וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ואוורינקה הדהים את דג'וקוביץ' ברבע הגמר

אלוף שלוש השנים האחרונות נכנע 2:6, 6:4, 6:2, 3:6, 9:7 לשוויצרי, שיפגוש את ברדיך שהעיף את פרר. בושאר גברה על איבנוביץ’ ותפגוש את לי

סטניסלאס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. AP
היסטוריה פרטית. סטניסלאס ואוורינקה/AP

אליפות אוסטרליה הולכת ומתקדמת אל עבר השלבים המתקדמים, והבוקר (שלישי) נפתחו משחקי שלב רבע הגמר בטורנירי הגברים והנשים. נה לי הייתה הראשונה לתפוס כרטיס לחצי הגמר עם ניצחון חלק על פלאביה פנטה, ולאחר מכן המשיכה יוג'יני בושאר במסע הקסם שלה כשגברה על אנה איבנוביץ'. אצל הגברים תומאש ברדיך עמד במוקד כשהדיח את דויד פרר עם תצוגה מרשימה, והקינוח היה קרב ענק של ארבע שעות בסיומו הדהים סטניסלאס ואוורינקה את נובאק דג'וקוביץ'.

מחר ייערכו שאר משחקי רבע הגמר: בגברים יפגוש רפאל נדאל את גריגור דימיטרוב ואנדי מארי יחכה לרוג'ר פדרר, בנשים יתעמתו ויקטוריה אזרנקה ואגניישקה רדוואנסקה ודומיניקה ציבולקובה תפגוש את סימונה האלפ. שחר פאר סיימה כבר היום את דרכה בטורנרי הזוגות כשנכנעה יחד עם סילביה סולר אספינוסה הספרדיה 6:4, 6:0 לאמריקאיות המדורגות 8 אביגיל ספירס וראקל קופס ג'ונס ברבע הגמר.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
לזה הוא לא ציפה. דג'וקוביץ'/AP

גברים

סטניסלאס ואוורינקה (8) - נובאק דג'וקוביץ' (1) 2:6, 6:4, 6:2, 3:6, 9:7

אלוף הטורניר בשלוש השנים האחרונות לא ממש הזיע בארבעת הסיבובים הראשונים, אבל היום הוא הסתבך כהוגן מול היריב עליו גבר ב-14 המפגשים האחרונים. שנה אחרי הקרב ביניהם בשמינית הגמר במלבורן שהסתיים ב-10:12 במערכה החמישית וארבעה חודשים אחרי שדג'וקוביץ' חזר מפיגור של 2:1 במערכות בחצי הגמר בפלשינג מדו, השניים ניפקו עוד קלאסיקה, רק שהפעם השוויצרי צהל בסיום.

זה נפתח במשחק רגוע בו שייט דג'וקוביץ' במערכה הראשונה עם 2:6 דומיננטי, לפני שואוורינקה החל בהסתערות הנגדית. המדורג 8 הרים את רמת משחקו במערכה השנייה והצליח לנצח 4:6, לפני שהמשיך במומנטום המפתיע עם 2:6 נהדר במערכה השלישית, שהציבה את דג'וקוביץ' עם הגב אל הקיר. במערכה הרביעית דג'וקוביץ' הפגין נחישות אבל המשיך להיתקל ביכולת גבוהה של יריבו, עד שבמצב של 3:4 לזכותו הסרבי השיג את השבירה המיוחלת. ואוורינקה קיבל נקודת שבירה משלו במשחקון הבא, אבל המדורג 1 לא התכוון לתת להזדמנות לחמוק ממנו, ובסדרת חבטות אופיינית שמר על הסרב וסגר את המערכה בניצחון 3:6.

במערכה החמישית ואוורינקה גילה סימני עייפות והחטאה גורלית שלו ליד הרשת איפשרה לדג'וקוביץ' לשבור ליתרון 1:2, אבל השוויצרי הגיב מיד עם שבירה מרשימה משלו ל-2:2. בהמשך הסרבי איים מספר פעמים בהן האייסים של השוויצרי הצילו אותו (17 אייסים בסך הכל במשחק), ואיזנו ל-5:5, כשבמצב של 15:40 לואוורינקה במשחקון הבא הגשם הפסיק את הקרב הנהדר לכמה דקות. בהמשך הדרמה רק התעצמה כשכל אחד מהשחקנים שמר על הגשותיו בצורה מרשימה, והמשחק נכנס לשעה החמישית שלו כשלוח התוצאות הראה 7:8 לואוורינקה. בדיוק אז טעות נדירה של דג'וקוביץ' נתנה לואוורינקה נקודת משחק, והשוויצרי עמד בלחץ בצורה מושלמת והשלים את הניצחון הגדול בחייו כשסגר 7:9 במערכה המכריעה.

תומאש ברדיך (7) - דויד פרר (3) 1:6, 4:6, 6:2, 4:6

אחרי שלוש שנים רצופים של הפסדים ברבע הגמר במלבורן, ברדיך סוף סוף פרץ את הסכר. הצ'כי המוכשר היה אגרסיבי מאוד עם 43 ווינרים וגם 62 שגיאות לא מחויבות, ואחרי שתי מערכות מרשימות הוא התגבר גם על ניסיון קאמבק של פרר ששעט קדימה במערכה השלישית. הספרדי המדורג שלישי נתן פייט גדול במערכה הרביעי שארכה יותר משעה, אבל בסיום ברדיך היה זכה שחגג עם 4:6 שזיכה אותו בכרטיס המיוחד לחצי הגמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יוג'יני בושאר טניסאית קנדית. AP
הפתעת הטורניר. יוג'יני בושאר/AP

נשים

נה לי (4) - פלאביה פאנטה (28) 2:6, 2:6

הסינית המדורגת 4 בעולם שוב לא נאלצה לעבוד קשה מדי, ונזקקה הפעם לשעה ושבע דקות בלבד כדי לטייל לחצי הגמר. פנטה שרשמה הישג שיא בטורנירי גרנד סלאם כשעלתה לחצי גמר אליפות ארצות הברית האחרונה לא הצליחה לשחזר את ההישג בעקבות יום הגשות נורא, אותו ניצלה לי עד תום עם משחק יעיל כשברחה ל-0:5 מהיר בפתיחה, שמטה במפתיע משחקון הגשה אבל תיקנה וסגרה את המערכה עם 2:6, והמשיכה בתנופה בדרך ל-2:6 חלק גם בשנייה.

יוג'יני בושאר (30) - אנה איבנוביץ' (14) 7:5, 5:7, 2:6

הסרבית החיננית הדהימה את סרינה וויליאמס בשמינית, ומצאה את עצמה ברבע הגמר, אבל הפעם היה תורה של בושאר לגנוב את ההצגה. הקנדית שתחגוג בעוד חודש יום הולדת 20 השיגה את הכרטיס למפגש מול לי בחצי הגמר בהופעתה הראשונה במלבורן, אחרי משחק הפכפך במהלכו התגברה על הפסד 7:5 במערכה הראשונה, עמלה במשך כמעט שעה על 5:7 משלה במערכה השנייה, והשיגה שתי שבירות יקרות במערכה השלישית בדרך לניצחון שהפך אותה למרעננת הרשמית של הטורניר.

נה לי טניסאית סינית. AP
משייטת. נה לי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully