וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואוורינקה: "לא יודע אם זה חלום". נדאל: "לא רציתי לפרוש"

השוויצרי התרגש אחרי זכייתו באליפות אוסטרליה, נדאל סיפר על הכאבים מהם סבל: "זה התחיל כבר בחימום, והחמיר. רציתי להילחם עד הסוף. קשה להגיע לרגע כזה, ולא לתת הכל"

הטניסאי סטניסלס ואוורינקה עם גביע אליפות אוסטרליה. Clive Brunskill, GettyImages
"הרבה קרה מאז השנה שעברה". ואוורינקה/GettyImages, Clive Brunskill

סטניסלס ואוורינקה השלים היום (ראשון) את ההישג הגדול בחייו, כשזכה באליפות אוסטרליה אחרי ניצחון מרשים בארבע מערכות על רפאל נדאל. הספרדי פספס הזדמנות לזכות בתואר גרנד סלאם 14 בקריירה, כשסבל מפציעה לאורך המשחק, קיבל טיפול רפואי במהלכו, ובסופו של דבר נכנע גם לכאבי הגב, וגם לוואוורינקה המצוין.

ואוורינקה הנרגש, שיעלה למקום השלישי בעולם בעקבות הזכייה, אמר בנאום הניצחון שלו: "רפא, זה תמיד עונג לשחק נגדך, אני מצטער בשבילך". בסיום השניים התחבקו, כשהמנצח מנחם את יריבו על ההתמודדות הלא פשוטה שעברה עליו. "אני מקווה שתהיה בסדר", אמר ואוורינקה, "אתה בחור נהדר וחבר נהדר. עשית קאמבק נהדר מהשנה שעברה כשחזרת להיות מספר 1, תמיד היית נחמד מאוד לכולם, וכל השחקנים בסבב אוהבים אותך".

"אני נהנה לחזור לכאן בכל שנה ולשחק מול הקהל הזה", המשיך ואוורינקה, "בשנה שעברה היה לי משחק משוגע שהפסדתי בו ובכיתי הרבה אחריו, אבל בשנה הזו קרה הרבה ואני עוד לא יודע אם אני חולם או לא, נגלה מחר בבוקר... לסיום אני רוצה להודות לכל האנשים בקהל כאן. בכל משחק שקיבלתי זכיתי לתמיכה אדירה, לאורך הקרבות הקשים שהיו לי בשבועיים האחרונים, וזה עזר לי המון".

רפאל נדאל אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014. Mark Kolbe, GettyImages
"אלו היו שבועיים מאוד אמוציונליים". רפאל נדאל/GettyImages, Mark Kolbe

כזכור, ב-2011 דווח בשוויץ שואוורינקה עזב את הבית. הטניסאי עזב את אשתו ואת בתו התינוקת אחרי שנה אחת בלבד של נישואים, ועל פי הדיווחים, הוא עזב כדי להקדיש את חייו לטניס, בידיעה שנותרו לו רק עוד שנים בודדות כדי להגיע לצמרת. לאחרונה הזוג שוב התאחד, ואשתו אילהם נראתה ביציעים במלבורן. כעת נראה שהמהלך הזה השתלם.

גם הפרשנים ידעו להחמיא לוואוורינקה. טניסאי העבר פאט קאש אמר ש"נדאל היה יכול בקלות לפרוש, אבל הוא סירב, וזה רק הוסיף למשחק. מנגד, התרשמתי מאוד מהיכולת של ואוורינקה לגמור את המשחק. גילינו כמה זה קשה לשחק מול יריב פצוע. לנצח גם 60 אחוז מנדאל זה לא פשוט".

ואוורינקה הוא הראשון מאז חואן מרטין דל פוטרו (ארה"ב, 2009) שזוכה בגרנד סלאם כשהוא מחוץ לרביעייה הראשונה. כוכב העבר פיט סמפראס התייחס לעלייתו של ואוורינקה לטופ-4: "לא בטוח שהוא ברמה של נובאק ורפא, ושהוא יכול לזכות בגרנד סלאמים לאורך שנים, אבל הוא עבר את המשוכה הגדולה, וזה בהחלט מגיע לו. הוא שיחק מצוין, התנועע היטב ונראה רגוע".

אגב, המדורג שמיני האחרון שזכה באליפות אוסטרליה היה בריאן טיצ'ר ב-1980. ואוורינקה, שגם הדיח את נובאק דג'וקוביץ' ברבע הגמר, הפך לראשון שמדיח את המדורגים ראשון ושני באותו גרנד סלאם מאז סרגיי ברוגרה ב-רולאן גארוס ב-1993.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סטניסלס ואוורינקה מנחם את רפאל נדאל אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014. Scott Barbour, GettyImages
"לנצח גם 60 אחוז מנדאל זה לא פשוט". ואוורינקה בסיום/GettyImages, Scott Barbour

מהצד השני, המפסיד רפאל נדאל ידע להחמיא למנצח: "סטן, אני מאוד שמח בשבילך, אתה מאוד ראוי לזה, והרבה הצלחה בהמשך העונה. אלו היו שבועיים מאוד אמוציונליים, ואני מצטער על הסיום, מאוד ניסיתי לשחק. בשנה שעברה היה לי קשה מאוד שלא הייתה לי הזדמנות לשחק כאן. זה היה אחד הטורנירים המרגשים בקריירה שלי, נתראה בעוד 12 חודשים".

נדאל המשיך מסורת מפתיעה, כששבעת הטניסאים האחרונים שניצחו את פדרר בגרנד סלאם, הפסידו בשלב שלאחר מכן. בסיום הוא נשאל שוב ושוב על מה שעבר עליו, ואמר ש"עכשיו זה לא הרגע הנכון לדבר על הגב שלי. זה היום של סטאן. אני מאוכזב מאוד, זה היה הפסד כואב מאוד".

במסיבת העיתונאים נדאל הרחיב וסיפר ש"כבר מהמערכה הראשונה היו כאבים, וזה החמיר, אבל כל הכבוד לסטאן. הדבר האחרון שרציתי לעשות זה לפרוש. אני שונא לעשות את זה, במיוחד בגמר. קשה מאוד לעבוד כל כך קשה כדי להגיע לרגע הזה, ואז כשזה מגיע, להרגיש שאתה לא יכול לתת את המיטב. זה היה לא קל, אבל ניסיתי לתת את הכול, עד הרגע האחרון, אבל זה היה בלתי אפשרי. הוא היה טוב מדי.

"אבל די לדבר על זה. מצטער על התשובה, אבל זה מספיק. זה היום שלו. אני מאוכזב מאוד מאיך שזה התפתח, אבל אלה החיים, זה הספורט. היו לי המון רגעים מדהימים בקריירה, זה רגע קשה. צריך לקבל את זה, ולהמשיך לעבוד קשה, להמשיך הלאה".

רפאל נדאל מקבל טיפול במהלך גמר אליפות אוסטרליה. Michael Dodge, GettyImages
סמפראס: "הייתי בטוח שהוא עומד לפרוש". נדאל בסיום/GettyImages, Michael Dodge

כזכור, אחרי שירד לחדר ההלבשה, נדאל ספג קריאות בוז מהאוהדים ביציעים, שחשבו שהספרדי מנסה לעצור את המומנטום של יריבו בעזרת הפסקה. "באותם רגעים דאגתי רק מהפציעה", סיפר נדאל, "הפיזיותרפיסט ניסה לטפל בזה, אבל כשדבר כזה קורה במהלך משחק, זה כמעט בלתי אפשרי".

פיט סמפראס, שראה מהצד את רפא המקרטע, אמר ש"הייתי בטוח שהוא עומד לפרוש, באמת חשבתי ככה. אבל הוא המשיך, כי הוא לוחם. לדעתי רפא פשוט רצה להשלים את המשחק".

"לפעמים לקהל קשה להבין", התייחס נדאל לתגובות מהיציעים, "הקהל רק רוצה ליהנות, הם שילמו כדי לראות את המשחק הכי טוב שאפשר, ולא קיבלו אותו. הקהל היה נהדר איתי לאורך כל הטורניר. לעולם לא תשמעו ממני מילה רעה על הקהל במלבורן".

לסיום נדאל שוב החמיא לאלוף הטרי, ואמר ש"סטאן שיחק פשוט מדהים, קשה מאוד לעצור אותו כשהוא משחק ככה. צריך פשוט לברך אותו, כי הוא רק השתפר והשתפר, ושיחק עם ביטחון יוצא מהכלל, היכה כל כדור בכל הכוח, התנועע היטב. על מגרש כזה מהיר, כשהכדור קופץ כל כך גבוה, בלתי אפשרי להתמודד עם מישהו שמכה כל כך חזק ומדויק. זה הכול".

כל התמונות מהגמר

רפאל נדאל, סטניסלס ואוורינקה, גמר אליפות אוסטרליה. Aaron Favila, AP
רפאל נדאל, סטניסלס ואוורינקה, גמר אליפות אוסטרליה/AP, Aaron Favila
הטניסאי השווייצרי סטניסלס ואוורינקה. Rick Rycroft, AP
הטניסאי השווייצרי סטניסלס ואוורינקה/AP, Rick Rycroft
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. Quinn Rooney, GettyImages
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל/GettyImages, Quinn Rooney
סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. Clive Brunskill, GettyImages
סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי/GettyImages, Clive Brunskill
אלסנדרו דל פיירו במהלך גמר אליפות אוסטרליה. Clive Brunskill, GettyImages
אלסנדרו דל פיירו במהלך גמר אליפות אוסטרליה/GettyImages, Clive Brunskill
סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. Michael Dodge, GettyImages
סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי/GettyImages, Michael Dodge
השחקן ג'פרי ראש בגמר אליפות אוסטרליה. Clive Brunskill, GettyImages
השחקן ג'פרי ראש בגמר אליפות אוסטרליה/GettyImages, Clive Brunskill
רפאל נדאל טניסאי ספרדי מקבל טיפול. Quinn Rooney, GettyImages
רפאל נדאל טניסאי ספרדי מקבל טיפול/GettyImages, Quinn Rooney
מארק וובר בגמר אליפות אוסטרליה. Scott Barbour, GettyImages
מארק וובר בגמר אליפות אוסטרליה/GettyImages, Scott Barbour
השחיינית סטפני רייס בגמר אליפות אוסטרליה. Scott Barbour, GettyImages
השחיינית סטפני רייס בגמר אליפות אוסטרליה/GettyImages, Scott Barbour
סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. AP
סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי/AP
רפאל נדאל, סטניסלס ואוורינקה אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014. Scott Barbour, GettyImages
רפאל נדאל, סטניסלס ואוורינקה אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014/GettyImages, Scott Barbour
סטניסלס ואוורינקה אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2014. AP
סטניסלס ואוורינקה אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully