וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר למהדרין: דירוג המצטיינים של סוף השבוע באירופה

20.1.2014 / 9:00

יאיא טורה דומיננטי מאי פעם באנגליה, וידאל עם מספרים יוצאי דופן באיטליה - מי הקשר המרכזי הטוב בעולם? דירוג המצטיינים מעלה את הסוגיה, לא שוכח את הבכורה החלומית של מאטרי ומתרשם מהפגנת הנוכחות של אטו. כן, שוב מוריניו צדק

10. רולאנדו ביאנקי - בולוניה

קבלו את המנחוס הכי גדול של בולוניה. רולאנדו ביאנקי שותף העונה ב-16 משחקי, מתוכם בולוניה סיימה בשבעה בתיקו והפסידה את תשעת האחרים. את שלושת הניצחונות שלה היא השיגה ללא החלוץ הוותיק, שהגיע למפגש עם נאפולי כשבמאזנו שער בודד ויצא ממנו אמנם שוב ללא ניצחון, אך לפחות עם צמד, כולל שער שוויון בתוספת הזמן. ביאנקי נגח בצורה נהדרת את הראשון של בולוניה, אבל נאפולי הצליחה לבצע מהפך ונראתה בדרך לניצחון, עד שחלוץ טורינו לשעבר ירה פנימה וקבע 2:2 דרמטי. אחרי ההתעניינות מצד ווסט ברומיץ' והדיבורים על סמפדוריה, נראה שהצמד הזה מבטיח את הישארותו של ביאנקי בבולוניה עד תום העונה. האם זה יספיק לקבוצה כדי להישאר בליגה?

9. עמנואל אדבאיור - טוטנהאם

הופעה שנייה לחלוץ הטוגולזי בדירוג המצטיינים, אחרי שהצעיד את טוטנהאם לניצחון חוץ חמישי ברציפות בליגה - דבר שלא עשתה מאז 1960. מהרגע שטים שרווד הוציא אותו מההקפאה הארוכה שכפה עליו אנדרה וילאש בואש, עמנואל אדבאיור לא מפסיק להרשים. שרווד חזר לשחק עם חלוץ יחיד במשחק החוץ נגד סוונסי, ואדבאיור שזכה לעדיפות על פני רוברטו סולדאדו חגג צמד שני תוך פחות מחודש. כל חמשת שערי הליגה של אדבאיור העונה היו במשחקי החוץ, כשהפעם הוא נגח פנימה הכנה של כריסטיאן אריקסן וסגר עניין אחרי התקפה מצוינת של דני רוז מצד שמאל. לפתע, טוטנהאם צמודה לליברפול עם 43 נקודות ואדבאיור עם 88 שערים בקריירה בפרמיירליג. משאיר מאחור סופרסטאר בשם דניס ברגקאמפ.

סמואל אטו הזכיר ימים עברו עם שלושער לרשת מנצ'סטר יונייטד

קיילור נבאס ולבנטה עצרו את ברצלונה, גם אתלטיקו מעדה

זלאטן שוב כיכב, פריס סן ז'רמן מחצה 0:5 את נאנט

בכורה חלומית למאטרי בפיורנטינה, גם סיידורף צלח את הבכורה במילאן

רולאנדו ביאנקי שחקן בולוניה (משמאל). Mario Carlini / Iguana, GettyImages
מנחוס, אבל לפחות כובש. רולאנדו ביאנקי חוגג/GettyImages, Mario Carlini / Iguana

8. סנטי קאסורלה - ארסנל

יש שאלה אחת שמטרידה כל אוהד ארסנל באשר הוא: סנטי קאסורלה - ימני או שמאלי? הקשר הספרדי חווה עונה הרבה פחות טובה מהראשונה שלו באנגליה ובמאזנו הדל היה שער ליגה בודד, אך בשבת כיכב בניצחונה של מוליכת הפרמיירליג 0:2 על פולהאם עם צמד מצוין. אחרי דקות ארוכות של מכבש על שערו של מארטן סטקלנבורח, קאסורלה החל במהלך מצד שמאל וסיים מבצע קבוצתי עם שער ברגל ימין בדקה ה-57. חמש דקות לאחר מכן, הוא השתלט על כדור מחוץ לרחבה ובעט שטוח לרשת כדי להשלים צמד, הפעם ברגל שמאל. צמד ראשון לספרדי מאז ה-23 בפברואר אשתקד, ב-1:2 על אסטון וילה. גם אז זה קרה באצטדיון הביתי, עם שער אחד בשמאל ואחד בימין. "הוא בועט היטב בשתי הרגליים וזה מה שהופך אותו למסוכן כל כך. הוא תמיד יכול לייצר משהו מיוחד", החמיא ארסן ונגר לקאסורלה, שאיים על השער חמש פעמים, בנה חמישה מצבים ודייק ב-93 אחוזים מהמסירות. הוא חוזר?

7. קיילור נבאס - לבנטה

18 באוגוסט 2013, המחזור הראשון של העונה בספרד. קיילור נבאס, שקודם לתפקיד השוער הראשון של לבנטה בעקבות עזיבתו של גוסטבו מונואה, הגיע נרגש לקאמפ נואו והוציא שבעה כדורים מהרשת מול ברצלונה. סיבוב שלם חלף, והנקמה של נבאס הוגשה חמה. אחרי מחצית ראשונה רגועה יחסית וכדור אחד של ג'רארד פיקה שעבר אותו, השוער הקוסטה ריקני נדרש לעבוד ללא הפסקה ועשה זאת על הצד הטוב ביותר. הפעם הוא לא התבקש לעצור פנדל כמו שעשה מול דויד וייה בעונה שעברה, אך סיפק מגוון הצלות מול אלכסיס סאנצ'ס, ססק פברגאס וכמובן הצלה כפולה מול ליאונל מסי. ההקרבה של נבאס והמגן הוותיק חואנפראן שחילץ פעמיים מהקו, מנעה מברצלונה לנצח ושירתה בעיקר את ריאל מדריד. למי שעדיין לא הבין: זה מירוץ משולש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קיילור נבאס שוער לבנטה. Manuel Queimadelos, GettyImages
סגר חשבון עם ברצלונה על השביעייה מהמחזור הראשון. קיילור נבאס/GettyImages, Manuel Queimadelos

6. יוהאן קבאיי - ניוקאסל

הנה ויכוח שמעסיק את ראשי פריס סן ז'רמן. אלופת צרפת רוצה עוד קשר מרכזי ברמה גבוהה. הבעיה? לורן בלאן נעול על יוהאן קבאיי, בעוד מנהליו מעדיפים את פול פוגבה. פתרון הביניים יהיה ככל הנראה הנחתת שחקן אחר בינואר (עקב פציעתו של אדריאן ראביו) עד להמשך הוויכוח בקיץ. בסוף השבוע, בכל אופן, כל צד קיבל עוד הוכחה לצדקת עמדתו. פוגבה הצטיין לצד ארתורו וידאל בניצחון יובנטוס, ואילו קבאיי נהנה בתפקיד הפליימייקר של ניוקאסל והבריק עם צמד ב-1:3 בחוץ על ווסטהאם. "יש לו תפקיד כמעט חופשי בקבוצה, כמספר 10", הסביר אלן פארדיו לאחר שניצח את האקסית. "הוא הכתיב את הקצב, עבד קשה והיה פשוט נפלא. הוא שחקן גדול". אחרי שסובב כדור חופשי לקורה ופנימה, קבאיי המשיך למסור ולנוע ללא הפסקה לשטחים המסוכנים, עד שחתם את התוצאה בתוספת הזמן. היה זה שער הליגה השביעי שלו העונה - שיא אישי באנגליה.

5. אלסנדרו מאטרי - פיורנטינה

לכל פלופ יש מוצאי פלופ. אחרי חצי עונה איומה במדי מילאן, אלסנרו מאטרי מצא פתח מילוט וברח לתקופת השאלה בפיורנטינה. בהיעדרם של ג'וזפה רוסי ומריו גומז הפצועים, וינצ'נזו מונטלה היה חייב לזרוק את החלוץ בן ה-29 היישר למים הקרים, אך זה שחה בהם כמו דג וסיים את 45 הדקות הראשונות שלו במדים הסגולים עם צמד ובישול ב-0:3 על קטאניה האומללה, לפני שנפצע גם הוא. שער בודד ב-15 משחקים במילאן, צמד במחצית בפיורנטינה. ככה זה כשמשחקים לפני קשרים כל כך יצירתיים. אחרי שהחמיץ כל כך הרבה בסן סירו, מאטרי ניצל את חצי המצב שלו כדי לגלוש אל הכדור ולהבקיע את הראשון בקבוצתו החדשה, ולאחר מכן היה "בר מזל ומספיק חכם", לדבריו, על מנת להשלים צמד. "לא השתלבתי בסגנון של מילאן והרגשתי שאני צעיר מדי לשבת על הספסל", הסביר מאטרי את המעבר. "למה פיורנטינה? כי פה חולצה מספר 32 הייתה פנויה".

אלסנדרו מאטרי שחקן פיורנטינה. Maurizio Lagana, GettyImages
מילאן? אל תזכירו לו. אלסנדרו מאטרי/GettyImages, Maurizio Lagana

4. יאיא טורה - מנצ'סטר סיטי

אז מי הקשר המרכזי הטוב בעולם כרגע? הנה אחד המועמדים. בגיל 30, יאיא טורה דומיננטי מאי פעם. שחקן נבחרת חוף השנהב הוא לא רק עוגן פיזי במרכז השדה של מנצ'סטר סיטי, אלא גם מכונת שערים. אחרי שישה שערי ליגה בכל אחת משש העונות הקודמות שלו במדי הסיטיזנס, גם טורה התחבר לסגנון ההתקפי של מנואל פלגריני וביום שבת כבש את ה-11 שלו העונה (וה-14 בכל המסגרות), בניצחון 2:4 על קרדיף סיטי. טורה נגע בכדור יותר מכל שחקן אחר, דייק ב-94 אחוזים מהמסירות (האחוז הגבוה על המגרש) ולקינוח גם דהר ממחצית המגרש שלו והרשית אחרי דאבל פס עם סרחיו אגוארו, לפני שהחזיר אסיסט בחלוף שתי דקות. מנצ'סטר סיטי כבר עברה את רף 100 השערים העונה, טורה סופר את הימים לקראת ברצלונה.

3. ארתורו וידאל - יובנטוס

והנה המועמד השני לשאלה מהסעיף הקודם. "אני חייב להודות שארתורו וידאל הפתיע אותי. הוא לוחץ, הוא רץ, יש לו איכויות והוא יודע להבקיע שערים. הייתי שם אותו לפני צ'אבי בנבחרת השנה". את הדברים הללו אמר טיאגו מוטה, קשר נבחרת איטליה ופריס סן ז'רמן, שצבר קילומטראז' בליגה האיטלקית ויודע להעריך שחקן גדול כשהוא רואה אחד כזה. ואין כמו מחמאות מקולגה כדי להבין עד כמה משמעותי וידאל עבור יובנטוס. הקשר הצ'יליאני שוב הוביל את האלופה, הפעם עם צמד (טאץ' עדין ועוד פנדל מדויק) ובישול ב-2:4 על סמפדוריה, והגיע כבר ל-27 שערים ו-18 בישולים ב-84 משחקים מאז נחת בסרייה A. אף קשר באיטליה לא מתקרב למספרים האלה מאז 2010/11. אם נוסיף את חמשת הכיבושים בליגת האלופות, באמתחתו של וידאל עד כה 15 שערים העונה. הוא לא מתכוון לעצור בקרוב.

ארתורו וידאל שחקן יובנטוס חוגג. GettyImages
מספרים יוצאי דופן עבור קשר, במיוחד בליגה האיטלקית. ארתורו וידאל/GettyImages

2. זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

עוד טיול בפארק (דה פראנס) מבחינת זלאטן איברהימוביץ'. אחרי מחצית ראשונה רגועה שגם בה הצליח לכבוש מהנקודה הלבנה, מלך שערי הליגה הצרפתית העביר הילוך וסיפק כמה רגעי קסם לאוהדי פריס סן ז'רמן, ששוב נהנו מחמישייה ביתית קלילה של קבוצתם. הפעם הקורבן הייתה נאנט. אחת ההגנות הטובות בליגה, עד ההיתקלות במפציצי פ.ס.ז'. זלאטן הלחיץ את המגנים האורחים וחטף כדור כדי לבשל לאדינסון קבאני את ה-13 שלו העונה בדקה ה-58, ושש דקות לאחר מכן הגדיל ממנו את הפער בראש טבלת המבקיעים כשירה פנימה את ה-17 שלו בליגה. אמנם רחוק מהביצוע שזיכה אותו בפרס על שער השנה, אך בשורה התחתונה יש לזלאטן כבר 46 שערים ו-15 בישולים ב-54 משחקים בליג 1. נגיד זאת שוב: הכוכב הכי גדול ששיחק בליגה הצרפתית.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
טיול בפארק. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

1. סמואל אטו - צ'לסי

ז'וזה מוריניו תמיד צוחק אחרון. רבות דובר על ההחלטה של מאמן צ'לסי לצרף את החלוץ המזדקן ששיחק תחתיו באינטר, ועוד על חשבון רומלו לוקאקו שיצא לשנת השאלה נוספת. סמואל אטו לא הצדיק את האמון וכבש רק שלושה שערי ליגה, אך מוריניו המשיך לבטוח בו והימר עליו כחלוץ החוד במשחק היוקרתי מול מנצ'סטר יונייטד. גם הוא לא חשב שכבר אחרי 49 דקות, הקמרוני יציין כמו שצריך את חיבתו למשחקים גדולים ויחגוג שלושער מול הקבוצה לרשתה כבש בגמר ליגת האלופות ב-2009. אטו הבקיע שער ראשון נהדר (עם עזרה קלה מקאריק), היה במקום כדי להרשית את השני בדקה קריטית לפני סיום המחצית ובהמשך דחק מקרוב והפך לשחקן הרביעי בתולדות הפרמיירליג שמסיים עם שלישייה מול מנצ'סטר יונייטד. הקודם, אגב, היה לוקאקו. סוף שבוע פנטסטי לאפריקאים בפרמיירליג. אטו מעל כולם.

סמואל אטו, צ'לסי. Mike Hewitt, GettyImages
אוהב את מנצ'סטר יונייטד עוד מ-2009. סמואל אטו/GettyImages, Mike Hewitt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully