וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אלי גוטמן אושר כמאמן נבחרת ישראל

15.1.2014 / 12:46

חברי מזכירות ההתאחדות התכנסו כדי לאשר את מינויו של גוטמן לקדנציה שנייה לקראת קמפיין מוקדמות יורו 2016. לוזון בירך: "הוא הראוי ביותר, ולמד והסיק את המסקנות מהקמפיין הקודם"

צילום ועריכה: קובי אליהו

מזכירות ההתאחדות לכדורגל התכנסה היום (רביעי) על מנת לאשר באופן סופי את מינויו של אלי גוטמן לתפקיד מאמן נבחרת ישראל. על פי סדר היום שחולק למשתתפים אתמול, הישיבה שנערכה במשרדי ההתאחדות תעסוק בנושאים מנהלתיים שונים, ובתוכם גם במינויו של המאמן שכבר קיבל את המלצת יושב הראש אבי לוזון וסגנו שטרן חלובה, ללא צורך בוועדת האיתור. מתוך חברי המזכירות, כולם הצביעו בעד מינויו של גוטמן מלבד מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, שהבהיר שהוא מתנגד להליך הבחירה, ולא לעצם מינויו.

בלעדי, הדו"ח: "שחקנים עם השפעה שלילית הוצאו"

השחקנים מספרים: "חשיפת הדו"ח מסוכנת, השחקנים יודעים לאן גוטמן כיוון"

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. ברני ארדוב
שוב איתכם. אלי גוטמן/ברני ארדוב
אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
המינוי אושר כמעט פה אחד. אבי לוזון/קובי אליהו

"רוצה להודות לחברי המזכירות, ליו"ר ולמ"מ על האמון שנתנו בי", אמר גוטמן לאחר המינוי. "הכבוד והאתגר שבאים עם תפקיד מאמן הנבחרת ברורים לי ומחייבים אותי ואת השחקנים. אני מבטיח שנעשה את הכול כדי להביא את נבחרת ישראל, הנבחרת של כולנו, להשתתף ביורו 2016. זאת המטרה ואף אחד מאיתנו לא ינסה לחמוק ממנה. על הרכב הצוות המקצועי שיוביל איתי את הנבחרת אחליט רק לאחר הגרלת הבתים בשלהי החודש הבא. אני רוצה להבטיח לאוהדי הכדורגל ולאזרחי ישראל שהנבחרת שלנו תהיה מקור גאווה עבור כולנו".

בהתאחדות לכדורגל ציינו היום כי מינויו של גוטמן ללא צורך בוועדת האיתור התאפשר באמצעות דו"ח ועדת דודי כהן שמאפשר להקים ועדת איתור במקרה שבו ישקלו את מינויים של מועמדים אחרים, וכי אין צורך בהקמת ועדה במקרה שבו הוחלט להאריך את הקדנציה של המאמן הנוכחי.

גוטמן יהיה שותף להגרלה שתיערך בחודש הבא בצרפת לקראת יורו 2016. מיד לאחר מכן הוא יעקוב אחר שחקנים לקראת הזימון הסגל הראשון בקמפיין השני, שיתחרה במשחק ידידות מול סלובקיה בתחילת מרץ. בהתאחדות אמרו היום כי גוטמן מעוניין לקיים משחקי ידידות מול נבחרות מהדרג השני, וזאת בניגוד לעבר כשהנבחרת התמודדה מול נבחרות מהדרג הראשון ולמעשה לא קיימה הכנה ראויה לקראת הטורניר. "נגד נבחרות כמו סלובקיה אפשר לקבל תמונה מדויקת יותר לגבי הכושר בו נמצאת הנבחרת", אמרו בהקשר הזה.

אבי לוזון אמר עם צאתו מהישיבה: "אני חושב שהיה די ברור שחברי המזכירות יאשרו את אלי גוטמן. הוא המאמן הראוי והטוב ביותר להצעיד את נבחרת ישראל ליורו 2016. הוא למד והסיק את המסקנות מטעויות שנעשו בקמפיין הקודם. אין לי ספק שהקמפיין הבא יהיה הרבה יותר טוב. המטרה היא שכולם יחד, האוהדים, תקשורת, שחקנים וההתאחדות להגיע ליורו 2016".

נבחרת ישראל. ברני ארדוב
יקוו לתוצאות טובות יותר בקמפיין הקרוב. שחקני נבחרת ישראל/ברני ארדוב

גוטמן, 55, מונה לתפקיד מאמן הנבחרת בדצמבר 2011, כמה חודשים אחרי שסיים קדנציה בת ארבע שנים בהפועל תל אביב איתה זכה בדאבל ובגביע המדינה. תחת גוטמן סיימה ישראל במקום השלישי בבית ו' של מוקדמות מונדיאל 2014 עם 14 נקודות (ניצחון כפול על לוקסמבורג, ניצחון חוץ על צפון אירלנד, שתי תוצאות תיקו מול פורטוגל ואזרבייג'אן ושני הפסדים לרוסיה). בסך הכול עמד גוטמן על הקווים ב-18 משחקים שבהם השיגה הנבחרת חמישה ניצחונות, שש תוצאות תיקו ושבעה הפסדים.

משה דמאיו חבר ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
היחיד שהתנגד. משה דמאיו/קובי אליהו

עוד בישיבה: מאירי ופינס אושרו כחברי מזכירות

כמו כן, המזכירות אישרה היום רשמית שני נציגים חדשים שייכנסו לתוכה: עו"ד מורן מאירי כנציג של מכבי תל אביב ועו"ד עמית פינס כנציג של הפועל תל אביב. אביב בושינסקי שהתפטר מהמזכירות לא יהיה נוכח בישיבה. בהתאחדות העריכו אתמול כי בושינסקי התפטר לנוכח העובדה שאושר לנציג של מכבי תל אביב להיות חלק מהמזכירות, בניגוד לעבר, ולא בגלל ההחלטה למנות את גוטמן ללא ועדה ממלכתית.

כמו כן התבשרו החברים כי מתנהל משא ומתן עם עיריית תל אביב בעניין חכירת אצטדיון רמת גן למשך שנתיים כדי שבלומפילד יוכל להתפנות לשיפוצים. אם העניין ייצא לפועל, הוא ייכנס לתוקף כבר מתחילת העונה הבאה, ואם לא - בתום העונה תופסק כל פעילות באצטדיון רמת גן מבחינת כדורגל. המשמעות היא שאצטדיון רמת גן עשוי לשמש כביתן של מכבי והפועל תל אביב אם תוכנית השיפוץ שמתוכננת לאצטדיון בלומפילד אכן תצא אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully