: "תודה רבה על כל מה שלימדת אותנו ונתת לנו. נזכור אותך תמיד".

סרחיו ראמוס: "לואיס אחראי על הכדורגלן שאני היום והראה לנו את הדרך לתהילה. אני שולח חיבוק גדול למשפחתו".

ססק פברגאס: "נוח על משכבך בשלום, אדוני. תודה על הכל!"

דויד וייה: "זהו יום עצוב מאוד. אחד הגדולים הלך. תודה שלימדת אותי".

פרננדו טורס: "נוח על משכבך בשלום, לואיס, לעולם לא אוכל להודות לך על כל מה שעשיתי עבורי".

אלברו ארבלואה: "כמה גדול היית, לואיס, ואיזה חלל גדול אתה משאיר. נוח על משכבך בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully