וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל פיפ"א: "מונדיאל 2022 ישוחק בחורף"

ז'רום ואלקה, אחד האנשים החזקים בהתאחדות הכדורגל העולמית, אמר בראיון לרדיו צרפתי שהטורניר בקטאר יתקיים בין נובמבר 22' לינואר 23'

המהפכה כבר כאן: ז'רום ואלקה, המזכיר הכללי של פיפ"א ואחד האנשים החזקים ביותר כיום בהתאחדות הכדורגל העולמית, אמר היום (רביעי) לתחנת רדיו צרפתית כי מונדיאל 2022, אותו העניקה פיפ"א לקטאר, לא יתקיים בחודשי הקיץ, יוני ויולי. במקום, המונדיאל ייערך ככל הנראה, איפשהו בין ה-15 בנובמבר 2022 ל-15 בינואר 2023.

קטאר זכתה באירוח המונדיאל כבר בדצמבר 2010 ומאז הביקורות על הבחירה לא הפסיקו, כאשר ההחלטה כונתה "בעלת סיכון גבוה". הטמפרטורות בקיץ בנסיכות הערבית מגיעות ל-40 מעלות ואף יותר מכך ולאורך השנים נוצר חשש הולך וגובר לבריאות השחקנים, כאשר אנשי כדורגל רבים קראו בעבר להזיז את הטורניר לכיוון חודשי החורף. כעת, גם פיפ"א אישרה את הצעד.

ג'רום ואלקה מזכ"ל פיפ"א בהגרלת הבתים מונדיאל 2014. רויטרס
עוברים לחורף. ואלקה/רויטרס

ואלקה אמר: "חודשי החורף בקטאר הם הזמן הכי מתאים מבחינת מזג האוויר כדי לקיים את הטורניר. הטמפרטורות בתקופה הזו דומות לחודשי הקיץ באירופה, בערך 25 מעלות. זה יהיה מושלם".

ההחלטה כמובן תיצור לא מעט בעיות בלוח הזמנים של הכדורגל האירופי. יו"ר הפרמיירליג, ריצ'רד סקאדמור אמר: "זה יהיה מאוד מסובך, כמעט בלתי אפשרי מנקודת המבט שלנו. המדינה לה פיפ"א מעניקה את האירוח של גביע העולם בקיץ היא לא העסק שלנו, אבל פיפ"א לא יכולה לשנות סתם כך את כל לוח הזמנים של הכדורגל העולמי".

למרות הדברים של ואלקה, נראה שבפיפ"א עוד לא בדיוק סגורים על המצב. סגן נשיא הארגון, ג'ים בויס, אמר כי הוא המום מההצהרה של ואלקה וכי טרם התקבלה החלטה של פיפ"א לגבי התאריכים: "כרגע המונדיאל נותר בקיץ וההחלטה בנושא לא תתקבל לפני סוף 2014 או מרץ 2015".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully