וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלק מההתקדמות האירופאית

27.1.2014 / 9:30

הוא רשם יום שחור בצד ההתקפי, אבל לא חשש להמשיך לנסות והמשיך להיות טוב מאוד בהגנה, כולל על שחקנים גבוהים ממנו. מדור המעקב השבועי חזר לבן רייס, שגם בזכות ההשתתפות ביורוקאפ ממשיך להשתפר

שחקן מכבי חיפה בן רייס מול שחקן נימברוק טרה סימונס. אדריאן הרבשטיין
ממשיך להשתפר. רייס/אדריאן הרבשטיין

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. השחקן השני שאנחנו חוזרים אליו הוא בן רייס (23, 1.95) הגארד-פורוורד של מכבי חיפה, שהגיע הקיץ מבני הרצליה. עקבנו אחריו במשחק הניצחון של חיפה על מכבי ראשון לציון 76:79 במסגרת המחזור ה-17 בליגת העל.

תקציר המעקב הקודם ואיך הגיע למשחק:

בפעם הקודמת בה עקבנו אחרי רייס, בתבוסה של חיפה בנס ציונה, הוא לא זכה ליותר מדי קרדיט מדני פרנקו. כבר אז ציינו שהדבר לא אומר יותר מדי, כי הוא נמצא בתהליך של הפיכה משחקן מוביל לשחקן משלים, הייעוד הטבעי יותר שלו אם ברצונו לשחק ברמות הגבוהות. מאז, רייס נמצא בכושר מצוין, גם בשל הפציעה של מורן רוט, שהעבירה אותו לעמדה בה הוא מקבל הרבה דקות. הוא ירד פעם אחת בלבד מ-20 דקות למשחק בליגה, וקלע ארבע פעמים בספרות כפולות, לצד הופעות טובות ביורוקאפ. עד כה העונה, הוא עומד על ממוצעים של 10.1 נקודות ו-3.3 ריבאונדים בממוצע למשחק.

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 4 נקודות (0 מ-3 ל-2 נקודות, 1 מ-6 ל-3 נקודות, 1 מ-2 מהעונשין), 3 ריבאונדים (3 בהתקפה), אסיסט ואיבוד ב-25 דקות משחק. מדד כללי מינוס 4.

כשהיה על המגרש: 47:52 לחיפה
כשלא היה על המגרש: 27:29 לראשון

פורוורד מכבי חיפה בן רייס. אדריאן הרבשטיין
מתרגל למעמדו כשחקן משלים. רייס/אדריאן הרבשטיין

כמו בשני המשחקים האחרונים מאז שמורן רוט חזר מהפציעה, גם הפעם רייס עלה מהספסל, השחקן הרביעי שעשה זאת בחיפה, 30 שניות לסוף הרבע הראשון, כאשר הקבוצה נראתה לא טוב. הדקות הראשונות שלו היו חלשות בצד ההתקפי ולמרות שהראה אקטיביות בריבאונד ההתקפה, שתי זריקות מאזור הצבע לא נכנסו וגם שלשה פנויה לא מצאה את דרכה פנימה. מנגד, בצד ההגנתי הוא היה טוב יותר ובשלוש פעולות שונות עצר את ג'ייק כהן, הגבוה ממנו ביותר מ-10 סנטימטר, בעיקר בזכות מיקום ועבודת רגליים.

בשל הפציעה של אייק אופייבו, חיפה עלתה עם רייס במחצית השנייה ולמרות ששוב הוא זכה למבט פנוי מחוץ לקשת, הוא לא הצליח לתרגם את זה לנקודות. הנקודה הראשונה הגיעה מקו העונשין, אחרי ריבאונד התקפה יפה, כשבהמשך הוא גם מצא את אלכס צ'וברביץ' לנקודות יפות. אחרי שאיבד כדור בחדירה, הוציא אותו דני פרנקו ל-15 שניות בלבד, והחזיר אותו כשדגן יבזורי הסתבך בעבירות.

דווקא בשלב זה הצליח רייס סוף כל סוף לקלוע שלשה, אבל גם זה לא הכניס אותו לעניינים בהתקפה, כשעד שיצא החטיא עוד שתי שלשות, וכניסה חזקה שלו לסל הסתיימה ללא נקודות. בהגנה המשיך הפורוורד הצעיר להראות אקטיביות, סגר טוב מאוד את ג'ייק כהן ובריאן הופקינס, עליהם שמר, אך את הדקות האחרונות, בהם חיפה סגרה את המשחק, ראה מהספסל.

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
נותן יותר קרדיט היום. פרנקו/אדריאן הרבשטיין

מסקנות

בניגוד למשחק הקודם בו ראינו את בן רייס, הפעם זכה פורוורד נבחרת ישראל להזדמנות מדני פרנקו כדי להוכיח מה הוא שווה. הוא נכנס למשחק רק אחרי הפתיחה הרעה של קבוצתו, אבל היה במגרש באופן כמעט רציף עד לדקות הסיום, גם אם זה קרה בשל הפציעה של אייק אופייבו והכשירות החלקית של בריאן רנדל. דני פרנקו, ולא מעט מהשחקנים של מכבי חיפה, הרבו להחמיא לרייס על כך שנכנס לנעליים של מורן רוט בתקופה שהוא היה פצוע, וגם במשחקים שאחרי החזרה של הרכז הנהדר הוא קנה לעצמו את הקרדיט להמשך.

באופן כללי מדובר באחד המשחקים הפחות טובים של רייס בצד ההתקפי בתקופה האחרונה. מלבד שלשה אחת שנכנסה לו, הוא לא ירצה לזכור את היום הזה, עם 1 מ-9 מהשדה, כשגם חדירות, ריבאונד התקפה וזריקות עונשין פשוט לא רצו להיכנס. לצד היום השלילי הזה, אפשר לציין לחיוב את הביטחון שצבר רייס בתקופה האחרונה. כמה שחקנים אתם מכירים שאחרי שהחטיאו שלוש שלשות פנויות ימשיכו לזרוק? רייס לא פחד, וגם קלע. מצד שני, בהמשך הוא יצטרך להבין שיש ימים שהדברים לא זורמים בכיוון שלך, ולמצוא את המינון הנכון. המהלך היפה ביותר שלו היה כשמצא את צ'וברביץ' לנקודות קלות, ואם יידע להפעיל יותר את השחקנים האחרים בימים כאלה, השורה הסטטיסטית תראה טוב יותר.

בצד ההגנתי מדובר בעוד אחד מהמשחקים הטובים שמפגין בן רייס בזמן האחרון. אם שחקנים כמו שון דאוסן ובריאן הופקינס, עליהם שמר במהלך המשחק, הוא אמור לעצור ואפשר לקבל את העבודה הטובה שלו בטבעיות, אז מהשמירה על ג'ייק כהן, והעצירות על המושאל ממכבי תל אביב, אפשר כבר להתרשם. רייס הוא שחקן אגרסיבי שבנוי מצוין, ובעיקר בזכות הנוכחות שלו הוא מנע מכהן לקלוע ברגעים שראשון לציון יכלה לברוח להפרש גבוה. המשחק הזה מצטרף ליכולת הטובה שלו מול הפורוורדים המגוונים של סיינה הגדולה, ויוצר רצף שעליו אפשר לבנות להמשך הדרך.

אין ספק שהצופה מהצד יקטלג את המשחק הנוכחי של בן רייס כאחד הרעים שלו העונה, ואולי גם הוא ירצה למחוק אותו מהרזומה העונה, אבל שתי עובדות נותנות לו הרבה סיבות לאופטימיות להמשך. הראשונה, כאמור, המשך היכולת ההגנתית הנהדרת שלו. השנייה, שבהרכב חסר של חיפה, שהוא אחד העוגנים שמקבלים בו את הבמה, הצליחו הירוקים לגבור על יריבה עיקשת.

דני פרנקו אמר השבוע כי אירופה הופכת את מכבי חיפה לקבוצה טובה יותר, נראה כאילו היא הפכה גם את בן רייס לשחקן טוב וקשוח יותר. היכולת ההתקפית נמצאת שם, וביום סביר שלו הוא היה מסיים את המשחק בספרות כפולות. אם הוא ימשיך את ההתפתחות וההתקדמות שלו לאורך העונה, גם בליגה אבל בעיקר ביורוקאפ, בחיפה יכולים להיות שקטים לעונה הבאה, והמקום שלו בנבחרת לא רק בטוח, אלא גם מוצדק.

  • עוד באותו נושא:
  • בן רייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully