וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: הפועל ירושלים מגיעה לפחים

19.1.2014 / 17:34

הפועל חולון תארח בביתה את המוליכה (18:45, ערוץ 1). נס ציונה תארח את הפועל ת"א (20:45, 5+ לייב). ראשל"צ-נתניה

המחזור ה-16 בליגת העל יינעל מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד המחזור יעמוד המפגש המסקרן בין הפועל חולון המשתפרת למוליכת הטבלה הפועל ירושלים (83:91 לירושלים במלחה בסיבוב הראשון). עירוני נס ציונה תארח את הפועל תל אביב, עדיין ללא רביב לימונד הפצוע, ותנסה לנקום בה על ההפסד בגביע המדינה (75:76 לנס ציונה בהדר יוסף בסיבוב הראשון). מכבי ראשון לציון מהתחתית תארח למשחק קריטי עבורה את ברק נתניה (73:97 לנתניה בביתה בסיבוב הראשון).

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. ברני ארדוב
ימשיך במגמה החיובית? בראד גרינברג/ברני ארדוב

הפועל חולון - הפועל ירושלים (18:45, ערוץ 1)

שני ניצחונות גדולים בחוץ, על עירוני נס ציונה והפועל תל אביב, סידרו לקבוצה של ליאור ליובין סיכוי מצוין להכנס לרביעייה הראשונה בתום הסיבוב הראשון. הסגולים רשמו קאמבק מרשים במהלך המשחק מול הפועל תל אביב, ומאמינים כי השינוי שחל בקבוצה מאז התבוסה הביתית לגלבוע/גליל הגיע בזכות עלייה משמעותית ברמת האגרסיביות של השחקנים. בחולון היו מרוצים יחסית מהיכולת של די ג'יי קנדי בבכורה שלו, ומאמינים כי בהמשך יוכל להציג הפורוורד יכולת משופרת. בחולון מתכוונים להלחם בהחלטת היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל להעמידם לדין בעקבות אירועי סיום המשחק מול הפועל תל אביב בשבוע שעבר.

תשעה ניצחונות ליגה רצופים ופתיחה נהדרת לסיבוב השני ביורוקאפ מציבים את הפועל ירושלים ככל הנראה כקבוצה החמה ביותר היום בישראל. הקבוצה של בראד גרינברג רשמה בשבוע שעבר שיא נוסף כשגברה על מוליכת הליגה הטורקית, בנביט, במסגרת המחזור השני בשלב הבתים השני ביורוקאפ, והיא בעמדת זינוק נהדרת לקראת ההעפלה לטופ 16. עם זאת, בירושלים יודעים שמשחק החוץ באולם הפחים צפוי להוות מכשול קשה מאוד, ומקווים לעבור אותו בשלום. ברייסי רייט, שהצטיין מול בנביט, צפוי להמשיך לקבל דקות נרחבות.

המספר הנוסף

6.7 - פעמים בממוצע למשחק מגיע ג'וש דאנקן לקו העונשין, הכי הרבה בליגת העל.

18.6 - נקודות בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים לאייזיק רוזפלט, שקלע ב-12 המשחקים הקודמים רק פעם אחת בספרות כפולות.

37 - פעמים אירחה חולון את ירושלים. המאזן: 11:26 לסגולים.

יעמוד למבחן: סקוטי ריינולדס. הגארד של חולון כבר הוכיח העונה את הפוטנציאל שלו, אבל הוא נוטה שלא לשמור על עקביות. כדי לנצח את המוליכה מהבירה, יצטרכו הסגולים את ריינולדס בשיאו.

שחקן הפועל חולון סקוטי ריינולדס. ברני ארדוב
יפגין קצת יציבות? סקוטי ריינולדס/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - הפועל תל אביב (20:45, 5+ לייב)

ארבעה הפסדים רצופים הרחיקו את עירוני נס ציונה מצמרת הטבלה, אבל בשבוע שעבר הצליחה הקבוצה של נדב זילברשטיין לחזור למסלול החיובי כשגברה על גלבוע/גליל בחוץ. בנס ציונה היו מרוצים מאוד מהאופי שגילו השחקנים, שלמרות שאיבדו יתרון בן 25 נקודות במחצית השנייה, ידעו לנצח את המשחק. נס ציונה תרצה לנקום באדומים, להם הפסידו בשמינית גמר גביע המדינה לפני פחות מחודש, למרות שיחסרו את טל דן וטיילר האניקאט, שצפויים לחזור רק בעוד כשבועיים.

הפציעה של רביב לימונד הייתה אמורה להשפיע בצורה רעה מאוד על הפועל תל אביב, אבל הקבוצה של ארז אדלשטיין גילתה אופי וניצחה במשחק ההשלמה ביום חמישי את מכבי ראשון לציון. בקבוצה היו מרוצים מאוד מהיכולת שגילו שחקני הקו האחורי - קרלון בראון, שהצטיין למרות שעלה למשחק חולה, וינסנט קאונסיל וטמיר אריאלי, ומקווים להמשך היכולת מול הכתומים. בהפועל שוקלים עדיין להתחזק בגארד זר, והם עשויים לעשות זאת לפני משחק חצי גמר גביע המדינה מול הפועל אילת.

המספר הנוסף

2 - נקודות קלע מתחילת העונה קורי קאר, מקו העונשין.

13 - נקודות קלע וינסנט קאונסיל בניצחון על מכבי ראשון לציון ביום חמישי, שיא עונתי.

39.8 - ריבאונדים מורידה נס ציונה, הכי הרבה בליגת העל. הפועל תל אביב מדורגת במקום האחרון עם 33.6 ריבאונדים בממוצע.

יעמוד למבחן: מיטשל וואט. הפורוורד-סנטר של נס ציונה רשם משחק נהדר מול האקסית, גלבוע/גליל, והכתומים יצטרכו אותו בשיאו כדי לנצח את היריבה החזקה מהצמרת.

שחקן הפועל תל אביב ג'וש אוונס (ימין) עם וינסנט קאונסיל )שמאל). ברני ארדוב
יבריק גם מול נס ציונה? וינסנט קאונסיל/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - ברק נתניה (20:40, פריצות ב-5+ לייב)

שלושה הפסדים רצופים הדביקו את הקבוצה של צביקה שרף אל תחתית הטבלה הבוערת. הקבוצה מעיר היין הציגה במשחקים האחרונים משחק התקפי לא טוב, כשהם קולעים באחוזים נמוכים מאוד מהשדה, ויודעים שאם לא ישפרו את היכולת הזאת, הם יתקשו לנצח גם את נתניה. בסוף השבוע צירפה ראשון לציון את ג'ייק כהן, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, והמתאזרח ערך את אימון הבכורה שלו ביום שבת וישחק כבר מחר. מספר רב של אוהדי הקבוצה החליט להחרים את משחקיה לאחר שלטענתם שלח היו"ר יצחק פרי מאבטחים ליציע בסיום המשחק ביום חמישי מול הפועל תל אביב כדי למנוע מהם לקללו.

ברק נתניה רשמה בשבוע שעבר הפסד ראשון בעידן של יניב בורגר, בבית להפועל אילת, אך עדיין רחוקה הקבוצה מעיר היהלומים מתחתית הטבלה. בנתניה יודעים שניצחון במשחק החוץ על מכבי ראשון לציון, יתן להם מרווח ביטחון משמעותי מהמקום שמוביל בסוף העונה לליגה השנייה, והם מקווים להדביק את הרצון שצפוי להיות ליריבה שלהם במהלך המשחק. בנתניה יודעים ששחקן המפתח שלהם לקראת המשחק הוא יהוא אורלנד, שהצטיין בניצחונות על הרצליה ואשדוד, אך הציג משחקים חלשים בהפסדים בתקופה האחרונה.

המספר הנוסף

7.6 - נקודות בממוצע למשחק קלע איגור נסטרנקו בשלושת המחזורים האחרונים. קודם לכן קלע נקודה בממוצע בששת המשחקים בהם שותף.

12 - שלשות זרק דוואן רובינסון בארבעת המחזורים האחרונים, וקלע רק פעם אחת.

13 - פעמים אירחה ראשון לציון את נתניה. המאזן: 6:7 לטובת הכתומים.

יעמוד למבחן: ג'ייק כהן. המתאזרח שהגיע ממכבי תל אביב יערוך בכורה מול נתניה, ובראשון לציון יקוו שיוכל לתרום כבר מהרגע הראשון ולעזור להם להשיג ניצחון חשוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בכורה במדים הכתומים. ג'ייק כהן/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully