וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימונד ייעדר 10 ימים לפחות, שוטר נפצע והובהל לביה"ח

13.1.2014 / 21:08

גארד הפועל ת"א סובל מפגיעה בכתף. אדלשטיין: "מקווה שיבריא". חשד שאבן שנזרקה מכיוון אוהדי חולון פצעה שוטר

ברני ארדוב

אחרי תקופה קשה, הפועל חולון מתחילה להתאושש. הקבוצה של ליאור ליובין רשמה הערב (שני) ניצחון שני רצוף בהדר יוסף, היכן שמעט קבוצות לפניה הצליחו לצאת בשלום. חולון חזרה מפיגור 12 ברבע הראשון, ניצלה פציעה של רביב לימונד וניצחה 70:75 בסיום, שקטע רצף של שמונה ניצחונות רצופים של הפועל תל אביב. לימונד, שהגיע ל-15 נקודות או יותר זה המשחק ה-15 ברצף, נפגע בכתף ועבר עוד הערב צילום כדי לברר את חומרת פציעתו. הבדיקה גילתה כי הוא לא פרק את הכתף אך סובל מחבלה לא קלה. רופא הקבוצה אסף ביבס ליווה ובדק את לימונד בבית החולים "מאיר" בכפר סבא. לימונד יעבור בדיקה נוספת בעוד עשרה ימים שתקבע את קצב החלמתו.

מה שהעיב על השמחה של חולון היה עימות מכוער בין אוהדי שתי הקבוצות, במהלכה הוחלפו קללות מכוערות, הושלכו חפצים משני הצדדים, כשאחד מהם, על פי טענת כוחות האבטחה אבן, הושלכה מצד אוהדי חולון ופגעה בשוטר שפונה להמשך טיפול בבית החולים.

משיחה עם מנהל האירוע, יוסי זגורי, מתבהרת התמונה: עם הסיום, פרצו מספר אוהדי חולון לפרקט, והחלו לחגוג. מספר אוהדי הפועל תל אביב ירדו לכיוונם והחלו להקניט אותם, מה שהלהיט את הרוחות. כוחות האבטחה הוציאו את אוהדי חולון בכוח מהפרקט, אך השטח הסטרילי הקטן שחצץ בין האוהדים, אפשר לצדדים להמשיך להתעמת מילולית. במהלך העימות, לטענת זגורי, נזרקה אבן, על פי החשד מכיוון אוהדי חולון ופגעע בעינו של שוטר שנכח במקום. הפגיעה אף גרמה לו להתפנות לבית החולים להמשך טיפול. השוטרים לא זיהו את הזורק, אך ינסו לאתר אותו באמצעות מצלמות האבטחה במקום.

"בסיום המשחק בהדר יוסף, התפתחה קטטה ביציאה מהאולם. במהלך הקטטה הושלכה אבן אשר פגעה בראשו של שוטר, אשר פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב כשהוא במצב קל. מתנהלת חקירה בעניין", נכתב בהודעה מטעם המשטרה.

לימונד נפצע, הפועל חולון ניצלה זאת וניצלה את הפועל ת"א

אוהדי הפועל חולון. ברני ארדוב
למי להאמין? אוהדי חולון/ברני ארדוב

בהפועל חולון הכחישו את הטענות בהודעה מטעם המועדון: "בסיומו של המשחק קהל האוהדים שלנו חגג באופן טבעי את הניצחון במגרש תוך שהוא איננו מורשה לצאת מהמגרש בטענה שהקהל של הפועל מחכה בחוץ עם אבנים. החגיגות של הקהל החולוני לא מצאו חן בעיני קהל הפועל שנשאר במגרש והגיב בסימון של צלבי קרס וקללות. הקהל שלנו שכאמור רק רצה לחגוג, ללא שום התגרות כלפי קהל הפועל, הגיב בקללות משלו. שום אבן או משהו דומה לא נזרקה מהקהל שלנו מהסיבה הפשוטה שאסרו עליו לצאת ומי שהגיעו עם האבנים והבקבוקים מבחוץ אלו אוהדי הפועל. כך קרה גם מחוץ לאולם כשהקהל שלנו הוא זה שהותקף והגיב לתקיפה זאת, כשהמשטרה והמאבטחים (שמין הסתם עובדים בשורות הפועל) מתנפלים אך ורק על אוהדי חולון תוך התעלמות ממי שהתחיל בכול המהומה, קרי אוהדי הפועל".

עוד הוסיפה חולון בהודעה: "מצלמות הערוץ הראשון ששידרו את המשחק התלוו לקהל אוהדינו וצילמו מחוץ למגרש את האירועים בהם רואים בבירור מי תקף ומי בסך הכל התגונן והגיב לתקיפה ולפרובוקציה. מוטב לו אירועים מסוג זה לא היו מתקיימים אך רצוי להעמיד דברים על דיוקם. הגיע הזמן שירדו מקהל אוהדינו, הקהל הטוב בליגה, שכל חטאו היה שרק רצה לשמוח אחרי ניצחון. בכל הזדמנות 'מחפשים' את הקהל שלנו והגיע הזמן לשים לזה סוף".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן הפועל חולון ליאור ליובין. ברני ארדוב
שחרר אנחת רווחה. ליובין/ברני ארדוב

ליובין: "חבל שערבים כאלה יסתיימו בטעם רע"

"אני יכול רק להצטער על מה שקרה בסיום", אמר בסיום מאמן הפועל חולון ליאור ליובין, בהתייחס לתקרית בין מחנות האוהדים. "לא ראיתי, אבל אני מקווה שזה לא יחזור. באנו לחגוג וזה ערב מדהים לכדורסל הישראלי, התפאורה והצבעוניות. לא רוצים שערבים כאלה יסתיימו בטעם רע. אנחנו תמיד בעד להיות נקיים מאלימות".

ליובין התייחס גם למשחק עצמו, כמובן, ואמר: "שיחקנו מחצית שנייה מאוד טובה. פתחנו את המשחק לא טוב, ניצחנו את הרבע השני וחזרנו למשחק אבל סחבנו את הרבע הראשון. במחצית השנייה המשכנו את הרבע השני ונדרש המון מאמץ, הקרבה ומחויבות. אני מקווה שהאסימונים נופלים לשחקנים והם מבינים איך צריך לשחק. הם מתבגרים, ועל הדרך מנצחים".

על הפציעה של לימונד ועל הבכורה של די ג'יי קנדי אמר ליובין: "ברור שרביב שחקן מאוד דומיננטי ואתה מסמן אותו בתור מישהו שאתה רוצה למתן. גם ברבע השני, כשרביב שיחק, חזרנו למשחק. הפועל קלעה ברבע השני רק 14. אני רוצה שהוא יחלים וירגיש טוב. באופן יחסי, די ג'יי היה בסדר, בהתחשב בכך שהוא עשה חמישה אימונים בסך הכל. זה עבודה שלנו לשלב אותו, ולתת לו לטפס למעלה. הכישרון שם, אבל צריך להבין מה אנחנו צריכים לעשות. בנקודת הזמן הזאת ההשתלבות טובה. אנחנו צריכים לסגל לעצמנו אופי של קבוצה שורדת, אנחנו לא יותר טובים מאחרים. כשאנחנו משחקים הכי חזק שאנחנו יכולים, יש לנו אפשרות לנצח משחקים".

אייזיק רוזפלט, שהצטיין ברבע האחרון וסיים עם 19 נקודות ו-12 ריבאונדים: "באופן כנה, אני חושב שהמשחק מול גליל ששינה אותנו. הייתה לנו פגישה אחרי זה ואמרנו שאחנו צריכים לעשות יותר, ואני מקבל את ההזדמנות ואני עושה הכי טוב שאני יכול. החמצתי הרבה זריקות קלות בחצי הראשון של העונה, זריקות שאני צריך לקלוע".

רוזפלט אף החמיא לחברו לקו הקדמי, הסנטר הצעיר רם אליאספור: "רם אליאספור הוא שחקן עם גוף גדול, הוא מתחיל את המשחק, ואני משנה את הקצב, וזה עוזר לנו. רם אפקטיבי שהוא על המשחק, הוא משחק הגנה טובה, וזה טוב מאוד. אנחנו בוטחים אחד בשני, אנחנו הגבוהים והם לא יביאו עוד גבוה עכשיו. אולי נעשה טעויות אבל יתנו לנו לשחק וזה יעזור".

שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד. ברני ארדוב
הפועל תל אביב מחזיקה לו אצבעות. לימונד/ברני ארדוב

אדלשטיין: "בעונה כזו, אפשר לקוות שלימונד יבריא"

בצד המפסיד, ביכו את ההפסד, ולא פחות מכך, את הפציעה של רביב לימונד. "כל מילה שאני אדבר על רביב לימונד רק תגרע", אמר מאמן האדומים ארז אדלשטיין. "נאחל לו החלמה, נקווה שזה פציעה קלה, אני עוד לא יודע. ברצון שלו ואיך שהוא מתאמן, בעונה המדהימה שלו, אני מקווה שרק יהיה בריא".

אדלשטיין התעקש שההפסד לא בא בעקבות חסרונו של לימונד: "לא הפסדנו את המשחק בגלל שרביב נפצע. הפסדנו את המשחק כי קיבלנו החלטות לא טובות במשחק ההתקפה, ולא שלטנו בריבאונד ההגנה, ודברים קטנים מנצחים משחקים גדולים. זה לא משחק של 5 הפרש, אלא משחק של נקודה 30 שניות לסיום. משחק של התקפה, זה מה שיפה בספורט. היו לנו שלוש פעולות במאני טיים שהיינו צריכים לעשות נכון, בהרבה פעמים עשינו את זה נכון. כשהובלנו היינו צריכים להמשיך במומנטום. גם כשהובלנו 4 היינו צריכים להמשיך במומנטום ולא עשינו את זה.
אנחנו קבוצה, לא רוצה להתעסק בבודדים".

לסיום, התלונן אדלשטיין על חוסר היכולת של קבוצתו לנצח את המשחקים הצפופים: "מה שאותי הכי מצער זה פעם שלישית שיש לנו רצף של שני משחקים ואנחנו לא מצליחים לנצח אותם. היה לנו ראשון לציון והפסדנו לנס ציונה בשבת, היה לנו מכבי תל אביב ואז הפסדנו לירושלים. זה פעם שנייה שאנחנו לא עושים בק טו בק בבית. טעיתי עם יותם שירן שלא שיתפתי אותו יותר במחצית השנייה, וגם אמרתי את זה בחדר ההלבשה".

ג'וש אוונס הוסיף: "אנחנו צריכים לדעת איך להגיב במקרים כאלה. רביב הוא שחקן חשוב עבורנו, אבל יש שחקנים שעולים מהספסל שצריכים לדעת מה לעשות במהלכים גדולים. לאייזיק רוזפלט היה משחק גדול, היה להם ריבאונדים גדולים בהתקפה, הם הגיעו למצבים גדולים, אבל אנחנו צריכים לדעת איך לסיים את המשחק. אם היינו משחקים יותר חכם לקראת הסיום, היינו יכולים לנצח את המשחק הזה".

שחקן הפועל תל אביב יותם שירן מול של שחקן הפועל חולון די ג'יי קנדי. ברני ארדוב
"עשיתי טעות איתו". יותם שירן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully