וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: איבנוביץ' הדהימה את סרינה בשמינית הגמר

המדורגת 1 הופתעה בטורניר בו לא זכתה מ-2010 עם הפסד 4:6, 6:3, 6:3 לסרבית. דג'וקוביץ' שייט, פנטה העיפה את קרבר

משחקי שמינית הגמר באליפות אוסטרליה 2014 יצאו הלילה (בין שבת לראשון) לדרך בסערה, עם הדחתה המפתיעה של המועמדת הברורה לזכייה, סרינה וויליאמס. בהמשך היום נובאק דג'וקוביץ' טייל לרבע הגמר, דויד פרר שמט עוד מערכה אבל שרד כמו שהוא יודע, אנג'ליק קרבר הופתעה ונה לי העלתה הילוך. שחר פאר עלתה לסיבוב הרביעי בטורניר הזוגות כשניצחה עם סילביה סולר אספינוסה 6:4, 6:7, 2:6 את לוסי הרדקה ומיכאלה קרייצ'ק.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. AP
לזה היא לא ציפתה. סרינה/AP

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (2) שמחפש זכייה חמישית באוסטרליה ורביעית ברציפות, עדיין לא הפסיד מערכה וגם מול פאביו פוניני (15) הוא המשיך בדהירה. הסרבי שניצח בכל ששת המפגשים הקודמים שלו עם האיטלקי הגיש מצוין מהפתיחה, ביצע 21 טעויות לא מחויבות לעומת 33 ווינרים, ונזקק לשעה ו-33 דקות בלבד כדי לנצח 3:6, 0:6, 2:6.

נולה יפגוש ברבע הגמר את סטניסלאס ואוורינקה (8), שגבר על טומי רוברדו (17) 3:6, 6:7, 6:7. השוויצרי הגיע למשחק עם מאזן שלילי 6:1 נגד הספרדי וגם הפסיד לו פעמיים ב-2013, אבל הפעם ידו הייתה על העליונה.

דויד פרר (3) שוב נאלץ לעבוד קשה, אבל שרד לבסוף את המפגש מול פלוריאן מאייר. הגרמני שמדורג במקום ה-37 בעולם כבר הדיח שני מדורגים: מיכאיל יוז'ני (14) וייז'י יאנוביץ (20), וגם הפעם הוא פתח נהדר וניצח 5:7 בשובר השוויון של המערכה הראשונה, אבל פרר גירד ניצחון קשה במערכה השנייה, ועבר למצב של דריסה בשתיים הבאות בדרך לניצחון 7:6, 5:7, 2:6, 1:6. יריבו הבא יהיה תומאש ברדיך (7) שלא התקשה לדרוס 2:6, 2:6, 3:6 את קווין אנדרסון (19), שהגיע עייף אחרי שני ניצחונות בחמש מערכות.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
לא עוצר לרגע. דג'וקוביץ'/AP

נשים

שש שנים אחרי שאנה איבנוביץ' הגיעה לגמר במלבורן, באותה שנה בה זכתה בגרנד סלאם היחיד שלה ברולאן גארוס, הסרבית החיננית חזרה לרגע אחד לפסגת עולם הטניס עם 6:4, 3:6, 3:6 ענק על סרינה וויליאמס. איבנוביץ', שאותתה על כוונותיה בתחילת השנה עם זכייה בטורניר אוקלנד, הגיעה לטורניר כמדורגת 14 בלבד, אבל לא נרתעה מהמפגש מול סרינה, אלופת אוסטרליה חמש פעמים שרצתה להחזיר לעצמה את התואר בו לא זכתה מאז 2010. במערכה הראשונה האמריקאית ניצחה למרות שהכתה פחות ווינרים מאיבנוביץ', שייצבה את ההגשה שלה בהמשך, לקחה את המערכה השנייה, ודהרה ל-0:3 מבטיח בשלישית, בה סרינה חזרה לעניינים אבל לא הצליחה להפוך את הקערה, בדרך להפסד בשעה ו-56 דקות.

יריבתה הבאה של איבנוביץ' תהיה הקנדית המדורגת 30 יוג'ני בושאר, שהותירה את אוסטרליה ללא אף נציג בטורנירי היחידים עם ניצחון 7:6, 2:6, 0:6 על קייסי דלקאווה. האוסטרלית הוותיקה כבר הדיחה מדורגת אחת בדמותה של קירסטן פליפקנס (18), אבל בושאר התגברה היטב על ההפסד בשובר השוויון של המערכה הראשונה בדרך לשתי מערכות חלקות וניצחון בתוך שעה ו-43 דקות.

נה לי (4), הפיינליסטית בשתיים משלוש השנים האחרונות, העלתה הילוך אחרי הגמגום שלה בשלב הקודם עם 2:6, 0:6 חלק על יקטרינה מקארובה הרוסייה (22) בתוך 59 דקות בלבד. יריבתה הבאה תהיה פלאביה פנטה (28), האיטלקיה המנוסה שהפתיעה את אנג'ליק קרבר עם 1:6, 6:4, 5:7 ועלתה לראשונה בקריירה שלה לרבע הגמר במלבורן.

אנה איבנוביץ' טניסאית סרבית. AP
חוזרת לטופ? אנה איבנוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully