וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה אלטר: "זה סוג של כיפה אדומה, בגידה"

מנכ"ל ארגון השחקנים יוצא נגד רומן, כהן וזנדברג ורמז שהטעו את השחקנים: "אנחנו חברנו ראשונים להסתדרות. אין להם מסגרת פעולה". הראיון המלא

ברני ארדוב

ימים לא קלים עוברים על אריה אלטר. בתקופה האחרונה הוא עומד תחת ביקורות קשות על התנהלות ארגון השחקנים בו הוא משמש כמנכ"ל, כאשר ברקע מהלך שהובילו דן רומן, אוהד כהן ומיכאל זנדברג להקמת ארגון מתחרה תחת כנפי ההסתדרות. כעת, תורו להסיר את הכפפות. אלטר הגיע לאולן "תמונת מחזור" להגיב על כל הטענות שהופנו נגדו, לדבר על השלכות המהלך של שלושת השחקנים וגם להתייחס בהרחבה לפרשת שחרורו של מאיר גבאי מהפועל ניר רמת השרון בשל חשד שהשתתף בהימורים בלתי חוקיים.

אריה אלטר מגן על מאיר גבאי באולפן תמונת מחזור

אריה אלטר באולפן תמונת מחזור. ברני ארדוב
אני אדם שקם בבוקר ועוזר לכל כך הרבה אנשים וזה מוכח". אלטר/ברני ארדוב

"שוחחתי עם דני (לאופר) הבוקר להבין את המהות, למה זה נעשה בצורה הזו ובטיימינג הזה. שוחחתי גם עם השחקן ואני חייב לומר שכל זמן שלא יוכח אחרת אני מאחורי השחקן והוא יקבל את כל התמיכה. מבחינתנו כרגע השחקן נקי לחלוטין. גם מבחינת רמת השרון לאופר לא אמר שהשחקן נחשד בהטיית משחקים, אלא הוא חושב שיש מצב שהשחקן השתתף בהימורים בלתי חוקיים. מבחינתי זה חמור מאוד כי אתה יכול לגמור את השחקן גם כאדם. נלקח כאן צעד מחמיר. הוצאת את השחקן ותלית אותו בכיכר העיר".

איך אתה מתכוון להגן על השחקן?

"הוא יצטרך לעבור בדיקה במכונת אמת. נהיה איתו, נלווה אותו ונעזור לו. זה חשוב כי אדם במצב הזה מרגיש לבד. הוא מרגיש שכל הלחץ עליו. נהיה בום בתקשורת וזה לא אנושי. אני יודע איך לתת את התמיכה והעזרה מכל החבינות ולהכין אותו למה שצריך. שוחחתי איתו והוא אמר לי בצורה הכי ברורה: 'אני חף מפשע' ואני מאמין לו ומאמין שהוא יעבור את הבדיקה בהצלחה. אז נסתכל על הדברים בעין אחרת".

אפשר יהיה לחייב את לאופר לקחת אותו חזרה?

"לא נכון יהיה להחזיר אותו לרמת השרון, אבל אם השחקן נקי אפשר להעביר אותו לקבוצה אחרת. כרגע כשהוא מוגדר כאשם אף אחד לא ייגע בו. לכן חשוב קודם כל לנקות את השם שלו".

בוא נדבר על ההליך. נראה לך הגיוני מצב בו התקשורת מפרסמת חשדות לפני שנפתחה חקירה?

"אני רואה את זה בחומרה רבה. התקשורת מאוד לוחצת והשאלות שנשאלות לא תמיד קשורות לנושא. כשאתה נכנס למערבולת, אתה נמצא במצב שמערער לך את היסודות של האדם כאדם. זה נקרא להפליל בן אדם. פרשות כאלה נכנסות לאינטרנט ומתפרסמות בכל העולם".

אתה לא מפחד שעל כל טעות שחקנים יחששו שיאשימו אותם בהטיית משחק?

"נבדוק את המצב מול התקשורת ומול בעלי הקבוצות. הנושא רגיש וחמור באותה מידה".

שאלת את גבאי האם הוא השתתף בבטים?

"הוא אמר לי בצורה מפורשת: 'אני נקי. לא הימרתי על משחקים ולא בבטים. אני לא יודע מה רוצים ממני'. אתה מרגיש את המצוקה בקול שלו ובהתנהלות שלו. אפגוש אותו ונדאג לתת לו את כל הסיוע. אני מאמין שייצא נקי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאיר גבאי שחקן הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
"הוא מרגיש שכל הלחץ עליו. נהיה בום בתקשורת וזה לא אנושי". גבאי/ברני ארדוב

כשמתירים דמו של שחקן, מה זה אומר על המעמד שלו? כל בעלים יכול היום להגיד מה שהוא רוצה על שחקן שלו?

"זה לא קשור למעמד השחקן, אלא ליחסים בין אדם לאדם. בקלות הבלתי נסבלת מעיפים בן אדם לאוויר בכל כלי תקשורת אפשרי, מכפישים את שמו עצמו וגורמים לו נזקים. זה מאוד פשוט. המציאו את המילה לכאורה ואפשר להגיד הכול. לכאורה מבטל כל מה שאתה אומר? ממש לא. הדברים הללו ייבחנו בשלב מאוחר יותר ואם יצטרכו להגיש תביעה נגד לאופר ורמת השרון זה ייעשה".

מישהו מרמת השרון פנה לבקש עזרה?

"לא. יש לנו בעיה מבחינת התוצאה. ברגע שזה יצא בצורה הזו יש לכך השפעה רוחבית. ברמת השרון יש מחלקת נוער גדולה וברגע שפרשה יוצאת כך החוצה, יש לה השפעה על הורים וילדים. אני חושב שיצאו עם הסיפור בצורה לא אחראית. היו יכולים לבצע את הבדיקה בשקט ואם יש הוכחות, ללכת עד הסוף. אם שחקן מעורב במכירת משחקים, נגמר הסיפור. אין בערך ולא אולי הוא עף מהכדורגל הולך לכלא".

מה אתה היית עושה במקום הנהלת רמת השרון?

"בדוק את המידע לעומק. אם מדובר בשחקנים ספציפיים, עוקב אחריהם ברמה של לצלם אותם באופן אישי ושוכר חוקר פרטי אם צריך. ברגע שאתה יוצא נגד בן אדם ואומר: 'אתה מכרת משחק, אתה גנבת', זה חמור מאוד. צריך שיהיה מידע מבוסס. קחו את המקרה של ישראל כהן בהפועל חיפה. אני בכל תולדות המשחק לא זוכר בושידו כזה. השופט עמד שני מטר משם, ראה את זה ולא שרק. אתה כבר לא יודע מי נגד מי שם ועדיין לא קרה עם זה שום דבר".

דן רומן שחקן הפועל רמת גן  -. ברני ארדוב
"אין להם מסגרת פעולה. גם ההתאחדות הבינה והצהירה בצורה ברורה שהם לא יכולים לשבת איתם למשא ומתן". רומן/ברני ארדוב

קם מעין ארגון מתחרה שחבר להסתדרות. בוא תסביר לנו היכן הדברים עומדים.

"בואו נעשה קצת סדר. אנחנו חברנו להסתדרות. בחודש אפריל חיים רביבו ואני נפגשנו עם עופר עיני והחלטנו לשתף פעולה. הפגישה עם עיני הייתה לאחר שדן רומן ואוהד כהן ביקשו שניפגש עם 'כוח לעובדים'. נפגשנו איתם, עם ההסתדרות הלאומית ועם עיני. קיבלנו החלטה בהנהלת הארגון שנלך עם ההסתדרות החדשה ולאחר מכן הקמנו הסכם ששומר על השחקנים הן מבחינת התנאים, המעמד, סעיפי הפנסיה והכול. ההסכם הזה נותן לארגון ולשחקן את הכוח שלו בתוך ההסתדרות. ההסכם אושר ב-18 באוגוסט על ידי הנהלת הארגון והושאל על ידי הקפטנים של ליגת העל והליגה הלאומית בשישה בנובמבר ולמעשה היה מוכן לחתימה. בהסתדרות יחד עם שלושת החברים (כהן, רומן ומיכאל זדנברג) הלכו בקווים מקבילים, פעם אחת איתנו ופעם נגדנו. כשאני שאלתי את ניר אלון למה יש שתי חתימות, הוא ענה: 'הכול תחת ההסכם, הכול מגיע למקום אחד'. כאשר זיהינו שהשטח מתחיל לבעור ואף אחד לא יודע מי נגד מי. הם אמרו לשחקנים שהם חותמים תחת הארגון ולא נגד. שחקנים הבינו שיש פה מהלך של שני הצדדים".

דן רומן אמר שהם לא קיבלו מענה מהארגון

"אם רוצים להחליף את אריה אלטר זה בסדר. אריה אלטר מנכ"ל וזה תפקיד מקצועי. יש בחירות, זה גוף מסודר ולמעלה מ-17 שנה חלק מארגון השחקנים העולמי. אני בשנתיים האחרונות החזרתי יותר משלושה מיליון שקל לשחקנים. רק השנה התעסקתי ב-100 בוררויות. אני מטפל כל יום ב-6-10 שחקנים. אין מצב ששחקן שחבר בארגון ולא קיבל טיפול".

זה בכלל חוקי להקים ארגון מתחרה?

"אין להם מסגרת פעולה. גם ההתאחדות הבינה והצהירה בצורה ברורה שהם לא יכולים לשבת איתם למשא ומתן. ההסתדרות אומרת שהם הארגון היציג. את מה ואת מי אתם מייצגים? תחת איזה גוף אטתם נמצאים? הארגון קיים 30 שנה והקים אותו אבי כהן ז"ל?"

והם טוענים שב-30 שנה לא נחתם הסכם קיבוצי. יש תלונות

"ביטוח לאומי הכיר בשחקני הכדורגל והם תבעו מאות מיליונים מהביטוח הלאומי בזכות מה שעשינו. מס הכנסה הכיר בשחקן כמעביד, הפנסיה באה הרבה בזכותנו".

אתה מרגיש שהמהלך של השלושה אישי נגדך?

"יכול להיות. אני לא מבין למה זה נעשה. אני לא יכול לשים את האצבע על משהו ספציפי. בסוף התהליך, אני אדם שקם בבוקר ועוזר לכל כך הרבה אנשים וזה מוכח. רציתם להחליף את אריה אלטר? זה בסדר גמור וזה מותר. אני לא לעד אלא מחזיק בתפקיד מקצועי. אם היו מחכים להליך הבחירות ונבחרים, היינו זזים הצידה".

מה יהיה עכשיו?

"יהיה בסדר. אנחנו חושבים שהמהלכים הבאים יפתרו את הבעיה. נערב את ארגון השחקנים העולמי וזה כבר משחק אחר".

תהיה הידברות בינך לבין השלושה?

"הם היו חלק מוועד הפעולה שלנו. הם הלכו למהלך מסוים בסוג של כיפה אדומה. סוג של בגידה. זהו, שם זה נגמר".

  • עוד באותו נושא:
  • אריה אלטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully