וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי מגן על אנלקה

החלוץ שחגג עם 'קנל' קיבל גיבוי לא צפוי מרוז'ה קוקירמן, שאמר כי "העונש שצפוי קשה מדי". אנלקה: "אני לא גזען או אנטישמי"

ניקולא אנלקה, ווסט ברומיץ', חוגג בתנועת מועל יד הפוכה. Christopher Lee, GettyImages
גיבוי ממקום לא צפוי. אנלקה/GettyImages, Christopher Lee

פרשת ניקולא אנלקה ממשיכה להסעיר את צרפת וגם את השחקן עצמו. החלוץ הוותיק, שביצע כזכור תנועת מועל יד הפוך במהלך חגיגת שער במדי ווסט ברומיץ', עלול לספוג עונש השעייה מחמישה משחקים במקרה הטוב, ועונש חמור יותר במקרה הרע. לאנלקה יש עד יום חמישי הקרוב כדי להגיש כתב הגנה להתאחדות הכדורגל באנגליה, ועל פי ראשי ווסט ברומיץ', "הוא שוקל את צעדיו".

כעת אנלקה רותם לעזרתו דמות מפתיעה: רוז'ה קוקירמן, יו"ר ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת, המכהן גם כסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי. אנלקה צירף קטע וידאו של קוקירמן בחשבון הטוויטר שלו, בו קוקירמן מסביר כביכול מדוע תנועת ה"קנל" אינה אנטישמית במקרה בה היא לא מכוונת כלפי יהודים בכוונה תחילה. "אין מה להוסיף", כתב אנלקה.

הוידאו שצירף אנלקה

בוידאו נראה קוקירמן כשהוא מגבה את אנלקה, ואומר: "העונשים עליהם מדברים נראים לי קצת קשים מדי במקרה שלו. המחווה הזו צריכה להיחשב לאנטישמית רק במקרה בו היא נעשית בבית כנסת או באתר הנצחה לקורבנות השואה. במקום שאין לו חשיבות לעם היהודי, הקנל בקושי משנה".

אנלקה עצמו התייחס לכך בהרחבה בדף הפייסבוק שלו, כשכתב: "הגיעו למסקנה שהתנועה שלי נעשתה בקונוטציה אנטישמית, מה שהוביל להעמדתי לדין. הטענות היו יכולות להיות לגיטימיות אם המומחה היה צרפתי, גר בצרפת ובעל ידע מדויק לגבי התנועות שלי. מה יותר טוב ממומחה כמו קוקירמן, סגן נשיא הקונגרס היהודי, שמסביר בצורה ברורה שמה שביצעתי לא יכול להיחשב כאנטישמי. הוא גם הסביר בדיוק מתי ואיפה התנועה הזו יכולה לקבל קונוטציה כזו. לכן אני מבקש מההתאחדות האנגלית להסיר את ההאשמות המיוחסות לי. אני חוזר: אני לא גזען או אנטישמי".

כזכור, המהומה סביב אנלקה החלה ב-28 בדצמבר, אחרי שהחלוץ הצרפתי חגג שער שכבש מול ווסטהאם בתנועת ה-"קנל", הידועה כמועל יד הפוך. תנועה שנודעה במהלך השנים כאנטישמית ונאסרה בצרפת. אחרי הסערה שעורר, הסביר אנלקה בטוויטר את פשר התנועה, ואמר ש"זו הייתה מחוויה מיוחדת לחבר הקומיקאי שלי דיאדונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully