וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: אלון דאי חתם על חוזה עם ניסן

נהג המירוצים הישראלי הצטרף לאחת הקבוצות הגדולות ויהיה הנהג המוביל של JMB ממונאקו. עשוי להרוויח כמיליון יורו

נהג המירוצים אלון דאי. Stephan Morgenschweis,
חוזה חסר תקדים. אלון דאי/Stephan Morgenschweis

אלון דאי הפך לנהג המירוצים הישראלי הראשון שחתם על חוזה עם ניסן העולמית וישמש כנהג המוביל של קבוצת JMB ממונאקו, מהקבוצות הטובות העולם של ניסן מוטורס העולמית. אלון ינהג ברכב מדגם ניסאן GT-R המכונה "גודזילה" ונחשב לחזק ביותר שיצא מתעשיית הרכב ביפן.

בחודש הבא ייצא דאי בן ה-22 לתחילת האימונים שיתקיימו במסלול המירוצים המפורסם "פול ריכארד" שבצרפת, שם תמתין לו המכונית החדשה שלו, מדגם ניסאן GR-T, בקטגוריית המירוצים 3 GT. ברכב יטפל צוות המונה שמונה אנשים, לרבות מכונאים ומהנדסי רכב למסלולי מירוצים. מפרט הרכב כולל מנוע בנפח 3,800 סמ"ק, שישה צילינדרים ומגדש טורבו כפול שמייצרים הספק של 560 כוחות סוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נפרד ממרצדס. אלון דאי בפעולה/מערכת וואלה, צילום מסך

עלויות הפיתוח של המכונית בתצורת המירוצים מסתכמות בלמעלה מ- 1.5 מיליון יורו, ותקציבה הכולל של הקבוצה הוא כחמישה מיליון יורו בעונה. אלון צפוי להרוויח כמיליון יורו בעונה אם יגיע למקומות הראשונים באליפות, כשבשנה הקרובה הוא יתחרה במספר מדינות, בהן: סלובקיה, אזרבייג'אן, צרפת, ספרד, הולנד, גרמניה, בלגיה, אנגליה ובמירוץ הגמר שיתקיים בבאקו, בירת אזרבייג'אן.

אלון דאי, שנהג בשנה שעברה עבור מרצדס, החליט השנה לעבור לניסן כמובן גם בזכות התנאים וגם בזכות נתוני הקבוצה: "זאת הייתה החלטה קשה לעזוב את מרצדס, אבל אני שלם עם בחירתי". אלון זכה להצעות מפתות גם מ –BMW, שברולט (קורבט) ומקבוצות אחרות של מרצדס ולמבורגיני, אך בחר בסופו של דבר בקבוצת המירוצים של ניסן.

אלון הוכתר כאלוף אסיה במירוצי מכוניות פורמולה רנו ב-2009, והוא בוגר האקדמיה לספורט מוטורי של התאחדות הספורט המוטורי העולמית - FIA, לאחר שנבחר אליה יחד עם עוד 11 נהגים צעירים מתוך 120 הטובים בעולם, עד עתה זכה אלון ב-150 גביעים, סיים רביעי באליפות גרמניה למירוצי מכוניות פורמולה 3. בנוסף, הוא זכה במקום הראשון בהולנד ב-2013 בתחרות GT, וכמו כן הוא השתתף במרוץ הראשון באליפות העולם בצרפת וסיים במקום השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
  • עוד באותו נושא:
  • אלון דאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully