וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלו: "שון הוא המנהיג שלנו, קשה לאבד בחור כזה"

28.1.2014 / 8:26

במכבי ת"א מחפשים גבוה ומעכלים את העתיד בלי הקפטן. ג'יימס: "אני עצוב בגלל החברים שלי לקבוצה, לא בגלל הגב"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. מגמגמת ומנצחת: מכבי תל אביב ניצחה אמש (שני) את בני הרצליה בתוצאה הדחוקה 88:90, כשרק בעור שיניה נחלצה מהפסד. אז מכבי תל אביב ניצחה שוב בליגה הישראלית, אולם כמו במשחקים כה רבים העונה - שוב הייתה צריכה להתנשף כדי לחלץ ניצחון דחוק. זריקות טובות של דווין סמית' בסיום השיגו למכבי את הניצחון מספר 17 ברציפות. במהלך המשחק בלאט התרגז על ההגנה של שחקניו, והעיר לא אחת לשופטים. גם השחקנים וגם הצוות המקצועי התלוננו בינם לבין עצמם על השריקות של השופטים.

ריקי היקמן אמר על המשחק: "זה היה קשה. חפרנו לעצמנו בור גדול. לחדשות על שון לא הייתה השפעה עלינו בתחילת המשחק, אנחנו עדיין צריכים להתחיל את המשחק בהגנה כמו ששיחקנו בסוף הרבע השני. היה צריך הרבה אנרגיות כדי לחזור למשחק, הייתה עייפות אבל נלחמנו בזה". דיוויד בלו הוסיף: "כדורסל זה משחק של ריצות, לפעמים הם רצו, לפעמים אנחנו הצלחנו לנצח ואני שמח על כך שניצחנו בסופו של דבר". ניקולה וויציץ' סיכם: "השבוע הזה עשינו במשחקים הרבה קאמבקים, החבר'ה שלנו עייפים, היו לנו הרבה משחקים בזמן צמוד. זה לא קל. בסופו של דבר יש לנו 17 ניצחונות".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב עם ריקי היקמן. קובי אליהו
חפרו לעצמם בור, אבל ידעו לצאת ממנו. היקמן וסמית/קובי אליהו

2. שפוף שם: המשחק אמש היווה אמנם חזרה גנרלית לקראת המפגש המסקרן מול ריאל מדריד, אולם הוא נערך בצל הבשורה הרעה שמכבי קיבלה בעניינו של שון ג'יימס. בדיקת ה-MRI אישרה סופית את חששות הצהובים: הקפטן סובל מפריצת דיסק וצריך לעבור ניתוח, מה שינטרל אותו מהאקשן לחודשיים לפחות. לא מן הנמנע שהוא גמר את העונה. ג'יימס, שהגיע אתמול למשחק על אזרחי, נראה מדוכדך מאוד מהאבחון הנחרץ, אך הקפיד להצטרף לפסקי הזמן של הקבוצה ולהקשיב להם. עם זאת, השחקן הבהיר כי הוא ינסה לבקש דעה נוספת על מצבו – זאת, בתקווה ש'גזר הדין' הרפואי יומתק במקצת. ייתכן אף שהאמריקאי יטוס לארה"ב בכדי להתייעץ עם מומחים. "נראה מתי הניתוח וכמה זמן ייקח לו להתאושש. זה לא קל", הסביר וויציץ'.

שון ג'יימס אמר לוואלה! ספורט: "בשבועות האחרונים הגב שלי עשה בעיות, ניסיתי לשקם אותו, אבל לא יכולתי להתחרות ברמות שאני רגיל אליהן. בסופו של דבר זה קרה. אני לא יודע כמה זמן לא אשחק, אצטרך לראות. אני עצוב בגלל החברים שלי לקבוצה, לא בגלל הגב. הרגעים הכי טובים הם עם החברים שלי לקבוצה. אבל אני עדיין אהיה בסביבה, מכאן אני יכול לעלות רק למעלה". עמיתיו למגרש מלאי סימפטיה לעוגמת הנפש שהקפטן האהוב שרוי בה. "חבל זה קרה. שון הוא המנהיג שלנו, הוא מאוד אוהב לשחק כדורסל וקשה לאבד בחור כזה בקבוצה", אמר דיוויד בלו.

היקמן הוסיף: "עדיין לא דיברתי עם שון אבל הוא יתאושש מזה. הוא פייטר. זו סיטואציה לא קלה עבורו וחבל אבל יש לו את התמיכה שלנו. ננסה להתעלות ולחפות על חסרונו". נוכח חסרונו של ג'יימס, ייאלצו כעת ראשי מכבי לאתר גבוה מחליף במהירות האפשרית – אם הם רוצים להתמודד גם ביורוליג וגם בליגה. למעשה, תהליך הבדיקה של מועמדים אחדים החל כבר. ומי זוכר שהיה הרהור בתחילת העונה, ולו? הקל שבקלים, אם כדאי להשיב את דיויד בלו? באיזה מצב הייתה כעת מכבי לולא היה נופל המטבע על החזרתו של את בלו ללא דיחוי?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. קובי אליהו
"מכאן אני יכול רק לעלות למעלה". ג'יימס/קובי אליהו

3. ועכשיו, למשהו שונה לגמרי: לאחר שניצחה סוללה של יריבות בינוניות, תפגוש השבוע מכבי תל אביב את הדבר האמיתי: ריאל מדריד החזקה. אמנם מכבי תל אביב רכבה עד עתה על סוס הניצחונות, והמשחק אמש מול בני הרצליה העלה אותה למאזן של 17 ניצחונות רצופים – אבל זו לא הכמות אלא האיכות. ריאל מדריד, כזכור, כתשה בעונה שעברה את מכבי תל אביב. בשפה סטרילית יותר קוראים לזה 3:0 בשלב ההצלבה. ביום חמישי תהיה למכבי הזדמנות לתקן את המאזן, אין זו משימה של מה בכך. אמנם מדריד הפסידה בשבוע שעבר לצסק"א מוסקבה, אבל חוץ מהמעידה הזו, הספרדים מחזיקים במאזן 1:13 ביורוליג ומצוידים בסגל מרשים ביותר.

ניצחון של מכבי במדריד יסתום הרבה פיות ופקפוקים. "זה יהיה משחק קשה, אבל נהיה בסדר כל עוד נתרכז בהגנה, ריבאונדים ולעשות מה שאנחנו צריכים לעשות", אמר היקמן. היקמן זוכר היטב את המפגש המפוקפק עם מדריד בעונה שעברה: "אני מקווה שזה לא יהיה כמו בשנה שעברה, אז הם ניצחו אותנו. אני בטח זוכר את זה", הודה היקמן. "ננסה לקחת את הצ'אנס הזה ולהראות שאנחנו טובים ושייכים לרמות הגבוהות ביותר".

דייויד בלו הוסיף: "נצפה בווידאו מחר ונראה מול מה אנחנו מתמודדים. מדריד קבוצה טובה, אבל כך גם אנחנו, ואני מצפה למשחק טוב". אבל האם מכבי מסוגלת לנצח את מדריד? איך היא תיראה בבירת ספרד, בייחוד לאור הקו הקדמי המצומצם שלה? הרי הסיוט הקולקטיבי של הצהובים הוא לחוות, כמו בעונה שעברה, השפלה נוספת.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
זו לא רק הכמות, אלא גם האיכות של היריבות. בלאט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully