וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומאכר עשוי להישאר בתרדמת עוד שנים ארוכות"

בבית החולים החלו לבצע טיפול בשריריו כדי למנוע התנוונות, ורופאים מעריכים כי אשפוזו המתארך מסכן מאוד את מצבו

עריכת וידאו: יאיר דניאל

כשהוא מאושפז במצב קשה למעלה מחודש, הרופאים של מיכאל שומאכר חוששים מכך שנהג הפורמולה 1 האגדי יישאר במצב של תרדמת. "מירור" הבריטי דיווח שבצוות הרפואי של בית החולים בגרנובל, בו מאושפז שומאכר, לא רואים סימנים של שיפור במצבו, והחלו לבצע טיפול בשריריו כדי למנוע התנוונות. "חייבים לבצע טיפול מעין זה באנשים בתרדמת כדי שגופם ימשיך לתפקד", אמר אחד הרופאים. לפי ה"מירור", רופאי בית החולים עדיין לא החליטו לגבי התזמון בו ינסו לבצע פעולות כדי להעירו. ההודעה האחרונה של בית החולים דיווחה על כך שמצבו "יציב, אך קשה".

מיכאל שומאכר, נהג מירוצים לשעבר. Vladimir Rys, GettyImages
בשורות רעות. שומאכר/GettyImages, Vladimir Rys

מומחי נוירוכירורגיה העריכו שנוכח הזמן רב בו הוא בתרדמת, ונוכח המידע המועט על מצבו, הם מאמינים ששומאכר יישאר במצבו עוד זמן רב. "שומאכר עשוי להישאר בתרדמת עוד שנים ארוכות", צוטטו ב"מירור" רופאים מומחים. בוועידת רופאים בהאנובר שבגרמניה, דנו רבות במצבו של שומאכר בן ה-45, שכזכור, נפגע בראשו בתאונת סקי ב-29 בדצמבר 2013. בוועידה נטען ש"כל יום תחת תרדמת טומן בחובו סיכון רב לבריאותו". פרופ אנדריאס שוורץ, רופא ראשי של מרפאה נוירולוגית בעיר וינה, אמר: "גם אם שומאכר מתעורר, הזיכרון שלו יכול להיות מחוסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קורינה שומאכר, אשתו של מיכאל שומאכר, בדרכה לבית החולים. AP
לא משה ממיטתו. רעייתו קורינה/AP

אשתו של שומאכר, קורינה, 44, בתו ג'ינה מארי (16) ובנו מיק (14) נמצאים כל העת בבית החולים ומקווים לנס יחד עם שאר אוהדיו של נהג העבר הגרמני ברחבי העולם. עד כה הגיעו יותר מ-1,000 מכתבים מרחבי העולם לבית החולים. "המשפחה מלאת תודה והערכה נוכח התמיכה והאהבה", אמרה המנהלת של שומאכר סבין קם.

שומאכר שהחל להתחרות בסבב ב-1991 זכה בשבע אליפויות וב-91 מרוצים עד פרישתו הראשונה ב-2006. ארבע שנים לאחר מכן הוא חזר למסלול במדי מרצדס, אך בשלוש השנים שחלפו מאז הוא הצליח להתברג בפודיום פעם אחת בלבד, במרוץ ולנסיה השנה. בדצמבר 2012 הוא פרש שוב, הפעם סופית, מהפורמולה 1.

מחווה ליום ההולדת ה-45 של מיכאל שומאכר. AP
המעריצים מתפללים/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully