וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאנו רונאלדו זכה בתואר כדורגלן השנה של פיפ"א

כוכב ריאל מדריד ופורטוגל הזיל דמעות כשקיבל את התואר בפעם השנייה בקריירה. היינקס מאמן השנה, ברצלונה שולטת בנבחרת השנה, שער השנה של זלטאן

רויטרס

כל המי ומי הביעו את דעתם, אוהדי כדורגל ברחבי העולם התנצחו ואחרי חודשים ארוכים של ציפייה הערב (שני) זה סוף סוף קרה: כריסטיאנו רונאלדו זכה בתואר כדורגלן השנה של פיפ"א לשנת 2013. הפנומן הפורטוגלי זכה בפעם השנייה בקריירה בתואר, וכשעלה לבמה לקבל את הפרס הדמעות זלגו מעיניו. כמה שהוא רצה את זה, כמה שהוא ראוי לזה, ועכשיו זה שלו. הבחירה ברונאלדו קטעה רצף של ארבע זכיות מצדו של ליאונל מסי, כוכבה של ברצלונה ונבחרת ארגנטינה. המועמד השלישי לפרס היה הצרפתי פרנק ריברי, קשרה של אלופת אירופה באיירן מינכן.

מסי: "כריסטיאנו ראוי לכדור הזהב. אני מעריץ את מה שעשה"

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו זוכה בתואר שחקן השנה. רויטרס
כמה שהוא רצה את התואר, ועכשיו הפרס בידיו. רונאלדו/רויטרס
שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו זוכה בתואר שחקן השנה לצד כדורגלן העבר פלה. רויטרס
כמה שהוא התרגש. רונאלדו מזיל דמעות עם קבלת הפרס/רויטרס

21:04: עם הפרס בידו, ולאחר שמחה כמה דמעות, כריסטיאנו רונאלדו מודה על הבחירה: "אני קודם כל רוצה להודות לחברים שלי בריאל מדריד ובנבחרת פורטוגל. בלעדיהם וללא המאמץ שלהם כל זה לא היה קורה. אני שמח מאוד, קשה מאוד לזכות בפרס הזה. אני מודה לכל מי שמכיר אותי אישית, לאשתי, לחברים שלי, לבן שלי. זה רגע מרגש בצורה לא רגילה. כל מה שאני יכול להגיד זה תודה לכל מי שהיה מעורב בבחירה".

21:02: רונאלדו קיבל 27.99% מהקולות, מסי קיבל 24.72% מהקולות, ריברי קיבל 23.39%.

21:01: איזה רגע מרגש ובלתי נשכח. רונאלדו עולה לבמה ומיד מציפות דמעות את עיניו. הפנומן מפורטוגל חלם על התואר הזה במשך ארבע שנים, ועתה החלום מתגשם.

21:00: כדורגלן השנה של פיפ"א הוא כריסטיאנו רונאלדו. כוכבה הפורטוגלי של ריאל מדריד חוגג זכייה שנייה בתואר היוקרתי.

20:57: זהו, הגענו לרגע הגדול והחשוב מכולם, והמועמדים לתואר כדורגלן השנה של פיפ"א מוצגים בקליפ יפהפה שמציג את ביצועיהם עוצרי הנשימה של מסי, רונאלדו וריברי.

החלוץ השבדי זלאטן איברהימוביץ'. AP
לא היה ספק מי כבש את שער השנה. זלאטן איברהימוביץ'/AP
פלה זוכה בפרס הוקרה מטעם פיפ"א. AP
התרגש עד דמעות מהפרס שקיבל מפיפ"א. פלה/AP

20:46: איזה רגע מרגש. פלה מקבל פרס הוקרה מפיפ"א ומזיל דמעות על הבמה. "כשאנחנו חושבים על כדורגל, יש שם אחד מעל כולם. אף שחקן לא השפיע על המשחק, ואף שחקן לא היווה השראה כמותו, המורשת שלו מדברת בעד עצמה, גבירותיי ורבותיי: פלה", אמר ספ בלאטר.

20:38: אחרי ששערו נבחר לשער השנה, אמר זלטאן איברהימוביץ': "תודה רבה על הבחירה, אני שמח מאוד להיות כאן היום".

20:36: שער השנה ב-2013: זלטאן איברהימוביץ' כובש במספרת מכ-30 מטר במדי שבדיה, במשחק הידידות נגד אנגליה.

עכשיו זה רשמי: צפו בשער השנה שכבש זלטאן איברהימוביץ'

המאמן הגרמני יופ היינקס מקבל את פרס מאמן השנה. AP
הכי צפוי, הכי נכון. יופ היינקס עם פרס מאמן השנה/AP

* מסי ורונאלדו הם שני השחקנים היחידים בהיסטוריה שנבחרו שבע פעמים ל-11 של פיפ"א.

20:13: יופ היינקס על הבמה, מודעה לפיפ"א ולבוחרים על ההכרה בהישגו: "אני מודה מקרב לב על הפרס, יש לזכייה בפרס כזה משמעות אדירה כשאני ממש בסוף הקריירה. זה לא רק הפרס שלי אלא גם של באיירן מינכן וכל מי שהיה שותף לעבודה בתקופה הזאת".

20:09: מאמן השנה של פיפ"א הוא יופ היינקס, שהוביל את באיירן מינכן לזכייה בטרבל היסטורי.

19:57: "זה רגע שלעולם לא אשכח, זאת הייתה תחרות עצומה", סיפר רונאלדו הברזילאי על זכייתו בטורניר ב-2002, והוסיף: "כולם בברזיל מתכוננים ותומכים למען הצלחת המונדיאל".

19:55: פיפ"א מכינה אותנו לגביע העולם, ולבמה עלו רונאלדו הברזילאי וניימאר, ויחד עם הדוגמנית אדיראנה לימה, הם סיפרו שצפוי לנו קיץ חם ומלא שמחת חיים במונדיאל 2014 שייערך בברזיל.

* צ'אבי היה על המגרש רק ב-1,906 דקות מתוך 3,420 אפשריות ב-2013. מדובר ב-55.7 אחוזים בלבד, וזה עדיין הספיק לו כדי להיכלל בנבחרת השנה.

כדורגלן העבר, פלה. רויטרס
כמובן שגם הוא היה. פלה/רויטרס
מנואל נוייר שוער באיירן מינכן (מימין) עם פיליפ לאהם, נבחרת השנה, בטקס כדור הזהב. רויטרס
מגיע להם. נוייר ולאהם/רויטרס

19:45: אף שחקן של סגנית אלופת אירופה דורטמונד לא ב-11 של השנה, לברצלונה יש ארבעה נציגים, לאלופת אירופה באיירן מינכן יש שלושה, לריאל מדריד ופריס סן ז'רמן שני נציגים כל אחת. אין אף שחקן מהפרמיירליג ולא מהסרייה A.

19:44: אז קבלו את ה-11 של שנת 2013 שנבחרו על ידי פיפ"א: מנואל נוייר (באיירן מינכן), פיליפ לאהם (באיירן מינכן), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), טיאגו סילבה (פ.ס.ז') ודני אלבס (ברצלונה), אנדרס אינייסטה (ברצלונה), צ'אבי (ברצלונה), פרנק ריברי (באיירן מינכן), כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד), ליאונל מסי (ברצלונה), זלטאן איברהימוביץ' (פ.ס.ז').

19:42: הגענו לקישור וההתקפה ב-11 של העונה: אנדרס אינייסטה (ברצלונה), צ'אבי (ברצלונה), פרנק ריברי (באיירן מינכן), כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד), ליאונל מסי (ברצלונה), זלטאן איברהימוביץ' (פ.ס.ז').

19:38: ההכרזה על ה-11 של השנה יוצאת לדרך. מתחילים בשוער ושחקני ההגנה. השוער הוא מנואל נויר (באיירן מינכן), פיליפ לאהם (באיירן מינכן), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), טיאגו סילבה (פ.ס.ז') ודני אלבס (ברצלונה) מוזמנים לבמה. "תודה על הבחירה, זה כבוד כגדול, אני מקווה שנזכה בתארים השנה", אומר סרחיו ראמוס.

19:30: הטקס החל. רוד חוליט, בשיער קצוץ, והדוגמנית לימה מנחים. על הבמה עולים ריברי, מסי ורונאלדו על הבמה עם בנות זוגם.

18:53: ליאונל מסי כבר על השטיח האדום עם בת זוגו. שוב, כמו בשנים עברו, הוא שמר על קו ביזארי והופיע עם חליפה אדומה ופפיון שחור.

18:50: מאמן באיירן מינכן לשעבר יופ היינקס: "זה רגע השיא בקריירה שלי, לא רק כמאמן אלא גם כשחקן. נחכה ונראה".

18:47: מאמן דורטמונד יורגן קלופ, שמועמד לפרס מאמן השנה: "כבוד גדול להיות כאן, אני מקווה שאנשים בחרו נכון. יופ היינקס זכה בכל התארים והפרס מגיע לו. הוא הפייבוריט שלי".

רגע לפני טקס כדור הזהב של פיפ"א. רויטרס
הכנות אחרונות/רויטרס

18:25 - באירופה דאגו לצלם את החזרה הגנרלית בה הוכרזה נבחרת השנה, והיא תכלול, כך על פי דיווחים, את השמות הבאים: מנואל נוייר, דני אלבס, טיאגו סילבה, סרחיו ראמוס, פיליפ לאהם, אנדרס אינייסטה, צ'אבי, פרנק ריברי, כריסטיאנו רונאלדו, זלאטן איברהימוביץ', ליאונל מסי.

18:06: "בילד" הגרמני טוען: "רונאלדו הוא הזוכה בפרס, הוא קיבל את רוב הקולות, ריברי בלי כלום".

17:45: רונאלדו מספר: "דיברתי עם ספ בלאטר בטלפון וליבנו את העניינים".

17:38: מסי ורונאלדו נשאלו עד כמה הם מעריכים או אפילו מעריצים זה את זה. רונאלדו: "ברור שבמרוץ נגד שחקנים גדולים כמו מסי וריברי התחרות גדולה, וזה גורם לי להתאמץ ולנסות להצטיין". מסי ענה: "זה כבוד להיות בין פינאליסטים כאלה, זה גורם לי לגאווה. אני לא צריך להגיד כמה אני מעריך את רונאלדו, למרות היריבות וזה שהוא במדריד ואני בברצלונה. תמיד משמח שיש הכרה אבל בעיני רק תארים קבוצתיים נחשבים".

17:33: מאמן באיירן מינכן לשעבר ומועמד לתואר מאמן השנה, יופ היינקס, התייחס לטרבל הפנטסטי שהשיג עם הבווארים: "לקחנו שלושה תארים כי באיירן זה מועדון מיוחד, הייתה לנו מערכת יחסים טובה וזה הוביל להישגים".

17:35: האירוע נפתח במסיבת עיתונאים בהשתתפות שלושת המועמדים לתואר כדורגלן השנה, כריסטיאנו רונאלדו, ליאונל מסי ופרנק ריברי.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו, שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
הערכה הדדית. מסי ורונאלדו/רויטרס

צפו במסיבת העיתונאים המלאה שקיימו שלושת המועמדים אחר הצהריים:

צפו בשחקני ברצלונה רגע לפני ההמראה לציריך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully