וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: נדאל הביס את פדרר ועלה לגמר

היבלות ביד לא עצרו את השור ממאיורקה, שניצח 6:7, 3:6, 3:6 ויפגוש ביום ראשון את סטניסלס ואוורינקה, בניסיון לזכות בתואר הגרנד סלאם ה-14 בקריירה והשני במלבורן

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. GettyImages
הפרק ה-33 ביריבות הגדולה בין השניים הלך לספרדי. נדאל ופדרר/GettyImages

זה היה מפגש קלאסי, אבל חד-צדדי בהחלט. רפאל נדאל, הטניסאי מספר 1 בעולם, ניצח היום (שישי) ללא תנאי את רוג'ר פדרר בתוצאה 6:7, 3:6, 3:6 והעפיל לגמר אליפות אוסטרליה, בו יפגוש את השוויצרי סטניסלס ואווריקנה.

הקלאסיקו של עולם הטניס סיפק קצב טוב, נקודות יפות ורגעים קסומים, אבל גם חידד את פערי היכולות בין שניים מהטניסאים הגדולים בהיסטוריה בשלב זה של הקריירה שלהם. רפאל נדאל סבל מפציעה בכף ידו ואף טופל במהלך המשחק, אבל זה לא הפריע לו להכתיב את הסגנון הרצוי לו ואחרי מערכה אחת צמודה לפתוח פער מיריבו הגדול. פדרר, שסיפק אליפות מצוינת, יכול לחוש גאווה על הדרך היפה שעשה, כולל ניצחון גדול על אנדי מארי, אבל מול נדאל היכולת הזאת לא הספיקה. פדרר היה צריך להתעלות, ולא הצליח לעשות כן. המפגש ה-33 בין שתי אגדות הטניס הסתיים בניצחונו של נדאל, והשור ממאיורקה יתייצב ביום ראשון (10:30, יורוספורט) לגמר מול ואוורינקה, בתקווה לזכות בפעם השנייה בקריירה שלו באליפות אוסטרליה.

זה יהיה גמר הגרנד סלאם ה-19 בקריירה של נדאל. הוא זכה 13 פעמים עד כה, והפסיד חמישה גמרים. באוסטרליה זה יהיה הגמר השלישי של נדאל. בראשון, ב-2009, הוא ניצח את פדרר בחמש מערכות. בשני, ב-2012, הפסיד בחמש מערכות לנובאק דג'וקוביץ'.

רוג'ר פדרר בחצי גמר אליפות אוסטרליה 2014. AP
עד לכאן ולא יותר. פדרר/AP

מערכה 1

פדרר הגיש ראשון, לא התקשה, ועלה ל-0:1 מהיר. נאדל השיב במשחקון על האפס. פדרר עלה לא מעט לרשת, שלח דרופ שוט והריץ את נדאל, אך הספרדי בכל זאת השווה ל-2:2. פדרר רשם עוד משחקון על האפס. במשחקון השביעי נדאל שלח כדורים מדויקים על הקווים והשיג שתי אפשרויות שבירה, השוויצרי נחלץ ועלה ל-3:4. נדאל השיג עוד אפשרות שבירה במשחקון התשיעי, פדרר שלח כדורים ארוכים וגבוהים והמשיך ל-4:5. במשחקון הש-12 השניים ניפקו ראלי של 33 חבטות בסופו ניצח נדאל.

השניים הלכו לשובר שוויון. כבר בהגשה הראשונה של פדרר נדאל שבר, אבל לא שמר על ההגשה ופדרר רשם מיני ברייק. נדאל ניצל עלייה גרועה של פדרר לרשת ושבר ל-1:4. פדרר איבד ריכוז, נדאל שבר שוב, המשיך ל-1:5 והריח ניצחון במערכה, אבל פדרר צימק ל-5:4. הספרדי הצליח לשמור על ההגשה, ניצח 4:7 בשובר השוויון והמערכה הראשונה הסתיימה ב-6:7 לנדאל.

* בכל שמונה הפעמים עד היום בהן נדאל ניצח במערכה הראשונה מול פדרר בגרנד סלאם, הוא גם ניצח במשחק. פעמיים המשחקים האלה נגררו לחמש מערכות.

נתוני המערכה:

זמן: 1:01 שעות
ווינרים: 6:10 לפדרר
אייסים: 3:3
טעויות כפולות: נדאל 0, פדרר 1
אחוזי הצלחה בהגשה ראשונה: נדאל 75%, פדרר 67%
טעויות לא מחויבות: נדאל 15, פדרר 24

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כף ידו הפצועה של רפאל נדאל. AP
למרות הפציעה, ידע לשלוש בשובר השוויון ולעלות ליתרון. נדאל/AP
רפאל נדאל בחצי גמר אליפות אוסטרליה 2014. AP
הכתיב את הקצב במערכה השנייה. נדאל/AP

מערכה 2

נדאל הגיש ראשון ועלה ל-0:1 אחרי שמונה דקות, ומיד קיבל טיפול קצר בכף ידו הפגועה, אשר דיממה. למרות הפציעה, נשאל הגיש מצוין ורשם משחקון על האפס בדרך ל-1:2. במשחקון הרביעי רשם נדאל שלוש אפשרות שבירה, פדרר יצא מהן, אבל הצליח להכריע את המשחקון ההפכפך. נדאל, מנגד, לא התקשה בהגשות והמשיך להציג חבטות גב יד מופלאות בעוצמתן ודיוקן. נדאל הגיע לכדור אבוד, פדרר היה לא מרוכז ליד הרשת, ובמשחקון השישי הספרדי השיג שתי אפשרויות שבירה, ניצל אחת בזכות כף יד אדירה ושבר ל-2:4. המשחקון הבא שוב היה קצר והספרדי ניצח בו די בקלות. המשחקון התשיעי היה טניס במיטבו. ראלים ארוכים, עליות לרשת, כדורים לאורך הקו והרבה זיעה. השור ממאיורקה הגיש, פדרר שלח עוד כדור לרשת ונדאל ניצח במערכה השנייה 3:6.

* נדאל מעולם לא הפסיד משחק גרנד סלאם בו הוביל ניצח את שתי המערכות הראשונות. פדרר חזר מולו מפיגור 2:0 למערכה חמישית בגמר ווימבלדון 2008, אולם הספרדי חגג בסיום.

נתוני המערכה:

זמן: 48 דקות
ווינרים: 12:13 לנדאל
אייסים: 1:2 לפדרר
טעויות כפולות: נדאל 1, פדרר 0
אחוזי הצלחה בהגשה ראשונה: נדאל 69%, פדרר 65%
טעויות לא מחויבות: פדרר 11, נדאל 6

רוג'ר פדרר בחצי גמר אליפות אוסטרליה 2014. AP
אחרי המערכה השנייה נראה כאילו הוא זורק את המגבת הלבנה מול יריבו. פדרר/AP
רפאל נדאל בחצי גמר אליפות אוסטרליה 2014. AP
עבד קשה בשתי המערכות הראשונות. נדאל/AP

מערכה 3

נדאל המשיך להפעיל לחץ על יריבו, ובמשחקון השלישי שבר ל-1:2, כשענה כהרגלו על כל חבטה, ושלח כדורים קצרים לפדרר, אשר לא הצליח לנצל אותן לנקודות ליד הרשת. גם במשחקון הרביעי נדאל השיג שתי אפשרויות שבירה, פדרר שלח כדור אחד ארוך מדי והספרדי שבר ל-1:2. פדרר שבר מיד ל-2:2 והמשיך ל-2:3 לקול תשואות הקהל, שניסה לדחוף אותו. נדאל חזר ל-3:3. הוא המשיך במומנטום ושבר ל-3:4 קריטי. נדאל עבד קשה, אבל גם המשחקון הבא היה שלו. במשחקון התשיעי של המערכה, בנקודת המשחק השנייה שלו, נדאל הצליח לגרום לפדרר לחבוט החוצה ולקח את המערכה עם 3:6 ואת המשחק כולו בדרך אל הגמר.

נתוני המערכה:

זמן: 38 דקות
ווינרים: 9:12 לפדרר
אייסים: 1:3 לפדרר
טעויות כפולות: נדאל 0, פדרר 0
אחוזי הצלחה בהגשה ראשונה: נדאל 71%, פדרר 67%
טעויות לא מחויבות: נדאל 4, פדרר 15

פיט סמפרס (ימין) בחצי גמר אליפות אוסטרליה 2014. AP
אגדה חוזה באגדות. סמפראס ביציע במהלך חצי הגמר בין פדרר לנדאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully