וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: מכבי חיפה מארחת את ראשון לציון

האלופה, שנמצאת בכושר נהדר, תפגוש ברוממה את הקבוצה של צביקה שרף (18:45, ער' 1). אשדוד תארח את אילת

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
מארח את ראשון לציון. מורן רוט/מגד גוזני

המחזור ה-17 בליגת העל ייצא מחר (ראשון) לדרך עם שני משחקים בלבד. האלופה מכבי חיפה, שנמצאת בכושר נהדר לאחרונה, תארח את מכבי ראשון לציון של צביקה שרף שמנסה להחלץ מהתחתית הבוערת (72:87 לחיפה בראשון לציון בסיבוב הראשון). מכבי אשדוד, שחזרה בשבוע שעבר לנצח אחרי זמן רב, תארח את הפועל אילת הלא יציבה (79:85 לאילת בביתה בסיבוב הראשון). שלושה משחקים נוספים מהמחזור ייערכו ביום שני, והמשחק הנועל ייערך בשבוע הבא בין הפועל ירושלים לעירוני נס ציונה.

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף. ברני ארדוב
יפתיע ברוממה? צביקה שרף/ברני ארדוב

מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון (18:45, ערוץ 1)

הירוקים השיגו ביום רביעי ניצחון יוקרתי ביורוקאפ כשהביסו את סיינה, אלופת איטליה, וברביעי הקרוב יוכלו לעשות צעד משמעותי לקראת העלייה לטופ 16 של המפעל, אם ינצחו בארץ המגף. למרות הניצחון, דני פרנקו הדגיש כי המטרה העיקרית של קבוצתו בשלב הזה היא הבטחת אחד מארבעת המקומות הראשונים בתום הסיבוב הראשון, וכדי לעשות זאת, שחקניו יהיו חייבים לנצח את הכתומים. בחיפה מרוצים מאוד מהיכולת שהפגין מורן רוט בניצחון על סיינה, ומאמינים כי הוא קרוב מאוד לחזרה לכושר הנהדר שאפיין אותו לפני הפציעה בברך.

"ראשון לציון השתדרגו מאוד לאחרונה ואנחנו מצפים למשחק פיזי וקשה", אמר מאמן מכבי חיפה דני פרנקו לקראת ההתמודדות. "זה הזמן שלנו להתמקד בליגה ולהשיג ניצחון ביתי חשוב. עם הקהל הדוחף שלנו ברוממה אנחנו יכולים לנצח כל משחק". הקפטן עידו קוז'יקרו הוסיף: "מצפה לנו משחק קשה מול קבוצה שמשחקת על החיים שלה בליגה, אנחנו צריכים לבוא מוכנים ומאמין שכך יהיה".

שלושה הפסדים רצופים קירבו את מכבי ראשון לציון מאוד אל המקום האחרון, אלא שביום שני האחרון הצליחו שחקניו של צביקה שרף לגבור על ברק נתניה בבית, וקיבלו שוב מרווח נשימה מהמקום שמוביל ללאומית. עם זאת, בראשון לציון יודעים שהמשחק הגורלי ביותר בתקופה הקרובה ייערך רק בעוד שבועיים, מול מכבי אשדוד בראשון לציון. בקבוצה היו מרוצים מאוד מהיכולת שהפגין ג'ייק כהן בניצחון על נתניה, ומאמינים כי שבוע האימונים המלא הראשון שהיה לו יכניס אותו בצורה חלקה יותר לעניינים. ארגון אוהדי הקבוצה, גוש ד', שהודיע כי יחרים את משחקי חצי גמר גביע המדינה, לא יגיע למשחק ברוממה, וארגן צפייה משותפת למשחק מחר.

"תמיד כיף לנצח ובמיוחד בבית", אמר דבין וויט שהצטיין בניצחון על נתניה והתייחס למשחק מחר, "שמחתי שיכולתי לתרום יותר ולעזור לקבוצה שלי להגיע לניצחון. מכבי חיפה קבוצה מצוינת, עוד לא יצא לי לפגוש אותה אבל לפי מה שראיתי לא הולך להיות קל. אבל אנחנו ממשיכים בעבודה הקשה שלנו ואני מקווה שנוכל לחזור עם ניצחון ולשמח את המועדון והאוהדים".

המספר הנוסף

5 - מתוך שבעת משחקי ראשון לציון האחרונים דרור חג'ג' לא קלע או לא שותף. בשני המשחקים האחרים הוא קלע 15 נקודות בממוצע.

6 - ניצחונות רצופים לחיפה על ראשון לציון בכל המסגרות.

40 - נקודות חסרות לעידו קוז'יקרו כדי להכנס לרשימת 50 הקלעים הגדולים של ישראל בכל הזמנים.

יעמוד למבחן: דגן יבזורי. הקלע הנהדר של חיפה נמצא בכושר שיא, ובזכותו מקבל יותר ויותר הזדמנויות מדני פרנקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן הפועל אילת יינסי גייטס (שמאל). מגד גוזני
אילת תנסה להמנע מהפסד שני ברציפות. יינסי גייטס/מגד גוזני

מכבי אשדוד - הפועל אילת (20:00)

שמונה הפסדי ליגה רצופים היו למכבי אשדוד עד הניצחון הגדול על בני הרצליה בשבוע שעבר שהחזיר אותם לתמונת ההשארות. בקבוצה של אריק אלפסי יודעים כי למרות הניצחון הפער מחוף מבטחים נותר על שני משחקים, ומלבד המשחקים ראש בראש מול ראשון לציון והרצליה, יהיה עליהם לנצח קבוצות נוספות כדי להשאר. בקבוצה היו מרוצים מהיכולת שהפגינו בתקופה האחרונה, ומגדירים את המשחק מול אילת ככזה שניתן לנצח בו. כמו כן, מרוצים מההשתלבות של הפורוורד אלייג'ה מילסאפ, שקלע 13 נקודות בניצחון בהרצליה.

התבוסה הקשה שספגה אילת בשבוע שעבר בבית ממכבי חיפה הרחיקה את הקבוצה של עודד קטש בצורה משמעותית מהמקום הרביעי בסיום הסיבוב הראשון, שמבטיח ביתיות ברבע גמר הפלייאוף. בקבוצה הודו השבוע כי ההתרגשות ממעמד חצי גמר גביע המדינה, בו תפגוש אילת את הפועל תל אביב, כבר מחלחלת לשחקנים, אך ביקשו מהם להתרכז ביריבה מהתחתית, מחשש כי הפסד נוסף לפני המשחק ביד אליהו, עלול להזיק בהמשך הדרך. ניב ברקוביץ', שקיבל אישור בתחילת השבוע לעבור לבני הרצליה, יישאר במועדון, לאחר שיחה עם הבעלים דורון הרציקוביץ' והמאמן עודד קטש.

המספר הנוסף

5 - שחקנים מתוך העשרה ששותפו במדי אשדוד בהפסד לאילת בסיבוב הראשון כבר לא נמצאים בקבוצה.

39.4 - אחוזים קולעת אשדוד מחוץ לקשת העונה - הטובה בליגת העל בקטגוריה זו.

82.3 - נקודות סופגת אילת בארבעת משחקיה האחרונים.

יעמוד למבחן: יינסי גייטס. הסנטר הגדול של אילת קלע רק 4 נקודות בתבוסה מול חיפה, ואם ישחזר את יכולתו, לקבוצתו יהיה קשה מאוד לחזור לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully