וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: ישראל לא תעפיל להצלבה באליפות העולם

הנבחרת הייתה מעפילה במקרה של ניצחון או תיקו, אך הובסה 34:24 בהולנד. ג'וקיץ': "זה היה צ'אנס גדול, לא עמדנו בלחץ"

כמעט, אבל לא מספיק: נבחרת ישראל בכדוריד פספסה היום (ראשון) הזדמנות נדירה להעפיל לראשונה בתולדותיה לשלב הפלייאוף לאליפות העולם 2015, כשהובסה לנבחרת הולנד 34:24. ישראל ניצבה פסע מהישג היסטורי וידעה כי כל תרחיש למעט הפסד יעניק לה את הכרטיס המיוחל להצלבה, אך לא הצליחה לעמוד במשימה ויוון, שהחזיקה אצבעות להולנד, זכתה מן ההפקר והיא זו שתעפיל לשלב הבא. הולנד עלתה למשחק ללא לחץ, מאחר שאיבדה סיכוי להעפיל לשלב הבא, אך פתחה את המשחק בסערה, עלתה ליתרון מהיר ולא נתנה לישראל הזדמנות לחזור או להתקרב למצב של שוויון. חן פומרנץ היה נקודת אור כמעט בודדת בנבחרת עם 9 שערים.

אבישי סמולר שחקן נבחרת ישראל בכדוריד. ברני ארדוב
הפסד מאכזב. סמולר/ברני ארדוב

מאמן הנבחרת הלאומית, הסרבי דראגן ג'וקיץ', סיכם את ההפסד במשחק המכריע: "למעשה המשחק לא התחיל רע מבחינתנו, אבל נמשך לא טוב ונגררנו אחרי הקצב שלהם לכל אורך הדרך. כמעט עד הדקה ה-50 היינו איכשהו במשחק, אבל היום פשוט לא שיחקנו כמו שהתכוננו וכמו שרצינו, ואני לא רוצה להאשים אף אחד בזה. הסברתי לכולם שזה שיעור שבו אנחנו צריכים לדעת להתמודד עם הלחץ, כי זה באמת היה צ'אנס גדול. לא עמדנו מול הלחץ הזה, לא פתרנו את הסיטואציות תוך כדי המשחק, ולא לקחנו אחריות מספיקה על המגרש. זה שיעור קשה, שיעור כואב ובסופו הפסדנו את הסיכויי שלנו. פשוט לא שיחקנו באותה רמת כדוריד כמו שאנחנו משחקים, למרות שאני שלם מאוד עם הדרך ועם ההכנה שעשינו. היום זה פשוט לא עבד".

ג'וקיץ' הוסיף: "הקמפיין הזה הראה שכדי לעלות שלב - צריכים לא רק לשמור על הבית, אלא לנצח גם בחוץ. כל הנבחרות היו קרובות, ואנחנו החמצנו את ההזדמנות הגדולה שלנו. היו דברים יפים לאורך הקמפיין, אבל היום זה לא הספיק ונראה מה נוכל לשנות בהמשך".

הקפטן, חן פומרנץ הוסיף: “כמובן שאנחנו מאוד מאוכזבים. היינו מוכנים למשחק מבחינה טקטית, אבל נכנסו לא טוב וזה פשוט המשיך לא טוב. ההולנדים שיחקו משוחרר, בלי לחץ והצליחו לשמור על היתרון שלהם. היינו במרחק של שני שערים לפני הכניסה לעשר הדקות האחרונות, אבל פשוט לא הצלחנו לייצר את המומנטום שיספיק כדי להפוך את המשחק. הקמפיין הזה מסתיים מבלי שאף נבחרת ניצחה אף נבחרת בחוץ, אבל לנו זה כבר לא משנה. זה באמת היה צ'אנס גדול, חבל, אבל ממשיכים הלאה. אנחנו צריכים להסתכל גם על הדברים החיוביים. היו תוצאות יפות עד להיום, ובסופו של דבר למרות ההחמצה - אני רואה כאן בהחלט עליית מדרגה מהשנים האחרונות ונותר רק להסתכל קדימה".

דראגן ג'וקיץ' מאמן נבחרת ישראל בכדוריד. ניב אהרונסון
צ'אנס גדול שהלך לאיבוד. ג'וקיץ'/ניב אהרונסון

מהלך המשחק

הולנד פתחה את המשחק טוב יותר, ועלתה ל-2:4 מהיר. אריאל רוזנטל כבש שני שערים מהירים, וגם חן פומרנץ כבש שער משלו, אך ההולנדים רצו ל-3:7 ואילצו את ג'וקיץ' להזעיק פסק זמן. עידו טוראל צימק ל-5:7, אך ההולנדים כבשו שוב, ועצרו את ההתקפה של ישראל. רוזנטל עם שער שלישי צימק, אך הולנד שמרה על טווח ביטחון מישראל. פומרנץ כבש את שערו הרביעי במשחק, אך הולנד ירדה להפסקה ביתרון 11:14 בעקבות איבוד כדור שהובי למתפרצת. דן נתן כבש ממש לפני הירידה להפסקה, אך השופט פסק שזה היה מאוחר יותר.

ישראל הצליחה להיצמד להולנד בפתיחת המחצית השנייה והורידה ל-15:13, אך סמולר החטיא אחרי מכת שבע, והולנד כבשה שני שערים נוספים. סיצ'נקו, שהחזיק את ישראל בתמונה במחצית השנייה, הגיע לשלושה שערים מפתיחתה, אך ישראל עדיין הייתה בפיגור 18:16.ההולנדים כבשו עוד שני שערים, פתחו פער של ארבעה שערים, והכריחו את ג'וקיץ' להזעיק פסק זמן. ישראל התקרבה ל-22:20. אלא שאז ההגנה של ישראל שוב נרדמה, הולנד תרגמה זאת לשלושה שערים רצופים ועלתה ל-25:20, פחות משמונה דקות לסיום. ההולנדים המשיכו לברוח, וחמש דקות לסיום נראה היה שישראל בדרך להפסד מאכזב. עד הסיום הגדילו ההולנדים את ההפרש, ובסיום 24:34 מאכזב להולנד.

כבשו לישראל: חן פומרנץ 9, אריאל רוזנטל 6, אלכסנדר סיצ'נקו 3, עזרא חממי ואבישי סמולר 2 כל אחד, עידו טוראל ויוסי אפו 1 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully