וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיי עזב את ברצלונה כי קיבל איומים על חייו"

בספרד מדווחים כי הנשיא שהתפטר היה נתון ללחצים עצומים מצד גורמי פשע, וכי לפני כחודש אלמונים ביצעו ירי בפתח ביתו

ביום שאחרי התפטרותו של סנדרו רוסיי, בברצלונה מנסים לפענח מה באמת עומד מאחורי חילופי המשמרות המאולצים בצמרת המועדון. כזכור, אתמול (חמישי) הודיע רוסיי על עזיבתו את כס הנשיאות בברצלונה, והכריז כי סגנו ז'וספ ברתומיאו יירש את מקומו.

האם התסבוכת המשפטית בחוזהו של ניימאר היא הסיבה היחידה? על פי התקשורת הקטלאנית, לא ממש. על פי "אל מונדו דפורטיבו", המזוהה עם ברצלונה, רוסיי עמד בתקופה האחרונה בפני לחץ מאסיבי מכיוון משפחתו וחבריו הקרובים, שדרשו ממנו לעזוב את תפקיד. הסיבה: איומים על חייו מצד גורמי פשע ויחס מפלה וחסר פרופורציות שקיבל, לכאורה, בעקבות עסקת ניימאר. בספרד אף דיווחו כי לפני כחודש אלמונים ביצעו ירי לכיוון ביתו של רוסיי, בזמן שהוא ומשפחתו לא שהו במקום.

סנדרו רוסיי התפטר מברצלונה: "הזמן שלי תם"

סנדרו רוסיי נשיא ברצלונה המתפטר. AP
רב הנסתר על הגלוי. רוסיי/AP

גם לאחר הפרסומים הללו, רב הנסתר על הגלוי. "רוסיי ברח מברצלונה מבלי להסביר שום דבר", כתב הפרשן הבכיר של 'אס' הספרדי, אלפרדו רליאנו. "אף אחד לא יודע מה קרה באמת בחוזה של ניימאר. כמה שילמו שלו? כמה הוא עלה? כמה מהרווחים הלכו לאבא שלו? בשלב זה שום דבר לא ברור. נותר רק לקוות שבהמשך הכל יתבהר.

בברצלונה כבר מתחילים להתרגל לשם החדש שעומד בראש המועדון, ג'וזפ מריה ברטומאו. ברתומאו יהיה הנשיא ה-40 בתולדות ברצלונה, ונכונו לו אתגרים רבים בתפקידו החדש, אחרי הצל הכבד שהותיר קודמו. הכהונה שלו עשויה להימשך עד 2016.

רוסיי בן ה-49 נבחר לתפקיד נשיא ברצלונה ביולי 2010, כשהחליף את ז'ואן לאפורטה, לו שימש כסגן כמה שנים קודם לכן. במהלך הקדנציה שלו זכתה ברצלונה בגביע האלופות, בשתי אליפויות ובגביע אחד, כשהעסקה הגדולה (והסבוכה) ביותר שביצע הייתה רכישתו של ניימאר מסנטוס, אשר בכרטיסו החזיקו כמה אנשי עסקים וחברות. הסכום הרשמי עליו דיווחה ברצלונה היה 57 מיליון יורו, אך אז נחשפו פרטים נוספים שגילו כי שולמו עוד עשרות מיליונים ולמעשה רוסיי שיקר ובארסה שילמה לא פחות מ-95 מיליון יורו.

אם החשדות נגד רוסיי יתאמתו ויתברר שהוא העלים כספים בעסקת העברתו של ניימאר, הוא עלול לקבל עונש כבד מאוד ואף לשבת בכלא. בספרד טוענים כי בארסה עלולה לספוג קנס של 230 מיליון יורו אם השופטים יחליטו שהמועדון ביצע עבירות מס וניסה להסתיר את הכספים ששולמו עבור ניימאר. ברצלונה, מצידה, ממשיכה לטעון שרכישתו של ניימאר בוצעה על פי כל הנהלים הדרושים, אך נכון לעכשיו יש יותר מדי סימני שאלה סביב העסקה הזו שממשיכה לסבך את המועדון הקטלאני.

סנדרו רוסיי נשיא ברצלונה המתפטר (משמאל) עם מחליפו ז'וספ מריה ברתומיאו. GettyImages
אתגר גדול. ברתומיאו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully