וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העסקה הטובה בתולדות הספורט": ה-NBA משלמת בגדול

קבוצתם של דניאל ואוזי סילנה,ספיריטס אוף סנט לואיס, סורבה ע"י הליגה במהלך האיחוד של 1976. בתמורה, חתמו האחים על הסכם לפיו הם יקבלו נתח מהכנסות ה-NBA, "כל עוד הליגה קיימת". עכשיו בליגה חתמו איתם על הסכם והם ירוויחו בסך הכול כמעט מיליארד דולר

בכל פעם שסוף השנה מגיע, ישנן רשימות המדרגות את האנשים שמרוויחים הכי הרבה כסף מהספורט. לרוב מדובר בכוכבים, בסופרסטארים דוגמת לברון ג'יימס וקובי בריאנט. אלא שספק אם מישהו שעוקב אחרי הליגה מכיר את שמותיהם של דניאל ואוזי סילנה. אבל לא תתנו לזה לבלבל אתכם: שני האחים הללו הרוויחו עד כה כמעט מיליארד דולר מה-NBA, בעסקה שרבים קראו לה "העסקה הטובה ביותר בהיסטוריה של הספורט".

אז מיהם בעצם האחים לבית סילנה? מדובר בבעלים לשעבר של קבוצת ספיריטס אוף סנט סנט לואיס, קבוצה ששיחקה עד 1976 בליגת ה-ABA. באותה שנה נעשה האיחוד בין ה-ABA ל-NBA, וקבוצות דוגמאת דנבר נאגטס, אינדיאנה פייסרס, סן אנטוניו ספרס והנטס הצטרפו ל-NBA. קבוצה אחת שלא הצליחה לעשות את המעבר היא זו של סנט לואיס שלא קיבלה את כרטיס הכניסה. קבוצות אחרות שלא נכנסו לליגה קיבלו פיצוי מהליגה, אך האחים סילנה סירבו לפיצוי שהוצע דאז, ולבסוף הגיעו להסדר עם הליגה כי הם יקבלו שביעית מההכנסות משידוריהן של ארבעת הקבוצות שכן נכנסו. ב-1976, זה אולי היה נראה סביר. העניין הוא שהאחים הוסיפו את המילים "כל עוד הליגה קיימת", וזה כאמור היה צעד חכם מאוד מבחינתם.

הבעלים לשעבר של סיינט לואיס ספיריטס אוזי סילנה. AP
עשה את עסקת חייו. אוזי סילנה/AP

מאז 1976 עברה הליגה טלטלה גדולה בכל הנוגע לשידורים, וסכומי הכסף שנכנסו לקבוצות בעקבותיהם. אז כמה הכניסה אותה החלטה לאחים סילנה? ובכן, מאז ההסכם הם הרוויחו כבר 300 מיליון דולר (!), כל זאת כאמור כלל מבלי להחזיק בבעלות של קבוצה. נשמע הרבה? בליגה מנסים מזה שנים רבות להגיע להסכם עם האחים כדי שהחוזה הנוראי הזה ייעלם, ועכשיו נראה שההסכם הזה הגיע: ה-NBA תשלם לאוזי ודניאל סילנה סכום מדהים של 500 מיליון דולר כדי להשתחרר מהחוזה.

אלא שזה לא כל הסיפור. למרות סכומי העתק שהם גורפים, האחים לבית סילנה תבעו לא אחת את הליגה בטענה כי ישנן הכנסות נוספות שהקבוצות עושות שלא קשורות לטלוויזיה, דוגמאת שידורי האינטרנט שהתפתחו מאוד בשנים האחרונות. על פי הדיווחים בארצות הברית האחים היו יכולים בקלות להמשיך במאבק שלהם, אך נראה שדניאל, האח הצעיר יותר מבין השניים (69) הגיע למסקנה שאין יותר טעם. למרות העסקה, האחים מתכוונים להמשיך בתביעה שלהם בכל הנוגע לשידורי האינטרנט. אם בליגה חכמים, הרי שגם שם הם יגיעו איתם להסדר. כנראה שאסור להתעמת עם האחים לבית סילנה.

החוזה בין האחים סילנה ל-NBA. AP
החוזה המדובר/AP
  • עוד באותו נושא:
  • NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully